פנרבחצ'ה דרסה 76:107 את חימקי, ניצחון דרמטי לברצלונה

שחקני ברצלונה חוגגים | Moschandreou/Euroleague Basketball via Getty Images

הקטלונים איבדו יתרון דו ספרתי נגד אולימפיאקוס ונגררו למותחן אדיר, אך ניצחו 74:76 מנקודות של היגינס, כ-6 שניות לסיום. הטורקים התעללו בנועלת הטבלה, קלעו ב-85% לשתיים וחזרו להתברג בין שמונה הראשונות

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב הייתה אמורה לפגוש הערב (חמישי) את אנאדולו אפס במסגרת המחזור ה-23 ביורוליג, משחק שנדחה בעקבות השבתת נתב"ג, אבל המחזור בהחלט יצא לדרך והמשחק הראשון כבר מאחורינו ובסיומו פנרבחצ'ה סופרת שמונה ניצחונות רצופים, הודות ל-76:107 מרהיב על נועלת הטבלה חימקי מוסקבה. לאחר מכן, ברצלונה ניצחה 74:76 את אולימפיאקוס בתום מותחן אדיר. במשחק הנוסף, מילאנו ניצחה 76:82 את זניט.

אולימפיאקוס – ברצלונה 76:74

איזו דרמה בהיכל האחווה והשלום. במחצית הראשונה היה נראה שהמשחק הולך בכיוון אחד ברור, זאת בעקבות העובדה שברצלונה הוליכה מהפתיחה ואף עלתה גם ליתרון דו ספרתי. נראה שבמהלך ההפסקה גאורגיוס ברצוקאס החדיר הרבה מאוד מוטיבציה בקרב שחקניו, שמהר מאוד חזרו למשחק, איזנו את התוצאה ויצרו לשאראס הרבה מאוד בעיות.

פעם נוספת, קורי היגינס (14 נקודות) וניקולה מירוטיץ' (16) היו השחקנים המרכזיים אצל בארסה, אשר עשו גם את ההבדל הגדול בדקות הסיום. אם נקפוץ לשניות הסיום, כאשר לוח התוצאות הראה 74:74, היגינס סחט עבירה חשובה, קלע פעמיים והעניק שוב לספרדים את היתרון, כ-6 שניות לסיום. בהתקפה האחרונה, ואסיליס ספאנוליס, חסן מרטין וקוסטס סלוקאס פספסו הזדמנות לשלוח את המשחק להארכה והעניקו לברצלונה את הניצחון.

היגינס. ניצח את המשחק בסיום | Panagiotis Moschandreou/Euroleague Basketball via Getty Images

חימקי מוסקבה – פנרבחצ'ה 107:76

בירידה להפסקה, לוח התוצאות במוסקבה הראה 44:53 לטורקים. פער די מינימלי, אבל בתוכו מסתתר נתון מטורף לגמרי: פנרבחצ'ה קלעה 18 מ-20 הזריקות שלה ל-2, משמע 90 אחוז מהשדה, יומיים בלבד אחרי שגברה בביתה על מכבי תל אביב. לרבע השלישי הטורקים כבר עלו עם יד מאופסת גם מחוץ לקשת ובזכות ריצת 3:17 בשש דקות עלו ליתרון של 23 הפרש ולמעשה הכריעו את המפגש מול נועלת הטבלה בשלב מוקדם, בדרך לניצחון שמיני ברציפות ביורוליג שמכניס אותם לחבורת שמונה המוליכות.

נאנדו דה קולו, לורנזו בראון ויאן וסלי הובילו את פנר עם 18, 17 ו-15 נקודות בהתאמה, אלכסיי שבד בלט מנגד עם 29. אגב, את המשחק סיימה פנרבחצ'ה עם הנתון המשוגע לחלוטין של 85.3 אחוז לשתיים (29/34) ו-43.5 אחוז לשלוש (10 מ-23).

פנרבחצ'ה חוגגת על חימקי | Ivan Korzhenevskiy/Euroleague Basketball via Getty Images

מילאנו – זניט סט. פטרסבורג 76:82

קרב הצמרת שזימן לנו המחזור במילאנו היה מהמשחקנים המהנים ביותר העונה. למעשה, זניט הובילה כמעט בכל דקות משחק החוץ באיטליה, כשבשיא זה היה 12 נקודות הפרש לטובת הקבוצה של צ'אבי פסקוואל. מן העבר השני, החניכים של אטורה מסינה לא ויתרו, במיוחד כשהם הגיעו למשחק אחרי חמישה ניצחונות רצופים ביורוליג.

כשלוש דקות לסיום המשחק עם השיגו היתרון בזכות סל של ולדימיר מיצוב. מלקולם דילייני קלע שלשה חשובה בשניות הסיום של המשחק ונתן את האות לחגיגות של מילאנו. קווין פאנתר סיים שוב בראש רשימת הקלעים עם 14 נקודות, דילייני תרם 12 משלו.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי