"לא מסתכל על השטויות הללו": יובל זוסמן עונה לביקורת

יובל זוסמן | דני מרון

הישראלי הראה נחישות ומעורבות בהתקפה ולאחר הניצחון של מכבי תל אביב על באסקוניה, דיבר בנחרצות: "הביקורות לא מזיזות לי, יודע מה אני שווה". ספרופולוס: "לפעמים שחקנים עומדים בצד ומחכים, זו טעות"

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב התאוששה מההפסד הביתי לאולימפיאקוס וסיימה את השבוע הכפול ביורוליג בטון חיובי עם ניצחון 82:91 על באסקוניה ביד אליהו אמש (חמישי), בדרך לסוויפ עונתי על הקבוצה הספרדית ועלייה למקום ה-12 על חשבונה, כשאלופת ישראל עם תשעה ניצחונות ו-11 הפסדים. 

שני דברים בלטו לטובה מעל הכל במשחק של הצהובים: האחד הוא עקביות לאורך 40 דקות, משהו שכמעט ולא ראינו העונה. שחקניו של יאניס ספרופולוס הובילו במשך כל המשחק ואמנם לא הצליחו לייצר ריצה שתפתח פער משמעותי, אך ידעו לא לאבד את הראש ולאפשר ליריבה להפוך את המומנטום כפי שקרה רק ביום שלישי האחרון. 

השני, אולי נדיר אף יותר בעונה הנוכחית, היה משחק קבוצתי: כלל שחקני מכבי ת"א עלו על לוח הקלעים האמש, כאשר השניים היחידים שלא עשו זאת עד הרבע השלישי, באופן אירוני, סקוטי ווילבקין וטיילר דורסי. המארחת מסרה 20 אסיסטים (לעומת 10 איבודים בלבד) ומי שנהנה מכך יותר מכולם היה יובל זוסמן. לראשונה מאז חזר מפציעה, הסווינגמן היה מעורב במשחק ההתקפה ולא רק ירה שלוש שלשות ב-75%, אלא גם קיבל את ההחלטות במספר גדול יותר של מהלכים ומסר שלושה אסיסטים. 

סוויפ על באסקוניה | דני מרון

אחרי שהראה אסרטיביות גדולה על הפרקט, זוסמן המשיך בקו הנחרץ שלו בראיון הטלוויזיה והתבטא באותו אופן במסיבת העיתונאים, כאשר נשאל על הביקורות שהיו כלפיו לאחרונה: "ביקורות תמיד יהיו, בין אם אני אהיה טוב או לא טוב. אני צריך לבוא ולתת את התפוקה שלי ולעשות מה שנדרש ממני הכי טוב ולא להסתכל על כל הביקורות וכל השטויות הללו. אני באמת לא קורא את זה וזה אפילו לא קצת מעניין אותי כי זה לא מזיז לי. אני יודע מה אני שווה לטוב ולרע, כשהביקורת טובה אני מעריך אותה מאוד וכשהיא רעה זה לא משפיע עליי, אני לא קורא את זה בסוף. מה ששלי שלי, מה ששלכם שלכם". 

זוסמן, שידוע קודם כל כשחקן הגנה טוב מאוד, התייחס להשפעת המעורבות שלו בהתקפה על הביטחון במשחק שלו: "הביטחון שלי לא תלוי בזריקה כזאת או אחרת, או במהלך כזה או אחר. אם החטאתי או קלעתי זה לא משנה, אם אני לבד אני צריך לקחת את הזריקה הבאה. אני חושב שבמשחק הזה הייתי מעורב יותר. ההגנה היא הבסיס, לכל שחקן הגנה יש תמיד מקום בקבוצה. מי שרוצה יותר, לוקח את ה-50:50 והריבאונדים הקשים והוא זה שבסוף מנצח". 

זוסמן על הביקורת: "זה לא מזיז לי" | דני מרון

הישראלי הוסיף: "אני חושב שראו שנהניתי יותר, שיחקנו קצת יותר קבוצתי. לא יודע כמה אסיסטים עשינו ואת היחס לאיבודים, אבל במשחק הקודם היו 13 אסיסטים וזה בסוף מאוד משפיע, כי כל השחקנים מרוצים, ההתקפה מעורבת וזה נותן 'פוש' לשחקנים להיות יותר אנרגטיים ורעבים, היום זה מאוד בלט". 

יאניס ספרופולוס דיבר גם הוא על המשחק הקבוצתי: "אני אומר לשחקנים שלפעמים הם עומדים בצד ומחכים שהמשחק יבוא אליהם וזו טעות, אתה צריך לבוא למשחק. כשהשחקנים מוכנים לעשות את זה, יותר קל להניע את הכדור ולשחק ביחד". 

אלייז'ה בראיינט, שהוביל את מכבי בנקודות יחד עם האנטר (14) ובאסיסטים יחד עם ווילבקין (4), כולל המהלך של המשחק שהסתיים בהטבעה מהדהדת, סיכם את הניצחון: "שיחקנו עם ביטחון, הרבה שחקנים קלעו וזו הייתה תצוגה קבוצתית טובה. לפעמים הזריקות לא נכנסות, זה חלק מהמשחק ולכן אנחנו מתרכזים בלשחק טוב בהגנה. שמנו את הדגש על לעשות את המהלך הנכון וכך הגענו לתוצאות טובות יותר בהתקפה, מה שנתן לנו גם סיכוי טוב יותר לריבאונד בהתקפה ומנע מהם לרוץ. הדאנק? היה שומר אחד מולי, עברתי אותו בצעד הראשון ומשם נשאר רק להיפגש ליד הטבעת ולראות מה קורה".

בראיינט. דאנק גדול בדרך לניצחון | דני מרון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי