83:89 מדהים לפנרבחצ'ה על צסק"א, ברצלונה נצמדה לפסגה

יאן וסלי | Sefa Karacan/Anadolu Agency via Getty Images

לעיני 4,277 צופים, הרוסים נכנעו בביתם לתצוגת ענק של וסלי (24 נקודות) ודה קולו (22 נק', 9 אס') למרות 18 נק' של שנגליה. הקטלונים ניצחו בסרביה 60:72 את הכוכב האדום, ז'לגיריס גברה על אולימפיאקוס עם הבאזר

(גודל טקסט)

המחזור ה-21 ביורוליג הגיע לסיומו הערב (שישי) עם אחד המשחקים הגדולים של העונה, אם לא הגדול ביותר עד כה: בתום קרב צמוד עד שניות הסיום, צסק"א מוסקבה נכנעה בביתה 89:83 לפנרבחצ'ה בשחק בו צפו מעל 4,200 צופים ובוודאי עקב אחריו גם יאניס ספרופולוס, לקראת המפגש באמצע השבוע באיסטנבול נגד מכבי תל אביב.

במשחקים נוספים, ז'לגיריס השיגה ניצחון אדיר עם הבאזר, 79:81 על אולימפיאקוס וברצלונה רשמה 60:72 יוקרתי בבלגרד על הכוכב האדום ונצמדה לצסק"א בפסגה. המחזור ננעל עם ניצחונה של אלבה ברלין 77:84 בספרד על באסקוניה.

צסק"א מוסקבה – פנרבחצ'ה 89:83

משחק כזה באמת לא רואים כל יום, ולשמחתנו צפו בו מהיציעים לא פחות מ-4,277 אוהדים, מה שבוודאי סייע לאווירה ולרמה הגבוהה. גם כך מדובר במפגש בין שתיים מענקיות היבשת, אלופת אירופה האחרונה ב-2019 ומי שנעצרה אז בחצי הגמר, וכיאה לקרב בין שתי קבוצות כאלה – זכינו ל-40 דקות שהלכו צמוד-מוד עד לשנייה האחרונה, במשחק שלכל אורכו לא השכילה אף אחת מהן לברוח עד אשר יאן וסלי ונאנדו דה קולו החלו להופיע בכל מקום.

שנגלה מנסה לברוח מווסלי. צסק"א נכנעה בקרב אדיר | Mikhail Serbin/Euroleague Basketball via Getty Images

המאצ'אפ הגדול היה בין טורניקה שנגליה מצסק"א ליאן וסלי מפנרבחצ'ה, שני הכוכבים הגדולים על הפרקט שבמיוחד בדקות הסיום הלכו אחד על ראשו של השני. חמש דקות לסיום צסק"א עוד הוליכה בחמש נקודות יתרון, 70:75, אבל מרגע זה ואילך השתלט על המשחק נאנדו דה קולו, אקס צסק"א שמכיר היטב את הפרקט במוסקבה שבמאני-טיים חטף כדור קריטי, מסר שני אסיסטים וקלע חמש נקודות, במקביל יאן וסלי סיפק חסימת ענק וקלע ארבע נקודות רצופות וזה הספיק כדי להכניע את המוליכה ערב המחזור, על אף ששנגליה היה נפלא וסיים עם 18 נקודות ב-6/7 מהשדה. מייק ג'יימס סיים עם 11 נקודות בצסק"א שירדה כעת למאזן 6:15.

ובחזרה לכוכבי פנרבחצ'ה: דה קולו סיים עם 22 נקודות (6 מ-6 מהשדה, 2 מ-3 לשלוש), תשעה אסיסטים ו-38 נקודות מדד ויאן וסלי סיים כקלע המצטיין עם 24 נקודות ו-32 נקודות מדד. הטורקים עשו צעד חשוב לעבר השמינייה הראשונה ושיפרו עמדות עם הניצחון ה-11 שלהם העונה, חמישה ימים לפני שיארחו את מכבי ת"א.

ז'לגיריס – אולימפיאקוס 79:81

נקפוץ ישר לשלוש הדקות האחרונות והפשוט מטורפות בליטא: שלשה של ואסיליס ספאנוליס העלתה את היוונים ליתרון מבטיח של שבע נקודות, 72:79, שלשה שנראה הייתה שתוביל להכרעת המשחק, אלא שאז אלילת המזל פשוט הייתה עם ז'לגיריס. ז'ופרי לוברן צימק לחמש הפרש כשהשעון הראה דקה ו-50 שניות לסיום, ארתוראס מילאקניס דייק מחוץ לקשת אחרי איבוד כדור רשלני של האורחים וסדרת החטאות של היוונים אפשרו ללוברן לקבוע 79:79, 21 שניות לסוף.

אולימפיאקוס משכה את השעון בניסיון להכריע את המשחק, אבל שלוש שניות לסיום היה זה דווקא קוסטס סלוקאס שאיבד לתומאס וואלקפ, שמיד קלע, קבע 79:81 והותיר לאולימפיאקוס שנייה אחת על השעון ולמעשה הכריע את המפגש והשלים מהפך אדיר. לוברן היה הקלע המוביל של הליטאים עם 21 נקודות, מנגד סלוקאס ופרינטיז קלעו 16 נקודות כל אחד שלא הספיקו לאדומים מפיראוס.

ז'ופרי לוברן | Alius Koroliovas/Euroleague Basketball via Getty Images

הכוכב האדום בלגרד – ברצלונה 72:60

קבוצתו של שרונאס יאסיקביצ'יוס עם ניצחון שישי ברציפות בכל המסגרות והיא כעת משתווה לצסק"א מוסקבה בפסגה בזכות ניצחונה ה-15 ביורוליג העונה. קורי היגינס קלע 14 נקודות ופייר אוריולה הוסיף 12 כדי למנוע מהסרבים ניצחון מפתיע נוסף אחרי שגברו על ריאל מדריד, במשחק בו ניקולה מירוטיץ' קלע 6 נקודות בלבד.

ניקולה מירוטיץ' | Srdjan Stevanovic/Euroleague Basketball via Getty Images

תוצאה נוספת: באסקוניה – אלבה ברלין 84:77

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי