עצרה את הסחף: מכבי ת"א חזרה לנצח וגברה 72:84 על ולנסיה

שחקני מכבי תל אביב חוגגים | דני מרון

אלופת ישראל קטעה רצף של ארבעה הפסדים ביורוליג והפריעה לשאיפות הפלייאוף של הספרדים, עמם סגרו חשבון על הפסד מתסכל בסיבוב הראשון. דורסי הצטיין עם 17 נקודות, כספי בלט עם 14 בדרך לניצחון ראשון לעיני הקהל

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב חזרה לנצח ביורוליג הערב (חמישי) אחרי ארבעה הפסדים רצופים, כאשר גברה 72:84 על ולנסיה וחגגה לראשונה העונה לעיני הקהל הביתי ביד אליהו. מול קבוצה שעוד נלחמת על מקום בשמינייה הראשונה ובסיבוב הראשון הנחילה להם הפסד מתסכל, הצהובים הציגו יכולת משופרת לעומת המשחקים הקודמים והתגברו על מחצית ראשונה בינונית, כאשר הקהל עזר בדחיפה מהיציעים בדקות המומנטום ברבע האחרון.

רבות דובר על טיילר דורסי כברומטר בקבוצה של יאניס ספרופולוס העונה, וגם במקרה הזה, תצוגה התקפית מוצלחת של האמריקאי-יווני הובילה לניצחון צהוב, כאשר גם אנטה ז'יז'יץ' וכריס ג'ונס בלטו בצד הזה של המגרש. עומרי כספי נתן איתות נוסף לכך שהוא הולך וחוזר ליכולתו המוכרת וכך מכבי תל אביב הסתדרה ללא נקודות כלל מצדו של סקוטי ווילבקין, שנתקע על 0 עגול בפעם השנייה העונה, אחרי שזה קרה לו מול מילאנו לפני שבועיים.

במחצית הראשונה אלופת ישראל הצליחה לעצור את היריבה מבחינה הגנתית, אך בצד ההתקפי קיבלה רק יכולת טובה של כספי ששוב פתח חזק ודורסי שנכנס טוב מהספסל, אך היתר פחות הורגשו. בויאן דובלייביץ' עשה לא מעט נזק לצהובים מתחת לטבעות והתקרב לדאבל-דאבל כבר בחלוף שני רבעים, מה שעזר לו ולחבריו לרדת ביתרון לחדרי ההלבשה. החל מהרבע השלישי גם ז'יז'יץ' וג'ונס נכנסו לעניינים ו-29 נקודות באותן דקות הביאו את מכבי תל אביב ליתרון לקראת הרבע האחרון, בו מומנטום חיובי נוסף בדקות הסיום הוביל לבריחה ולהגדלת הפער ל-14, מה שחיסל סופית את הספרדים.

קלעו למכבי תל אביב: טיילר דורסי 17 נקודות, עומרי כספי וכריס ג'ונס 14 כל אחד, אנטה ז'יז'יץ' 13, דראגן בנדר 8, אלייז'ה בראיינט ואנג'לו קלויארו 6 כל אחד, ג'ון דיברתולומאו 4, אות'לו האנטר 2.

כריס ג'ונס | דני מרון
עומרי כספי מטביע | דני מרון
סקוטי ווילבקין, כריס ג'ונס | דני מרון
שחקני מכבי תל אביב חוגגים | דני מרון

מהלך המשחק

מכבי תל אביב פתחה בחמישייה עם כריס ג'ונס, סקוטי ווילבקין, אנג'לו קלויארו, עומרי כספי ואנטה ז'יז'יץ', בעוד ולנסיה עלתה עם סם ואן רוסום, וניה מארינקוביץ', ז'ואן סאסטרה, לואי לאברי ובויאן דובלייביץ'. כספי קלע את ארבע הנקודות הראשונות בחדירות, לאברי ו-ואן רוסום השיגו יתרון 4:7 מוקדם לספרדים ובהמשך הגדילו ל-6:11 אחרי שג'ונס קלע גם הוא בחדירה. אלייז'ה בראיינט עלה טוב מהספסל ותרם ארבע נקודות מהירות, מכבי התעוררה מעט בהגנה והתקרבה ל-13:12, אך האורחת סגרה טוב יותר את הרבע ושלשה של קלמן פרפליץ' קבעה 14:18 לוולנסיה בסיומו.

עומרי כספי | דני מרון

קלויארו צימק למינוס נקודה בפתיחת הרבע השני ודראגן בנדר סחט עבירה שנייה ממייק טובי, לפני שקלע נקודות ראשונות מהקו ובהתקפה שאחרי הוסיף סל שהעניק לצהובים יתרון ראשון לערב. דובלייביץ' צימק אחרי שטיילר דורסי דייק פעמיים מהקו, בהמשך הפך בשלשה אבל דורסי השיב באותו מטבע והמשיך בקליעות עונשין שקבעו 25:28, פרפליץ' צלף מרחוק והשווה. כספי חזר מהספסל וקלע את חמש הנקודות הבאות, דריק וויליאמס ודובלייביץ' השאירו את ולנסיה צמודה ודקה להפסקה, האחרון שוב החזיר היתרון לספרדים. לאברי קבע 33:35 לאורחת בסיום המחצית הראשונה.

טיילר דורסי | דני מרון
אנטה ז'יז'יץ', סקוטי ווילבקין | דני מרון
אנטה ז'יז'יץ', בויאן דובלייביץ' | דני מרון

מהלך סל ועבירה של ז'יז'יץ' ושלשה של קלויארו העלו את מכבי ליתרון ארבע בתחילת הרבע השלישי, ג'ונס הוסיף רצף אישי של שמונה נקודות ששמר על הפער, אך ואן רוסום ולאברי החזיקו את היריבה לפני שניקולה קאליניץ' צלף מחוץ לקשת וצימק ל-49:48 בדרך לפסק זמן. ז'יז'יץ' חזר מהספסל עם נקודות מהקו, לאברי קלע בצד השני וקאליניץ' קבר עוד שלשה שנתנה לוולנסיה את היתרון, אך דורסי בשלשה משלו קבע 53:54 ובראיינט סחט עבירה שתורגמה לקליעות עונשין וג'ון דיברתולומאו הגדיל את ההפרש לחמש מהקו. לאברי קיזז מרחוק, בנדר חדר יפה בדרך לסל קל ותיקון החטאה של האנטר על הבאזר העניק למכבי 56:62 בתום 30 דקות של כדורסל.

כריס ג'ונס | דני מרון

דורסי התחיל את הרבע האחרון עם שלשה, קאליניץ' צלף גם הוא מעבר לקשת אבל גארד הצהובים הוסיף עוד סל וחטיפה, בנדר תיקן החטאה שלו והשיג עוד שתי נקודות וז'יז'יץ' הניח שתיים נוספות מתחת לטבעת, כדי להעניק למארחת יתרון דו-ספרתי ראשון, 61:71 שהזעיק פסק זמן ספרדי. מרטין הרמנסון ו-ואן רוסום ניסו להשאיר את האורחת קרובה ולאברי הוריד למינוס שש, אך מכבי הגיבה בריצת 0:8 שנחתמה בשלשה של כספי וסגרה עניין, לפני שנקודות לפרוטוקול משני הצדדים קבעו את התוצאה הסופית – 72:84.

עומרי כספי | דני מרון
כריס ג'ונס, עומרי כספי | דני מרון
טיילר דורסי, ג'ון דיברתולומאו | דני מרון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי