לא מספיק: מכבי תל אביב הפסידה 82:75 לפנרבחצ'ה

אנטה ז'יז'יץ' | Tolga Adanali/Euroleague Basketball via Getty Images

הצהובים לא הצליחו להתמודד מול ההתקפה האדירה של הטורקים. וסלי (18 נק'), דה קולו (16) ופייר (15) חגגו על חשבון אלופת ישראל. מנגד, 18 לבראיינט ודאבל-דאבל לווילבקין (15 נק' ו-10 אס'). משחק רע להאנטר

(גודל טקסט)

אחרי שני ניצחונות רצופים ביורוליג ומומנטום חיובי, מכבי תל אביב פגשה הערב (שלישי) יריבה שנאבקת כמוה על המקום בפלייאוף בדמותה של פנרבחצ'ה, ולצערה של אלופת ישראל, היא נכנעה 82:75 על הפרקט באיסטבול במסגרת המחזור ה-22.

עוד לפני המשחק, היה ברור שהצהובים-כחולים יהיו חייבים להיזהר מננדו דה קולו ויאן וסלי, שני הכוכבים הגדולים ביותר של פנר, אשר הגיעה להתמודדות אחרי שישה ניצחונות רצופים, כולל ניצחון גדול על צסק"א מוסקבה.

למרות דקות פתיחה טובות של האורחת מת"א, וסלי (18 נקודות) ודה קולו (16) התעוררו מהר והובילו את הקבוצה שלהם למהפך במשחק. טיילר דורסי, שכזכור צלף 30 נקודות במחזור האחרון על הראש של ריאל מדריד, כבר לא הצליח לשחזר את אותה היכולת, ולמעט נקודות של סקוטי ווילבקין (15 נק' ו-10 אס') ואלייז'ה בראיינט (18), החניכים של יאניס ספרופולוס לא הצליחו לענות להתקפות הנגד, כשגם דשון פייר (15) ומרקו גודוריץ' (11) הגיעו לספרות כפולות.

וסלי ודה קולו. הוליכו את פנרבחצ'ה לניצחון על מכבי ת"א | Tolga Adanali/Euroleague Basketball via Getty Images

בגלל ההפסד הערב, המאזן של מכבי ת"א עומד כעת על 12 הפסדים ו-10 ניצחונות, ועל כן היא מדורגת במקום ה-12, כאשר המקום השמיני התרחק אחרי ההפסד בטורקיה. כזכור, המשחק הקרוב של מכבי ביורוליג נגד אנאדולו נדחה למועד אחר.

מהלך המשחק

מכבי תל אביב פתחה עם אלייז'ה בראיינט, סקוטי ווילבקין, אנג'לו קלויראו, דרגאן בנדר ואות'לו האנטר בחמישייה, פנרבחצ'ה עלתה עם מרקו גודוריץ', ננדו דה קולו, אדגרס אולנובס, אחמט דובריוגלו, יאן וסלי. דובריוגלו קלע את הנקודות הראשונות במשחק, מכבי ת"א השיבה עם שלשה של בנדר. דה קולו חדר לסל והניח נקודות קלות, שלשה נוספת של בנדר קבעה 4:6 למכבי ת"א. האנטר נכנס למשחק עם סל קליל, אך דה קולו ויאן וסלי קבעו שוויון 8:8. המשחק הצמוד נמשך, שלשה של טיילר דורסי קבעה 15:18 למכבי ת"א, זוסמן הוסיף שלשה נוספת ופייר צימק, 17:21 למכבי ת"א בסיום הרבע הראשון.

בנדר פתח את המשחק עם שתי קליעות מחוץ לקשת | Tolga Adanali/Euroleague Basketball via Getty Images
קרב צמוד באיסטנבול | Tolga Adanali/Euroleague Basketball via Getty Images

ריצה של וסלי ופייר קבעה מהפך, 21:24 לפנרבחצ'ה בפתיחת הרבע השני. גודוריץ' הוסיף עוד נקודות וסל נוסף של וסלי כבר קבע 21:30 לפנרבחצ'ה. ווילבקין קלע מהקו את הנקודות הראשונות של מכבי ת"א ברבע השני. נקודות של דיברתולומאו ודורסי החזירו את מכבי ת"א לעניינים, אך מחמטוגלו השיב מן העבר השני, 29:32 לפנרבחצ'ה. עוז בלייזר עלה מהספסל וקלע ארבע נקודות מהירות. שלשה של בראיינט על הבאזר צמצה את ההפרש וקבעה 35:36 לפנרבחצ'ה בירידה למחצית.

האנטר. מכבי ת"א איבדה את היתרון | Tolga Adanali/Euroleague Basketball via Getty Images
ווילבקין. קלע את הנקודות הראשונות של מכבי ת"א ברבע השני | Tolga Adanali/Euroleague Basketball via Getty Images

ז'יז'יץ' פתח את הרבע השלישי עם סל שהעניק למכבי ת"א את היתרון, אבל שלשה של גודוריץ', סל של אולנובאס ושלשה נוספת של דה קולו קבעו 37:44 לפנרבחצ'ה הזניקו פסק זמן. בראיינט חזר עם צמד שלשות מהיר וצימק, 46:43 לפנר, ווילבקין קבר שלשה נוספת וקבע שוויון 46:46, מה שהכריח את הטורקים להזעיק פסק זמן מהיר. וסלי, דה קולו ולורנצו בראון חזרו חדים מההפסקה הקצרה, פנר עלתה ל-48:55, כשתי דקות לפני סיום הרבע. דורסי שמר את מכבי ת"א בתמונה עם נקודות משלו, דיברתולומאו קלע שלשה חשובה וצימק ל-57:53. גודוריץ' סגר את הרבע עם מהלך של שלוש נקודות, 53:60 לפנרבחצ'ה לקראת הרבע המכריע.

וסלי. עוד משחק גדול לצ'כי | Tolga Adanali/Euroleague Basketball via Getty Images
ספרופולוס. יקווה לקאמבק נוסף ברבע האחרון | Tolga Adanali/Euroleague Basketball via Getty Images

הרבע הרביעי נפתח עם שלשה של דיברתולומאו, אבל פייר הגיב מהר עם 2 נוספות. וסלי המשיך עם שתיים נוספות ושלשה של גודוריץ' קבעה 56:67 לפנרבחצ'ה והכריח את ספרופולוס לקחת פסק זמן. ווילבקין חזר חד וצלף שלשה שצימקה את התוצאה, האנטר הוריד שתיים נוספות, אבל דה קולו השתיק את מכבי ת"א מן העבר השני, 63:70. ווילקין צלף שלשה נוספת, אבל פייר ניצל הגנה רעה של מכבי ת"א והגדיל בחזרה את ההפרש של פנר, 66:75 כארבע דקות לפני סיום המשחק. ווילבקין הוביל את מכבי ת"א בדקות האחרונות, אבל פייר, דה קולו ו-וסלי אמרו את המילה האחרונה במשחק וקבעו 75:82 לפנרבחצ'ה בסיום המשחק.

דשון פייר | Tolga Adanali/Euroleague Basketball via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי