התעוררה מאוחר: מכבי ת"א הפסידה 84:80 לצסק"א בהיכל

ווילבקין ושחקני מכבי ת"א מאוכזבים | דני מרון

הצהובים כבר היו בפיגור של 20 נקודות ברבע האחרון, אך קאמבק מרשים מול הרוסים הפך את הסיום לדרמטי. דורסי להט עם 20 נקודות, האנטר הוסיף דאבל-דאבל (14 נק' ו-10 ריב'). מנגד, קלייברן צלף 21 עבור האורחת

(גודל טקסט)

במשך שלושה רבעים שלמים, מכבי תל אביב פשוט לא הייתה הערב (שלישי) בהיכל ביד אליהו. אלופת ישראל, שפיגרה ב-20 נקודות לקראת הרבע המכריע, ביצעה קאמבק מרשים מול צסק"א מוסקבה, אך זה היה מאוחר מדי והיא הפסידה 84:80 ליריבה המושבעת מרוסיה.

ההפסד הערב היה הרביעי ברצף של הצהובים במסגרת היורוליג, מה שאומר שהם התרחקו עוד יותר מהמקום המוביל לפלייאוף בתום העונה. טיילר דורסי היה הקלעי הבולט ביותר של מכבי ת"א, כולל מספר סלים חשובים ברבע המכריע, אך 20 הנקודות שצלף (5 מ-7 מחוץ לקשת) לא עזרו מול היכולת שהציגו וויל קלייברן (21 נק') ודרון היליארד (17 נק', 5 מ-10 לשלוש).

המשחק של מכבי ת"א במרבית הדקות היה מבולגן ולא מדויק. צסק"א ניצלה את זה בשלושת הרבעים הראשונים כאשר עשתה כל מה שרצתה בצבע, שם קלייברן פשוט חגג. מייק ג'יימס הציג משחק "סולידי" עם 10 נקודות בלבד, אך נדמה שהוא היה מעורב כמעט בכל מהלך של האורחת. עומרי כספי הציג יכולת טובה בפתיחה, אך נאלץ לרדת לספסל.

כספי וז'יז'יץ' מאוכזבים. עוד הפסד של מכבי ת"א במשחק צמוד | דני מרון

מהלך המשחק

מכבי ת"א פתחה בחמישייה עם סקוטי ווילבקין, אלייז'ה בראיינט, אנג'לו קלויארו, דראגן בנדר ואנטה ז'יז'יץ'. צסק"א עלתה עם מייק ג'יימס, דרון היליארד, ניקיטה קורבאנוב, טורניקה שנגליה וג'ואל בולומבוי. בנדר קלע את הנקודות הראשונות במשחק עם שלשה מוצלחת, היליארד השיב לו מנגד עם שלשה משלו. שנגליה הוסיף מיד לאחר מכן שתיים נוספות והיליארד צלף לאחר עוד שלשה. 3:8 לצסק"א. ווילבקין נכנס למשחק עם שתי נקודות, צסק"א המשיכה לרוץ מנגד, אבל נקודות של קלויארו מהקו צימקו ל-12:15. עומרי כספי היה השחקן המרכזי של מכבי ת"א במהלך הרבע הראשון, מהלך אישי שלו קבע מהפך, 17:18 למכבי. כריס ג'ונס הוסיף שתי נקודות עבור הצהובים, אבל סלים של ג'יימס וקלייברן סגרו את הרבע הראשון. 23:23 בתום עשר דקות ביד אליהו.

דראגן בנדר | דני מרון
אנטה ז'יז'יץ', ג'ואל בולומבוי | דני מרון
אוהדי מכבי תל אביב | דני מרון

קלייברן היה הראשון גם לקלוע בפתיחת הרבע השני, ג'ונס ענה עם סל יפה משלו. 25:25. מייקל אריק וג'יימס קלעו לאחר עבור צסק"א, אבל דורסי הגיב עם שלשה ראשונה עבורו במשחק. לונדברג צלף שלשה וקבע 28:32 לצסק"א. האורחת ברחה בזכות שמונה נקודות רצופות של קלייברן, כשהצהובים לא הצליחו להגיב לכך. 28:38 לצסק"א. לונדברג צלף שלשה נוספת אחר כך וקבע 28:43 לצסק"א. ווילבקין מזער נזקים עם שלשה שנייה במשחק עבורו והזעיק פסק זמן של צסק"א. מיד עם החזרה לפרקט ג'יימס צלף שלשה על הפרצוף של כספי והוציא עם עבירה. האנטר צימק מהקו לאחר מכן. 33:49 לצסק"א. ג'יימס חתם המחצית הראשונה עם קליעות עונשין. 33:51 לצסק"א בירידה להפסקה.

ג'ון דיברתולומאו, מייק ג'יימס | דני מרון
סקוטי ווילבקין, גבריאל לודנברג | דני מרון
שחקני מכבי תל אביב מאוכזבים | דני מרון

במחצית השנייה התחילה עם שלשה נוספת של היליארד, הרביעית שלו במשחק. דורסי קלע סל ועבירה מנגד. בולומבוי קלע פעמיים מהעונשין וקבע 20 נקודות הפרש, 36:56 לצסק"א. דורסי צלף שלשה נוספת לאחר מכן, אבל צסק"א השיבה וחצתה את רף 20 הנקודות הפרש לאחר סל של שנגליה, 39:61 לצסק"א. ארבע נקודות רצופות של האנטר, דורסי וקלויארו צימקו שוב את הפער, אבל דניאל האקט הגיב עם קליעה אחת מהעונשין, 45:64 לצסק"א. קלייברן השיב את את הפער שהיה עם שלשה נוספת, 47:67 לצסק"א. בראיינט צימק שוב את הפער עם שלשה משלו, האנטר חתם עם שתיים נוספות. 52:68 לצסק"א לפני הרבע המכריע.

אות'לו האנטר | דני מרון
יאניס ספרופולוס | דני מרון
דרון היליארד | דני מרון

מכבי ת"א פתחה את הרבע הרביעי בסערה, נקודות של האנטר, קלויארו ובראיינט את את ההפרש לעשר בלבד. 61:71. שלשה גדולה של לונדברג צננה את ההתלהבות של מכבי ת"א, אבל קלויארו וסנדי כהן צלפו מנגד וקבעו רק 68:74 לצסק"א. קלייברן קלי ארבע נקודות רצופות ושוב הגדיל את הפער, 68:78 לצסק"א. שלשה גדולה של דורסי שוב צימקה את הפער, 73:78. סנדי כהן הניח שתי נקודות חשובות, אבל היליארד צלף שלשת קלאץ' חשובה. שלשה דרמטית של דורסי צימקה את הפער שוב ל-80:82 בלבד, אבל שנגליה סגר סיפור עם 2 נקודות מהקו. 80:84 לצסק"א מוסקבה על מכבי תל אביב בסיום.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי