בכורה עגומה: פאו וקטש הובסו 100:74 נגד פנרבחצ'ה

עודד קטש | Tolga Adanali/Euroleague Basketball via Getty Images

הירוקים ספגו הפסד כואב במשחקו הראשון של הישראלי על הקווים, ניצחון חמישי רצוף לטורקים. ברצלונה גברה על צסק"א במוסקבה, זניט הכניעה את ז'לגיריס. ריאל מדריד ניצחה את באיירן לפני שהיא מגיעה לתל אביב

(גודל טקסט)

ארבעה ימים מלאים במשחקי יורוליג הגיעו לסיומם הערב (שישי) עם נעילת המחזור ה-20 במפעל הבכיר באירופה, כאשר במוקד עמדה הופעת הבכורה של עודד קטש על הקווים של פנאתינייקוס. לצערו של המאמן הישראלי, זה נגמר בתבוסה כואבת. מעבר לכך נערכו היום חמישה משחקים נוספים, מעניינים לא פחות, שברובם השתתפו קבוצות צמרת: מוליכת הטבלה צסק"א נכנעה לברצלונה המדורגת שנייה, זניט סנט פטרסבורג גברה על ז'לגיריס קובנה. בהמשך, ריאל מדריד ניצחה בחוץ את באיירן מינכן בתום הארכה, אולימפיאקוס הופתעה על ידי וילרבאן ו-ולנסיה טיילה מול הכוכב האדום.

פנרבחצ'ה – פנאתינייקוס 74:100

קטש הספיק לנהל אימון אחד בלבד בקבוצתו החדשה לפני הנסיעה לאיסטנבול, שם חבר אליו עוזרו ליאור ליובין. ללא הווארד סנט-רוס ויואניס פאפאפטרו, הירוקים מאתונה הצליחו להחזיק מעמד חמש דקות וחצי בלבד, לפני שהמארחת פתחה בריצת 0:18 עד לסיום הרבע הראשון וברחה להפרש של 19 נקודות. פאו עשתה קולות של התעוררות כששיפרה את ההגנה ברבע השני וצימקה למינוס שמונה, אך במחצית השנייה חזרה לסורה והפער צמח ל-24 בשיאו, בדרך לניצחון חמישי רצוף לטורקים שממשיכים לשפר עמדות בדרך לשמינייה העליונה בטבלה.

מרקו גודוריץ' הוביל את פנרבחצ'ה עם 18 נקודות, לורנזו בראון ואדגראס אולנובאס הוסיפו 15 כל אחד, יאן וסלי וננדו דה קולו תרמו 12 כל אחד. ארון ווייט סיים כקלע הבולט בפנאתינייקוס עם 13 נקודות, לקוסטאס מיטוגלו היו 12.

עודד קטש. בכורה עגומה | Tolga Adanali/Euroleague Basketball via Getty Images

צסק"א מוסקבה – ברצלונה 88:75

לאחר שרצף 12 הניצחונות שלה ביורוליג נקטע נגד באסקוניה בשבוע שעבר, אלופת אירופה רשמה הערב הפסד שני בשלושת המחזורים האחרונים כשנכנעה בביתה מול הקטלאנים, שהשלימו סוויפ עונתי על קבוצתו של דימיטריס איטודיס, עליה גברו גם בסיבוב הראשון. צסק"א פתחה הרבה יותר טוב והובילה כבר ב-12 נקודות ברבע השני, אך אז הגיעה ריצת 4:16 של בארסה שירדה להפסקה ביתרון נקודה. המומנטום של בארסה נמשך גם ברבע השלישי והיא הגדילה את ההפרש לדו ספרתי, בדרך לניצחון שלישי רצוף שהקטין את הפער מהרוסים למשחק אחד בלבד. קורי היגינס אמלל את האקסית עם 25 נקודות עבור המנצחת, אלכס אברניס קלע 19 וניק קלאת'ס 13. מן העבר השני, 18 של מייק ג'יימס ו-15 של ניקולה מילוטינוב לא הספיקו.

זניט סנט פטרסבורג – ז'לגיריס קובנה 65:77

הליטאים ספגו הפסד שני השבוע ליריבה רוסית וירדו למקום השמיני מאחורי אנאדולו, בעוד המארחת חזרה לנצח לאחר שנכנעה לבאיירן מינכן שלשום. המחצית הראשונה הייתה הכי צמודה שאפשר לבקש ומלבד רגעים בודדים, ההפרש בה לא עלה מעל שתי נקודות למי מהקבוצות. ברבע השלישי זניט לחצה על הדוושה והצליחה לברוח, כאשר ב-10 הדקות האחרונות הפער כבר הפך לדו ספרתי. ארתוראס גודאיטיס ומתאוש פוניטקה בלטו אצל הרוסים עם 15 נקודות כל אחד, בילי בארון הוסיף 11. בצד השני, תומאס ווקאפ סיים עם 12, לוקאס לקאביצ'יוס וז'ופרי לוברן רשמו 11 כל אחד.

היגינס. אמלל את האקסית | Mikhail Serbin/Euroleague Basketball via Getty Images

באיירן מינכן – ריאל מדריד 81:76

לפני שהם מגיעים לתל אביב בשבוע הבא, הבלאנקוס התאוששו מההפסד למילאנו ושמרו על המקום השלישי, בעוד הבווארים ירדו למקום השישי מאחורי זניט ומילאנו. האורחת הצליחה להוביל בהפרש דו ספרתי רק לרגעים בודדים, אולם הוליכה בבטחה במשך כל המשחק עד שבאיירן הפתיעה אותה עם שלוש שלשות בתוך דקה שייצרו ריצת 0:9, בדרך למהפך כשנותרו 67 שניות לסיום. גבריאל דק כפה הארכה עם סל בצד השני ובחמש הדקות הנוספות, ניקולאס לאפרוביטולה לקח אחריות והיה חתום על שש מתוך תשע הנקודות של ריאל, עם אסיסט, סל ושתי קליעות עונשין. כוכב הניצחון של הלבנים היה וולטר טבארס, שסיים עם שיא קריירה של 26 נקודות והוסיף גם תשעה ריבאונדים. דק סייע לו עם 12 נקודות משלו. אקס מכבי תל אביב, ג'יילן ריינולדס, הוביל את קלעי באיירן עם 18.

אולימפיאקוס – וילרבאן 69:63

דווקא אחרי שלושה ניצחונות רצופים, כולל זה נגד מכבי תל אביב ביום שלישי האחרון, היוונים נעצרו במגרשם הביתי מול הקבוצה מצרפת. לאחר מחצית ראשונה צמודה ביותר, וילרבאן עלתה חדה יותר לרבע השלישי ופתחה פער של שמונה נקודות, שבהמשך צמח ל-12 בדרך לניצחון מפתיע משהו. גרשון יאבוסלה הוביל את הצרפתים עם 19 נקודות, ארון האריסון שחזר מפציעה סיים עם 13 בצד השני.

ולנסיה – הכוכב האדום בלגרד 71:91

הספרדים קטעו רצף של שלושה הפסדים והנחילו לסרבים את השני שלהם ברציפות, מה שהשאיר אותם במקום התשיעי צמודים לז'לגיריס ולאנאדולו אפס שמדורגות מעליהם. ריצת 0:12 ברבע הראשון העניקה לוולנסיה יתרון דו ספרתי וההפרש טיפס עד ל-17 נקודות במחצית הראשונה. הכוכב האדום התעוררה ברבע השלישי וצימקה למינוס חמש, אבל אז המארחת לחצה שוב על הדוושה וסגרה עניין. לואי לאברי הוביל חמישה קלעים בספרות כפולות אצל ולנסיה עם 16 נקודות, ניקולה קליניץ' הוסיף 14. ג'וני אובראיינט קלע 21 עבור הסרבים, אך גם איבד שישה כדורים.

טבארס. שיא קריירה מרשים | Christina Pahnke/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי