עוף דורסי: 84:86 למכבי ת"א על ריאל מדריד, 30 נקודות לדורסי

טיילר דורסי, אלייז'ה בראיינט | דני מרון

אחרי שגברה על באסקוניה, אלופת ישראל השלימה ניצחון חשוב נוסף על יריבה ספרדית. למרות הביקורות שספג לאחרונה, הקלע רשם שיא קריירה על הראש של הבלאנקוס (4/5 מחוץ לקשת) והשאיר את הצהובים חזק בתמונת הפלייאוף

(גודל טקסט)

שבוע בדיוק לאחר שהשיגה ניצחון חשוב נגד באסקוניה, מכבי תל אביב השלימה הערב (חמישי) ניצחון נוסף על יריבה ספרדית, כאשר הפעם זאת הייתה ריאל מדריד שנכנעה 86:84 לצהובים בהיכל ביד אליהו. טיילר דורסי להט עם 30 נקודות וקבע שיא קריירה עבורו ביורוליג.

איזה ערב מרתק היה הערב בת"א. אלופת ישראל הגיעה למשחק ללא עומרי כספי, שסבל מווירוס בקיבה ולא הצליח להתאמן, אך שאר שחקני הסגל של יאניס ספרופולוס היו שם בגדול. מן העבר השני, ריאל חסרה בסגלה את סרחיו יול ורודי פרננדס עקב פציעות, אשר הפכו את החיים של מכבי ת"א להרבה יותר קלים.

הספרדים הובילו בפער דו ספרתי במהלך הרבע הראשון, הרבה בזכות היכולת המוכרת של וולטר טבארס הענק, אך רוח הלחימה המוכרת של השחקנים הצהוב-כחול הופיעה כבר בעלייה לרבע השני, ומשם המשחק היה צמוד עם הסל האחרון.

מופע של דורסי על הראש של ריאל מדריד | דני מרון

ספרופולס, שעד המשחק הערב לא ניצח את ריאל מדריד כמאמן מכבי תל אביב, העלה מהספסל את דורסי עוד במהלך הרבע הראשון, והגארד הוליך את חבריו לניצחון החשוב בדרך לפלייאוף, כולל חמש נקודות בשניות הסיום של המשחק. מלבד טבארס שבלט, השחקן הטוב ביותר אצל האורחת היה טריי תומפקינס, שצלף 20 נקודות, אך בהתקפה האחרונה של המשחק הכדור הלך אל ג'ייסי קרול הוותיק, שאיבד בדרמטיות וחרץ את גורל קבוצתו.

קלעים

מכבי תל אביב: טיילר דורסי 30 נקודות (12 מ-14 מהשדה), אותלו האנטר 11, דרגאן בנדר 9, סקוטי ווילבקין 9 ו-8 אסיסטים, אנטה ז'יז'יץ' 8, ג'ון דיברתולומאו 7, אלייז'ה בריאנט 5, אנג'לו קלויארו 3, עוז בלייזר 2, כריס ג'ונס 2. יובל זוסמן (14:21 דקות) שותף, אך לא קלע.

ריאל מדריד: טריי תומפקינס 20 נקודות ו-6 ריבאונדים, אדי טבארס 15 ו-6 ריבאונדים, אלברטו אבאלדה 13 ו-7 אסיסטים, ג'ייסי קארול 9, ג'פרי טיילור 6, ניקולאס לאפרוביטולה 6, פביאן קוזר 4, קרלוס אלוסן 3. אלכס טיוס (05:38 דקות) ואוסמן גארובה (08:32) שותפו, אך לא קלעו.

מהלך המשחק

מכבי תל אביב פתחה במשחק עם סקוטי ווילבקין, אלייז'ה בראיינט, אנג'לו קלויארו, דראגן בנדר ואנטה ז'יז'יץ'. ריאל מדריד עלתה מנגד עם קרלוס אלוסן, אלברטו אבאלדה, ג'פרי טיילור, וולטר טבארס וטריי תומפקינס. טבארס קלע את הנקודות הראשונות במשחק, ז'יז'יץ' השיב מן העבר השני, אבל ריאל רצה עם נקודות רצופות של אבאלדה וטיילור. לאחר מכן, תומקינס קלע את השלשה הראשונה במשחק, וריאל מדריד מובילה 2:9 בהיכל. נקודות נוספות של טבארס כבר הזעיקו פסק זמן על ידי ספרופולס. בנדר קלע שלשה מיד עם החזרה וצימק ל-11:5, דורסי הוסיף קליעה נוספת מחוץ לקשת לאחר מכן. קצב הנקודות המהיר המשיך, שלשה של ווילבקין הורידה ל-3 בלבד, 16:13 לריאל. דורסי המשיך לצלוף מחוץ לקשת, אבל הספרדים רצו עם שמונה נקודות ללא מענה וקבעו יתרון 19:31. סל של האנטר על הבאזר סגר את הרבע הראשון, 24:33 לריאל מדריד בתום 10 דקות של משחק.

דקת דומייה בפתיחת המשחק | דני מרון
מכבי ת"א קלעה באחוזים גבוהים מחוץ לקשת ברבע הראשון | דני מרון

מכבי ת"א פתחה את הרבע השני על נקודות של האנטר, דורסי ובלייזר, ובכך ההפרש ירד מהר ל-2 נקודות בלבד. בהמשך, דורסי השיג סל ועבירה לזכותו וקבע 33:33 בהיכל. דיברתולומאו וקרול החליפו סלים בכל צד וקבעו 35:35, קרול המשיך לאחר מכן עם שלשה מוצלחת. ריאל החזירה לעצמה את היתרון בהמשך, אבל קליעה מהקו של האנטר, בתוספת שלשה של קלויארו קבעה 40:43 למכבי ת"א. קרול ותומפקינס הובילו ריצה קטנה של ריאל אשר הפכה את התוצאה לפני סיום הרבע השני. 45:46 לריאל מדריד בתום המחצית הראשונה.

טבארס בדרך לסגל. מכבי ת"א מתקשה נגדו | דני מרון
דורסי. השחקן החם ביותר אצל המארחת | דני מרון

ז'יז'יץ' החזיר למכבי ת"א את היתרון בפתיחת המחצית השנייה, תומפקינס הפך מהר עם סל קליל, ושלשה של בנדר קבעה 49:50 למכבי. נקודות של דורסי מהקו קבעו 52:54 צהוב, אבל שלשה חופשית של תומקפיקס הפכה שוב. דורסי קלע שוב מחצי מרחק, בנדר הוסיף שלשה נוספת וקבע 55:59 למכבי ת"א. טבארס צינן מהצד השני, אבל 4 נקודות רצופות של האנטר השאירו את מכבי ת"א ביתרון. ריאל חזרה שוב למשחק עם נקודות של קוסר, שקבעו שיוון 63:63. תומפקינס נותר חופשי שוב וצלף שלשה נוספת, אשר קבעה 63:66 לריאל מדריד לקראת הרבע המכריע במשחק.

טיילר דורסי, וולטר טבארס, אנטה ז'יז'יץ' | דני מרון
אלכס טיוס, אות'לו האנטר | דני מרון

בראיינט קלע נקודות ראשונות במשחק עם שלשה חשובה וקבע 66:66, האנטר הוריד 2 נוספות, אבל תומפקינס החזיר לשוויון 68:68. קלויארו החטיא שלשה חופשית, מכבי ת"א שילמה על זה בצד השני, אבל שלשה נוספת של דורסי במשחק קבעה 70:71 לקבוצה הישראלית. ז'יז'יץ' הוסיף שתי נקודות, אבל דק ענה לו מהצד השני, 72:73 למכבי ת"א. ווילבקין התעורר עם שלשה חשובה, אבל טבארס השיב את היתרון עם נקודות מהקו וקבע 78:78. במצב של 80:80, דורסי קיבל את הכדור וסחט סל ועבירה, אך רק צימק בצד השני וקבע 82:83 מינימלי למכבי ת"א. דורסי שוב קיבל את הכדור, שוב השיג 2 נקודות חשובות עבורו וקירב את מכבי ת"א לניצחון. דק שוב צימק התוצאה, אבל ווילבקין קלע נקודה חשובה מהקו אחרי שתי החמצות של האנטר וקבע 84:86 למכבי ת"א. בהתקפה האחרונה קרול איבד את הכדור והעניק למכבי ת"א את הניצחון.

טיילר דורסי, אלייז'ה בראיינט | דני מרון
דראגן בנדר | דני מרון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי