שפל עונתי: מכבי ת"א צריכה לדאוג ממצבו של ווילבקין

סקוטי ווילבקין, כריס ג'ונס | דני מרון

הגארד אולי לא כשיר במאת האחוזים, אבל ב-72:84 על ולנסיה לא קלע בפעם השנייה העונה ושיחק 12 דקות בלבד. ספרופולוס לפחות יתנחם ביכולתם הטובה של עומרי כספי וכריס ג'ונס: "הטבלה לא משקרת"

(גודל טקסט)

הפיכת סיכויי העלייה לפלייאוף לקלושים בעקבות רצף של ארבעה הפסדים ביורוליג, הביאה את מכבי תל אביב למשחק הביתי נגד באסקוניה אתמול (חמישי) עם תחושה שכבר אין מה להפסיד – והקבוצה של יאניס ספרופולוס ניצלה את ההפחתה בלחץ והדחיפה מהקהל הביתי כדי לגבור 72:84 על הספרדים ולחזור לנצח בזירה האירופית, אפילו שלא הייתה זו תצוגה מהמרשימות שנראו ביד אליהו. 

עומרי כספי שוב נראה כמי שהיה אמור להיות מעמודי התווך של הצהובים, טיילר דורסי קם הפעם על הצד הטוב מבחינה התקפית וזה שוב תורגם לניצחון ןאנטה ז'יז'יץ' התמודד יפה עם בויאן דובלייביץ' המוכשר בצבע, בדרך לערב מוצלח שכלל 13 נקודות ושישה ריבאונדים בקצת פחות מ-17 דקות. 

אלא שלצד היכולת המעודדת מצד אותם שחקנים, במכבי תל אביב חייבים להיות מודאגים ממצבו של סקוטי ווילבקין. הגארד רשם שפל עונתי של 12 דקות בלבד, בהן סיים ללא נקודות בפעם השנייה בעונת היורוליג הזו, כאשר ספרופולוס טען בסיום כי בחר ללכת עם השחקנים שהיו בכושר יותר טוב בעיניו. אך כששחקן כמו ווילבקין מרים זריקה אחת לעבר הטבעת במהלך משחק שלם, התחושה היא שאותה פציעה באגודל אשר גרמה לו להיעצר על 0 נקודות מול מילאנו לפני שבועיים, היא זו שאולי מונעת ממנו לספק את התפוקה הרגילה. 

ג'ונס וכספי. לקחו פיקוד | דני מרון

מי שמילא את מקומו של ווילבקין בהצלחה היה כריס ג'ונס, שהמשיך ביכולת הטובה מהמשחקים האחרונים והיה אף הוא בין המצטיינים, עם 14 נקודות בערב שבו פתח בחמישייה בפעם השלישית בלבד העונה: "לא הופתעתי להיות בחמישייה, אני מנסה להיות מוכן כשהמאמן צריך אותי. שיחקנו טוב כקבוצה, בעיקר הגנתית וזה מה שהביא לנו את הניצחון", סיכם ג'ונס את המשחק. "אני מרגיש שהמאמן מקבל את ההחלטות הנכונות לגבי הרוטציה ומנסה לא לחשוב הרבה על כמות הדקות שלי, אני שחקן קבוצתי וכשההזדמנות מגיעה אני מנסה לעזור לקבוצה. אנחנו חושבים כל הזמן איך לתקן את חוסר היציבות. הטבלה לא משקרת, אנחנו חייבים להיות יותר טובים ממה שהיינו עד עכשיו". 

ג'ון דיברתולומאו דיבר גם הוא והוסיף: "היה נחמד להיכנס למשחק מוקדם יותר מהרגיל, אנחנו עושים את המקסימום כדי להמשיך לצמוח כקבוצה ממשחק למשחק ומנסים לא לחשוב כל כך על תמונת הפלייאוף".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי