מצאו נוסחה? השילוב בין דורסי לווילבקין בניצחון על ריאל

טיילר דורסי | דני מרון

השינוי בתפקודו של הקלע הבולט במכבי ת"א, שזז לעמדת מנהל המשחק ב-84:86 על הבלנקוס ואפשר לחברו להתפוצץ עם שיא קריירה בנקודות, שוב הוכיח את עצמו עבור הצהובים: "המאמן מחליט", הבהיר דורסי

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב השיגה אמש (חמישי) את אחד הניצחונות הגדולים ביותר שלה ביורוליג העונה, 84:86 על ריאל מדריד, אשר קטע רצף של שישה הפסדים לענקית מספרד ועבור יאניס ספרופולוס היווה ניצחון ראשון על הבלאנקוס כמאמן הצהובים. בכך עשתה אלופת ישראל צעד חשוב לעבר השמינייה הראשונה בטבלה, לפני שהיא פוגשת בשבוע הבא את שתי הקבוצות המדורגות מעליה ומהוות יריבות ישירות בקרב על המקום בפלייאוף: פנרבחצ'ה ואנאדולו אפס.

ריאל מדריד נראתה הרבה יותר חדה מהמארחת ברבע הראשו וקלעה בו 33 נקודות, כשאלברטו אבאלדה מנווט את ההתקפה עם חמישה אסיסטים ו-וולטר טבארס מטיל מורא מתחת לסל בהגנה. אלא שהחל מהרבע השני הסיפור היה אחר, מכבי תל אביב התחילה לשמור ומחקה את הפער המקודם בזכות ריצת 0:13. במחצית השנייה קבוצתו של ספרופולוס עמדה בלחץ של משחק שבו החל מתחילת הרבע השני ההפרש לא עלה בשום שלב מעל חמש נקודות, ולמרות החטאות עונשין קריטיות בשניות הסיום, הצליחה למנוע מג'יי סי קארול לקלוע סל ניצחון כפי שעשה במפגש בין הקבוצות בעונה שעברה.

לא מעט דובר במהלך העונה על כך שטיילור דורסי הוא סוג של ברומטר עבור הצהובים ואתמול זה בא לידי ביטוי פעם נוספת. הגארד היה באחד מאותם ערבים שבהם הוא כמעט ולא מסוגל להחטיא וסיים עם שיא קריירה של 30 נקודות, כשהוא גם תרם בצד ההגנתי ואף רשם חסימה מרשימה על טבארס. "פשוט הייתי אגרסיבי", אמר דורסי לאחר הניצחון, "זה לא המשחק הכי טוב שלי במבט כללי, התקפית הייתי טוב. נכנסו לי כמה זריקות ולקחתי מה שההגנה נתנה לי, אבל אני אף פעם לא מסתפק".

יאניס ספרופולוס | דני מרון

לצד ההופעה המצוינת של דורסי, סקוטי ווילבקין תרם לניצחון דווקא בניהול המשחק ופחות בצבירת נקודות. תשע כאלה בסך הכל היו לסקורר הבולט בקבוצה, שנגד ריאל תפקד הרבה יותר כפליימייקר ומסר שיא עונתי של שמונה אסיסטים, לעומת איבוד כדור אחד בלבד. וכאן מתבקש לחזור לדפוס הכמעט קבוע במכבי תל אביב העונה: כשווילבקין לא מסיים כקלע הבולט, היא לרוב מנצחת. וכשטיילר דורסי מוביל את הקבוצה בנקודות, זה לרוב מסתיים בניצחון.

דורסי נשאל האם למעשה נמצאה הנוסחה להצלחת מכבי, עם ווילבקין כמנהל משחק בעוד הוא מתפקד כמוציא לפועל: "זה לא בשליטתי, המאמן מקבל את ההחלטות ואני צריך להיות מוכן לכל הזדמנות שאקבל. אני צריך לעשות מה שאני יכול בדקות שלי, אני לא שולט בכל השאר. אני בא רק לעשות את העבודה שלי. אני לא יודע אם זו הנוסחה לניצחון", השיב האמריקאי-יווני, "אני צריך לעשות את המקסימום ולהיות יותר עקבי, גם אם אני מקבל פחות דקות".

ג'ון דיברתולומאו, שממשיך להשתפר ממשחק למשחק אחרי החזרה שלו מפציעה ארוכה, היה מהגורמים במיני-קאמבק של הצהובים ברבע השני עם שבע נקודות ולחץ חזק על מובילי הכדור של היריבה. הקפטן סיכם את המשחק: ""שתי הקבוצות שיחקו ברמה גבוהה וכיף לקחת חלק במשחק כזה. נתנו להם להרגיש בנוח בהתחלה, הם עשו מה שהם רצו והגיעו לזריקות קלות. בהמשך שינינו את האנרגיות והאגרסיביות, היה לנו חשוב לחזור לעניינים ברבע השני, הרבה שחקנים התחילו לשמור טוב ויצרנו מומנטום חיובי, התחלנו גם לקלוע בהתקפה אבל תמיד חייבים להתחיל מההגנה. אנחנו בכיוון הנכון, לשחק נגד ריאל זה תמיד אתגר גדול ואני שמח שהצלחנו לנצח אותם".

סקוטי ווילבקין | דני מרון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי