מי יעצור אותה? ניצחון עשירי רצוף לפנרבחצ'ה; ריאל שוב הפסידה

ננדו דה קולו | Tolga Adanali/Euroleague Basketball via Getty Images

הטורקים גברו 84:89 על אלבה, 26 נקודות לדה קולו. שלשת ניצחון ושיא קריירה של פאנגוס העניקו לזניט 75:76 על הכוכב האדום. 79:87 גדול לווילרבאן על באיירן, ולנסיה טיילה ל-78:89 על הבלאנקוס

(גודל טקסט)

אחרי שמכבי תל אביב הובסה אמש (חמישי) על ידי מילאנו, המחזור ה-25 ביורוליג נמשך הערב עם ארבעה משחקים נוספים, שלא כוללים את המפגש בין פנאתינייקוס לצסק"א אשר נדחה בשל התפרצות קורונה בקבוצה של עודד קטש. הקבוצה החמה ביותר באירופה, פנרבחצ'ה, המשיכה במומנטום עם ניצחון ביתי על אלבה ברלין. בהמשך, זניט סנט פטרסבורג השיגה ניצחון דרמטי על הכוכב האדום בלגרד וקאמבק מאוחר לא הספיק לבאיירן מינכן, שהפסידה בחוץ נגד וילרבאן. במשחק האחרון, ולנסיה טיילה לניצחון על ריאל מדריד.

פנרבחצ'ה – אלבה ברלין 84:89

ניצחון 10 ברציפות לטורקים, שיגיעו בתנופה גדולה לדרבי של איסטנבול נגד אנאדולו אפס במחזור הבא. לגרמנים, שבכל מקרה לא יהיו בפלייאוף כשהעונה הסדירה תסתיים, זהו הפסד רביעי ברציפות. אלבה פתחה טוב יותר והובילה במשך רוב הרבע הראשון בהפרש שהגיע עד לשש נקודות, בשני הרבעים הבאים היתרון התנדנד מצד לצד אך ב-10 הדקות האחרונות פנרבחצ'ה לחצה על הדוושה וברחה ליתרון שיא של 13 נקודות, ולמרות שמעדה מעט לקראת הסיום והחזירה את היריבה למשחק, הניצחון נשאר בידיה בסופו של דבר. ננדו דה קולו הוביל את המארחת עם 26 נקודות, דיישון פייר הוסיף 17. למרקוס אריקסון היו 19 בצד השני ובן לאמרס תרם 16.

הכוכב האדום בלגרד – זניט סנט פטרסבורג 76:75

הקבוצה של צ'אבי פסקוואל קטעה רצף של שלושה הפסדים ושמרה על המקום השביעי, בעוד האדומים-לבנים נוצחו בפעם הרביעית ברציפות ונותרו במקום הלפני אחרון בטבלה. הרוסים הובילו בהפרש דו ספרתי כבר ברבע הראשון ובמהלך המחצית השנייה הגדילו את הפער ל-15 בשיא, אלא שהסרבים התעוררו לאחר ההפסקה ובריצת 0:12 בין הרבע השלישי לרביעי הפכו את התוצאה. קווין פנגוס עם חמש נקודות ואסיסט לשלשה של אנדריי זובקוב עזר להחזיר את זניט לפלוס חמש, דיאן דוידובאץ' ואוגניין דובריץ' ירו שלשות שהציבו את המארחת ביתרון שלוש אבל אחרי שארתוראס גודאיטיס החטיא אחת מתוך שתי זריקות עונשין, מתאוש פוניטקה לקח את הריבאונד וסידר לפאנגוס שלשה גדולה שהעניקה לזניט יתרון נקודה, בדרך לניצחון. פאנגוס סיים עם שיא קריירה של 25 נקודות והיה היחיד בדו ספרתי אצל זניט, כאשר ג'ורדן לויד רשם 21 עבור הכוכב האדום.

וילרבאן – באיירן מינכן 79:87

אחרי שלושה ניצחונות רצופים, הבווארים ספגו הפסד אשר בשלבים קודמים של העונה כנראה היה מוגדר כהפתעה, אלא שעבור המארחת זה ניצחון חמישי רצוף ביורוליג והיא עקפה גם את מכבי תל אביב, כשהיא עדיין שומרת על סיכוי לעלות לפלייאוף ומדורגת במקום ה-12. האורחת נותרה חמישית בטבלה. רוב המחצית הראשונה הייתה צמודה, אך וילרבאן סגרה אותה בריצת 2:11 שנמשכה אל תוך הרבע השלישי והפכה ל-6:24 בסך הכל, בדרך ליתרון שיא של 18 נקודות. באיירן עוד הספיקה לעשות קאמבק גדול ולהשוות את התוצאה ל-77:77, לפני שנוריס קול לקח פיקוד והיה אחראי לשמונה מתוך 10 הנקודות האחרונות של הצרפתים, שש מתוכן מידיו שלו ועוד שתיים באסיסט למוסטפה פאל. דייויד לייטי הוביל את וילרבאן עם 19 נקודת ופאל הוסיף 15, לצד תשעה ריבאונדים. ווייד בולדווין בלט בבאיירן עם 19 משלו, ולדימיר לוצ'יץ' קלע 18 שלא הספיקו לניצחון.

ולנסיה – ריאל מדריד 78:89

הבלאנקוס נחלו הפסד שני רצוף, שוב נגד קבוצה ספרדית אחרי שלפני שבועיים הייתה זו באסקוניה שהביסה אותם במדריד. ריאל במקום הרביעי, בעוד ולנסיה נשארה צמודה לשמינייה העליונה עם ניצחון שני ברציפות. הכתומים השתלטו על המשחק כבר מהפתיחה עם 29 נקודות ברבע הראשון ו-55 בסך הכל במחצית הראשונה, אותה סיימו ביתרון של 20 נקודות – 35:55. אחרי ההפסקה שחקניו של פאבלו לאסו נזכרו להתחיל לשמור, אך ההתקפה המשיכה לקרטע וההפרש נשמר, לפני שהאורחת מזערה מעט את הנזק לקראת סיום המשחק. סם ואן רוסום הוביל חמישה קלעים בספרות כפולות אצל ולנסיה עם 16 נקודות, אליהן הוסיף שמונה אסיסטים. וניה מארינקוביץ' תרם 14 נקודות. ג'יי סי קארול סיים עם 20 בצד הלבן.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי