כספי: "לא יצאתי מהמיטה מעל שלושה שבועות, הרגליים רעדו"

עומרי כספי | אודי ציטיאט

לפני משחק הבית של מכבי ת"א מול צסק"א, סיפר הפוורורד על תקופת ההתאוששות שלו: "היו לי בחילות נוראיות. הפציעה שעברתי היא הכי קשה בספורט, הרבה לא חוזרים ממנה". ספרופולוס הוסיף: "נילחם על כל משחק עד הסוף"

(גודל טקסט)

מחר (שלישי) מכבי תל אביב תארח את יריבתה הגדולה צסק"א מוסקבה בידיעה שניצחון יכול להזניק מחדש את מאמצי ההעפלה לפלייאוף. אחרי שלושה הפסדים רצופים ביורוליג, האלופה הישראלית מגיעה נחושה לרשום ניצחון על הרוסים.

מכבי תל אביב מגיעה לשבוע המשחקים הכפול, שיימשך עם קרב מול ולנסיה בחמישי, עם מאזן של 10 ניצחונות ו-14 הפסדים ביורוליג. כשנותרו עוד עשרה משחקים עד לסיום העונה הסדירה במפעל, יאניס ספרופולוס ושחקניו יודעים שכל משחק הוא מלחמה.

"אנחנו משחקים נגד יריבה עם הכי מעט הפסדים ביורוליג לצד ברצלונה", אמר המאמן יאניס ספרופולוס לקראת המשחק, "יש להם איכות וניסיון, הם מועמדים בכירים לפיינל פור כמו תמיד. יש להם את ההתקפה שקולעת הכי הרבה נקודות למשחק. אנחנו צריכים לשחק הגנה טובה, לא לתת להם להיכנס לקצב המשחק, גם כדי להכניס את עצמנו להתקפה. אנחנו צריכים להביא את המשחק לסטנדרטים שלנו. יהיה נחמד מאוד עבורנו שיהיו אוהדים, 300 זה יותר טוב מאפס. אנחנו שמחים ומצפים לתמיכה שלהם כדי שיעזרו לנו לנצח את המשחק".

יאניס ספרופולוס | דני מרון

המאמן היווני התייחס לסיכויי הקבוצה להעפיל לפלייאוף. "ככל שהזמן עובר זה נעשה יותר קשה", אמר, "אבל אנחנו ננסה, כי אנחנו מכבי. יש לנו משחקים קשים, במיוחד בבית, ולנצח בחוץ זה לא קל. העונה הנוכחית ביורוליג היא הכי תחרותית בשנים האחרונות. נילחם, לא נוותר ונלך משחק-משחק עד הסוף".

עומרי כספי, שחזר בשבוע שעבר אחרי חודש וחצי בחוץ, התייצב מול המיקרופונים והתייחס למה שעבר עליו בחודש וחצי האחרונים. "אני מרגיש הרבה יותר טוב", אמר הפורוורד הוותיק, "האבחנה הרפואית זה וירוס, מעל שלושה שבועות לא לצאת מהמיטה, לעמוד על הרגליים והן רועדות, בחילות נוראיות שאתה לא יכול לשבת ישר. השיא הגיע לפני שבועיים וחצי-שלושה, הלכנו לחוות דעת שניה והמליצו לעשות MRI ראש כי חששו שאולי יש שם משהו שלוחץ. זה משהו שאני מפחד ממנו. ברוך השם הכל יצא בסדר גמור וכמה ימים אחרי זה התחלתי להרגיש יותר טוב. אני לוקח את הטוב עם הרע, שמח להרגיש יותר טוב ולאט לאט לחזור לעניינים".

"זה תהליך שנבנה יחד עם הרופאים של מכבי כדי לא להעמיס יותר מדי", אמר כספי על הגבלת הדקות שלו, "הפציעה שעברתי זה הפציעה הכי קשה בספורט, הרבה ספורטאים לא חוזרים ממנה. יש אינספור מקרים של שחקנים שגמרו את הקריירה. התחלנו בהגבלה של שלוש דקות רצוף ועכשיו אנחנו כבר על שבע דקות רצוף, שזה אחלה וזה די רגיל. דיברתי עם הרבה שחקנים בארה"ב על איך להתמודד ואיך להיות אפקטיבי באותן דקות. זה לא פשוט כי כשאתה יודע שעוד דקה אתה יוצא את נכנס ללחץ. עכשיו אני מרגיש יותר בנוח".

עומרי כספי | אודי ציטיאט

כספי גם התייחס ליריבה: "יש להם הרבה שחקנים שיכולים לגרום נזק וזה מה שהופך אותם לאחת הקבוצות הטובות ביורוליג", אמר, "בטח שאנחנו מאמינים. אנחנו רואים את הקבוצות שלפנינו ומבינים שזה הולך להיות מאוד קשה, אבל מצד שני יש לנו סיכוי, אנחנו מכבי תל אביב ואנחנו רוצים לכבד את עצמנו והמועדון שאנחנו נמצאים בו. לבנות מבחינתי מומנטום טוב ולראות מה יהיה. כבר קרו לנו ניסים בעבר".

גם אנטה ז'יז'יץ', שנגד באיירן מינכן בלט עם 18 נקודות, דיבר לקראת המפגש עם הרוסים והתייחס לשובו של כספי: "עברה עליו עונה קשה מאוד – התאוששות ארוכה מפציעה, הוא חזר ואז נעדר שוב לחודש. אנחנו שמחים מאוד שהוא חזר, הוא מביא איכויות שונות. הוא יצטרך זמן כדי לחזור לקצב מלא, אבל כמובן שהוא שחקן נהדר והוא חשוב מאוד עבורנו".

"במשחק הקודם נגד צסק"א, זה היה סיפור אחר", הוסיף הסנטר הקרואטי, "הם עושים עבודה טובה, משחקים טוב מאוד בשני צדי הפרקט. יהיה משחק קשה, יש להם את מייק ג'יימס שהוא סקורר מצוין והפוקוס יהיה עליו, אבל יש להם עוד שחקנים טובים".

אנטה ז'יז'יץ', עומרי כספי | ברני ארדוב

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי