שמרה על הסיכוי: 82:91 למכבי תל אביב נגד באסקוניה

אנג'לו קלויארו אנג'לו קלויארו | דני מרון
יובל זוסמן יובל זוסמן | דני מרון
סקוטי ווילבקין סקוטי ווילבקין | דני מרון
ג'ון דיברתולומאו ג'ון דיברתולומאו | דני מרון

אלופת ישראל התאוששה מההפסד הכואב לאולימפיאקוס עם משחק נהדר וניצחון שני העונה נגד הספרדים. האנטר (14 נק') ובראיינט (14) בלטו, קלויארו וזוסמן הציגו יכולת גדולה אל מול 19 נק' של הנרי

(גודל טקסט)

יומיים בלבד לאחר ההפסד הכואב לאולימפיאקוס, מכבי תל אביב ניצחה הערב (חמישי) 82:91 את באסקוניה במשחק שעזר לצהובים לשמור על סיכוי להעפיל לפלייאוף, שכן הבאסקים דורגו מקום אחד מעליהם בטבלה וכל תוצאה מלבד ניצחון הייתה מרחיקה את אלופת ישראל מהכרטיס לשלב ההצלחה בסיום העונה הסדירה.

מבלי לרוץ יותר מדי על הפרקט ביד אליהו, מכבי ת"א הציגה משחק התקפה נהדר כבר מהפתיחה והצליחה לקחת את היתרון במהלך הרבע האחרון, אותו היא לא איבדה עד הסיום. סקוטי ווילבקין, שספג לא מעט ביקורות במשחקים האחרונים, הציג משחק "שקט" עבורו עם שלשה אחת בלבד ו-9 נקודות, אבל נראה שיאניס ספרופולוס הרוויח הערב את יובל זוסמן. הישראלי פתח בחמישייה, קלע 11 נקודות (3/4 מחוץ לקשת) ובעיקר נראה נחוש על הפרקט.

אות'לו האנטר, שקלע מספר סלים נהדרים נגד הספרדים, ואנג'לו קלויארו סיימו בראש רשימת הקלעים עם 14 כ"א, ולמעשה היו אלה שמנעו מהאורחת פעם אחר פעם לחזור למשחק, זאת למרות תצוגה גדולה של פייריה הנרי (19 נק'), אלק פיטרס (18) ורוקאס גיידראיטיס (12).

ווילבקין עם שחקני מכבי ת"א. משחק רגוע של הכוכב | דני מרון
זוסמם. הגיע בגדול למשחק נגד באסקוניה | דני מרון

מהלך המשחק

מכבי תל אביב פתחה בחמישייה עם עם סקוטי ווילבקין, אלייז'ה ברייאנט, יובל זוסמן, דראגן בנדר ואנטה ז'יז'יץ'. באסקוניה עם לוקה וילדוזה, טדאס סדקרסקיס, יוסופה פאל, רוקאס גיידראיטיס ואצ'ילה פולונארה. המשחק נפתח עם ארבע נקודות רצופות של הבאסקים, שלקחו גם ריבאונד התקפה ללא בעיות והזניקו פסק זמן מהיר של ספרופולוס. זוסמן קלע את הנקודות הראשונות של הצהובים עם שלשה וצימק ל-6:3. הספרדים המשיכו לרוץ ושתי נקודות של ז'יז'יץ' צימקו ל-11:7. ארבע רצופות של בראיינט קבעו שוויון ושלשה של דיברתולומאו העניקה למכבי ת"א יתרון ראשון במשחק. בהמשך, שתי הקבוצות המשיכו לקלוע ללא הפסקה ונותרו צמודות זו לזו. נקודות של אנג'לו קלויארו חתמו את הרבע. 21:26 למכבי ת"א בתום הרבע הראשון.

יובל זוסמן | דני מרון
ג'ון דיברתולומאו | דני מרון

עוז בלייזר פתח את הרבע השני עם סל ועבירה, אך החטיא מהקו. נקודות של האנטר קבעו 26:30 למכבי ת"א, אבל דראגיץ' הגיב מהר בצד השני של הפרקט. עומרי כספי נכנס למשחק בהמשך וראה את פייריה הנרי מצמק ל-32:30, אבל בראיינט קבר שתיים מהירות מהצד השני. באסקוניה שוב צימקה את ההפרש לארבע נקודות בלבד, אבל דאנק של ז'יז'יץ' ונקודות מהקו של כספי קבעו 32:40 למכבי ת"א. דראגיץ' והנרי קלעו חמש נקודות מהירות עבור האורחת, אבל בנדר השיב בשלשה חשובה. הנרי חטף בהמשך מסירה של כספי וצימק ל-43:39 ודראגיץ' הוסיף דאנק, נקודות של בראיינט מהקו וקלויארו הגדילו את ההפרש, 43:47 למכבי ת"א בסיום המחצית הראשונה.

סקוטי ווילבקין | דני מרון
אנג'לו קלויארו | דני מרון

ווילבקין קלע את הנקודות הראשונות של המחצית השנייה. בנדר הוסיף אחריו וקבע 43:51 למכבי ת"א. וילדוזה צימק שוב עבור הבאסקים עם חמש נקודות רצופות, אבל זוסמן החזיר לו עם חמש משלו, 50:56 צהוב. סל האנטר מחצי מרחק מחק ריצה קטנה של באסקוניה, אבל פולונארה צלף אחר כך שלשה וקבע 60:58 בלבד למכבי, אבל בנדר הגיב לו עם שלשה משלו במהירות. דראגיץ' והאנטר החליפו נקודות בכל צד וקלויארו חתם את הרבע השלישי עם שלשה גדולה. 60:68 למכבי ת"א לפני הרבע המכריע.

דראגן בנדר | דני מרון
יאניס ספרופולוס | דני מרון

את הרבע האחרון פתחה מכבי ת"א עם נקודה של דורסי מהקו, האנטר המשיך משם עם סל ענק, אבל פיטרס הרגיע עם שלשה עבור באסקוניה. מכבי שמרה על היתרון בזכות יכולת גדולה של האנטר, שלשה גדולה של זוסמן קבעה 71:80 לקבוצה הישראלית. הנרי צימק מהר עם חדירה טובה, גיידראיטיס הוסיף שלשה מיד לאחר מכן. ווילבקין ניסה פעמיים לצלוף מחוץ לקשת והחטיא, אבל בניסיון השלישי הקלע צלף וקבע 76:83 למכבי ת"א, 2:20 לסיום המשחק. ארבע נקודות של בראיינט עזרו למכבי ת"א לשמור על היתרון, קליעות של ווילבקין מהקו קבעו 80:89 מבטיח למכבי ת"א. הנרי איבד את הכדור כ-50 שניות לקראת הסיום, מכבי ת"א ניצלה את זה לנקודות של קלויארו מתחת לסל, שקבעו יתרון דו ספרתי עבור הצהובים, 82:91 בסיום המשחק.

שחקני מכבי תל אביב חוגגים | דני מרון
שחקני מכבי תל אביב חוגגים | דני מרון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי