אנאדולו הביסה 74:106 את פנרבחצ'ה, הפסדים לברצלונה ולקטש

ניקולה מירוטיץ' | Rodolfo Molina/Euroleague Basketball via Getty Images

הסרבי דייק בכל שש הזריקות לשלוש, הוביל את קבוצתו לניצחון אדיר והנחיל ליריבה הגדולה הפסד ראשון אחרי 10 ניצחונות ברצף. פנאתינייקוס קלעה 12 נקודות ברבע האחרון ונכנעה לאלבה, וילרבאן הדהימה את המוליכה

(גודל טקסט)

המחזור ה-26 ביורוליג הגיע הערב (שישי) לסיומו עם ארבעת המפגשים האחרונים ובמוקד הפתעה אחת עצומה: המוליכה ברצלונה אירחה בביתה את וילרבאן במשחק האחרון וכנגד כל הציפיות והתחזיות ירדה ממנו מנוצחת – כפי שקרה לה גם בסיבוב הקודם בצרפת, רק שהפעם היא פגשה יריבה שאיבדה סיכוי להעפיל שלב.

בשלושת המשחקים הראשונים של הערב, תחילה הביסה אנאדולו אפס את פנרבחצ'ה 74:106 מטורף לגמרי בערב בו וסיליה מיצ'יץ' קלע 38 נקודות, במקביל דרסה באסקוניה את הכוכב האדום ועודד קטש וקבוצתו פנאתינייקוס לא השכילו לשמור על יתרון מהחצי הראשון והפסידו בגרמניה לאלבה ברלין.

אלבה ברלין – פנאתינייקוס 65:74

עודד קטש ופאו לא שיחקו במחזור הקודם בשל התפרצות קורונה, אבל הערב הם חזרו לפרקט נגד אלבה ברלין ואחרי שני ניצחונות רצופים הקבוצה שבה לסורה עם הפסד נוסף, דווקא לקבוצה שערב המחזור דורגה מקום אחד מתחתיה. זהו ניצחון שני בסך הכל לאלבה ב-12 משחקיה האחרונים והראשון אחרי ארבעה הפסדים, הודות ליכולת טובה של יוהאנן טימן שקלע 16 נקודות. מנגד, ארון ווייט קלע 14 לזכות פאו, שברבע האחרון קלעה 12 נקודות בלבד וכך איבדה את המשחק.

עודד קטש | Andreas Gora/picture alliance via Getty Images

פנרבחצ'ה – אנאדולו אפס 106:74

הקרב הגדול בין שתי הקבוצות הטורקיות הטובות ביותר הסתיים בנוק-אאוט של אנאדולו. מי שנחשבה למועמדת המובילה לזכות בעונה שעברה, שמעולם לא הגיעה לסיומה, כלל לא נרתעה ממומנטום השיא בו נמצאת פנרבחצ'ה – שניצחה את עשרת משחקיה האחרונים ביורוליג – והביסה אותה ללא רחם, במשחק בו כבר אחרי 10 דקות עלתה ליתרון משכנע של 11:24. זהו ניצחון שביעי בשמונה משחקים לאנאדולו, ששומרת על מקומה בשמינייה הראשונה ובהחלט מאותת לכולן שיש להן ממה לחשוש לקראת ההצלבה.

במשחק בו פנרבחצ'ה קלעה ארבע שלשות בלבד, ננדו דה קולו עם 24 נקודות ויאן וסלי עם 18 נקודות היו בערך היחידים שתפקדו והם לא יכלו לעשות דבר מול משחק מטורף של וסיליה מיצ'יץ', שקלע 37 נקודות (6 מ-6 מחוץ לקשת). שיין לארקין שיחק 25 דקות ובהן קלע 11 נקודות ומסר 5 אסיסטים.

וסיליה מיצ'יץ' | Tolga Adanali/Euroleague Basketball via Getty Images

ברצלונה – וילרבאן 76:69

דווקא לאחר ההודעה על החתמת פאו גאסול, מוליכת היורוליג רשמה הפסד מביך ומפתיע במיוחד. הקטלונים כבר הפסידו בצרפת לווילרבאן בסיבוב הקודם, אבל לא האמינו שזה יקרה להם גם באולמם הביתי מול החבורה שניצחה משחק שישי ברציפות – ולמרות הכל לא תזכה לסיים את העונה הסדירה בין שמונה הראשונות. ברנדון דייויס הוביל את קלעי ברצלונה עם 22 נקודות ו-7 ריבאונדים וסייע לו ניקולה מירוטיץ' שקלע 19, אבל גיבור הניצחון היו נוריס קול שקלע 21 נקודות.

נוריס קול | Rodolfo Molina/Euroleague Basketball via Getty Images

באסקוניה – הכוכב האדום בלגרד 67:87

הפסד שביעי ברציפות לאורחת מסרביה, שהערב קלעה 16 נקודות בלבד ברבע הראשון, 11 ברבע השני וחפרה לעצמה בור גדול מדי שממנו היא כבר לא יכלה לצאת בעונה שמבחינתה נגמרה עוד קודם לכן. המארחת ירדה להפסקה ביתרון 27:48 ולכל אורך המחצית השנייה שמרה על היתרון בבטחה, בדרך לניצחון רביעי רצוף שמשאיר אותם בחיים לקראת סיום העונה הסדירה, מרחק שני ניצחונות מהמקום השמיני. הצטיין יוסופה פול הצרפתי-סנגלי עם 20 נקודות.

יוסופה פול | Aitor Arrizabalaga/Euroleague Basketball via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי