הביא את הדרבי: קטש ופנאתינייקוס ניצחו 77:88 את אולימפיאקוס

שחקני פנאתינייקוס חוגגים | Panagiotis Moschandreou/Euroleague Basketball via Getty Images

במשחקו הראשון נגד היריבה המושבעת, הישראלי השיג ניצחון חשוב. ניצחון תשיעי רצוף לפנרבחצ'ה שגברה על זניט, קאמבק מטורף לבאיירן מינכן, וילרבאן הפתיעה את מילאנו וריאל מדריד הובסה על ידי באסקוניה

(גודל טקסט)

המחזור ה-24 ביורוליג נמשך הערב (שישי) עם חמישה משחקים, כאשר במוקד, עודד קטש צלח את המפגש הראשון שלו עם אולימפיאקוס כמאמן פנאתינייקוס. במשחק הראשון, פנרבחצ'ה המשיכה במומנטום החיובי עם ניצחון ביתי על זניט סנט פטרסבורג. בהמשך, באיירן מינכן השיגה ניצחון דרמטי על אלבה ברלין, וילרבאן הפתיעה את ארמאני מילאנו וריאל מדריד הובסה בביתה על ידי באסקוניה.

אולימפיאקוס – פנאתינייקוס 88:77

עוד מאז ימיו כשחקן הירוקים והרבה לפני שמונה למאמן פנאתינייקוס, עודד קטש ידע שזה המשחק שהכי חשוב לנצח. הערב הישראלי גבר על היריבה המושבעת מפיראוס במשחק הראשון שלו נגדה על הקווים של פאו ורשם ניצחון שני רצוף ביורוליג. המארחת, מצדה, הפסידה בפעם השלישית ברציפות. למעשה, המשחק כולו היה בשליטת הקבוצה מאתונה. ריצת 0:10 העניקה לאורחת יתרון דו ספרתי מוקדם ולמרות שהאדומים מנעו בריחה גדולה יותר בהמשך, קבוצתו של קטש ידעה לשמור על היתרון בבטחה בדרך לניצחון היוקרתי. הווארד סנט-רוס הצטיין בשורות הירוקים עם 20 נקודות, קוסטאס מיטוגלו ואלפטריוס בוכורידיס הוסיפו 15 כל אחד. שאקיל מקיסיק רשם 20 לזכות המארחת, מרטין חסן תרם 11.

פנרבחצ'ה – זניט סנט פטרסבורג 84:92

ניצחון תשיעי ברציפות לחבורה הלוהטת מאיסטנבול, שהנחילה לרוסים הפסד שלישי רצוף והתברגה בשמינייה הראשונה בטבלה. היתרון התחלף מספר פעמים במהלך הרבע הראשון, אך בהמשך פנרבחצ'ה נטלה את ההובלה ולמרות שלא הצליחה לפתוח פער משמעותי, לקראת הסיום ריצת 1:16 העניקה לה יתרון דו ספרתי שסגר עניין. ננדו דה קולו כיכב בשורות המנצחת עם 24 נקודות ושבעה אסיסטים, מרקו גודוריץ' סייע לו עם 19 נקודות ויאן וסלי הוסיף 16. בצד השני, וויל תומאס בלט עם 21 שלא מנעו הפסד.

קטש. ניצח את הדרבי הראשון | Panagiotis Moschandreou/Euroleague Basketball via Getty Images
ניצחון תשיעי רצוף. שחקני פנר חוגגים | Tolga Adanali/Euroleague Basketball via Getty Images

באיירן מינכן – אלבה ברלין 95:101

במפגש הגרמניות, כל קבוצה המשיכה בדיוק במגמה שבה הגיעה, לא לפני שהמארחת עשתה קאמבק מטורף. הבווארים רשמו ניצחון שלישי רצוף ועלו למקום החמישי, בעוד אלבה נחלה הפסד שלישי ברציפות וירדה למקום ה-16. כבר ברבע הראשון החבורה מברלין הובילה בהפרש שיא של 16 נקודות ועצרה את האדומים על 10 בלבד, כשגם בהפסקה הפער היה דו ספרתי. חמש דקות לסיום הלוח הראה 67:80 לאורחת, אלא שפול ציפסר קלע שבע נקודות רצופות, ווייד בולדווין הוסיף עוד שבע משלו ואחרי שוולדימיר לוצ'יץ' ירה שלשה, בולדווין צלף גם הוא מחוץ לקשת כשנותרו תשע שניות ושלח את המשחק להארכה. בחמש הדקות הבאות, לוצ'יץ' ובולדווין דאגו להשאיר את הניצחון במינכן.

ג'יילן ריינולדס היה הקלע הבולט בבאיירן עם 24 נקודות, בולדווין הוסיף 21 ומסר שבעה אסיסטים, לוצ'יץ' וציפסר קלעו 20 כל אחד. 21 של סימונה פונטקיו ועוד 20 של בן לאמרס לא הספיקו לאלבה.

לוצ'יץ' ובולדווין. מכוכבי הניצחון | Christina Pahnke/Euroleague Basketball via Getty Images

וילרבאן – מילאנו 69:78

בזמן שמכבי תל אביב עדיין חולמת על השתלבות בשמינייה הראשונה והעפלה לפלייאוף, הצרפתים נושפים בעורפה לאחר שהשיגו הערב את ניצחונם הרביעי ברציפות וקטעו למילאנו, השלישית בטבלה, רצף של שישה ניצחונות. האיטלקים תפסו את המושכות החל מהרבע השני והובילו עד כחמש דקות לסיום, אלא שדייויד לייטי, וויליאם הווארד ונוריס קול הובילו את וילרבאן לריצת 2:14 שהפכה את המומנטום והעניקה למארחת את הניצחון. לייטי סיים עם 16 נקודות, גרשון יאבוסלה הוסיף 14 וקול תרם 12, בדיוק כמו מוסטפה פאל. שאבון שילדס היה הבולט במילאנו עם 18 נקודות.

ריאל מדריד – באסקוניה 84:64

אחרי חמישה ניצחונות רצופים בכל המסגרות, הבלאנקוס ספגו תבוסה כואבת מבאסקוניה שעלתה למקום ה-11 והמשיכה במומנטום מהניצחון על ז'לגיריס בשבוע שעבר. האורחת השתלטה על המשחק מהפתיחה ועלתה ליתרון של 14 נקודות ברבע הראשון, ריאל חזרה הודות לריצת 0:13 שהחלה ברבע השני ונמשכה לתוך המחצית השנייה, אך בשלב זה הקבוצה של פאבלו לאסו נותרה ללא כוחות ובדקות הסיום הבאסקים פתחו פער גדול. 18 נקודות היו לאקילה פולונארה בצד המנצח, 16 לאלק פיטרס ו-13 ללוקה וילדוסה. אלברטו אבאלדה היה היחיד בריאל שקלע בספרות כפולות, עם 12 נקודות.

טבארס. תבוסה כואבת לריאל מדריד | Irina R. Hipolito / Europa Press Sports via Getty Images
עוד באותו נושא: עודד קטש

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי