גאסול הוצג בברצלונה: "השאיפה היא לזכות ביורוליג"

פאו גאסול | Alex Caparros/Getty Images

צפו בתמונות: הסנטר ערך מסיבת עיתונאים לקראת חזרתו למועדון נעוריו אחרי שני עשורים. הדרך לקאמבק, ההחלמה מפציעה קשה, המטרות, הסיכוי שיישאר בעונה הבאה ומתי תיערך הופעת הבכורה המחודשת?

(גודל טקסט)

רגע מרגש ביותר התרחש היום (חמישי) בברצלונה, שם נערכה מסיבת עיתונאים בה הוצג פאו גאסול, שחזר למועדון נעוריו לאחר שני עשורים ב-NBA. גאסול התייחס לאנשים שפעלו במטרה להחזירו, לתהליך ההחלמה מהשבר בכף הרגל שמנע ממנו לשחק מאז מאי 2019 ולציפיות לקראת המשך העונה.

את מסיבת העיתונאים פתח נשיא המועדון, ז'ואן לאפורטה, שבירך את השחקן החדש-ישן: " המועדון שלנו מרכזי בעולם הספורט בענפים השונים ויש לנו שחקנים משמעותיים בכלל הענפים. היום, יש לנו את פאו גאסול. עקבנו אחריך ואנחנו מודים לך על החזרה הביתה. זכית בשתי אליפויות NBA, אליפויות עולם, אירופה, מדליות, ליגה וגביע ספרדי. נשאר לך רק עוד תואר אחד (יורוליג). בנוכחותם של חבריך לקבוצה, מאמן הקבוצה והמזכיר הטכני חואן קרלוס נבארו, אנחנו רוצים לברך אותך על חזרתך וזה כבוד עבורנו שאתה חוזר לאולם הפלאו בלאוגרנה".

לאחר מכן, גאסול חשף את תחושותיו: "אני מאוד שמח שיש לי את ההזדמנות לשוב הביתה. תמיד שאלו אותי מתי אני חוזר, ותמיד קשרו את שמי לחזרה למועדון. כעת אני יכול לחזור ולעזור לקבוצה הנהדרת שכבר יש פה, קבוצה שאני נהנה לצפות בה. אחת השאיפות היא לזכות ביורוליג, שזה אחד התארים שחסרים לי. אני רוצה להודות לאשתי ולמשפחתי, זהו פרויקט משפחתי. לבוא לפה עם בת צעירה זה לא פשוט, אבל הכל הולך מאוד טוב. אני לא אותו פאו מלפני 20 שנה, אבל אני מקווה שאני אוכל לתרום לקבוצה ולמועדון".

על תהליך ההחלמה: "אני פועל לפי התכנית שנקבעה בהתחלה עם הצוות הרפואי. תמיד עם הרגליים על הקרקע, בלי לפתח יותר מדי ציפיות, אבל אני רואה את קצה המנהרה. אני רוצה לחזור למסלול ולהתחרות. זו הזדמנות עבורי לחזור לקבוצה, לבית, ולעזור כמה שאפשר. כל יום אני אתקרב לכושר משחק ואשתפר. אני חוזר עם אותה אמביציה והתלהבות. אני לא רוצה שהפרק הזה בחיים שלי יסתיים עם פציעה. אני מעדיף לסיים את הקריירה כשאני נהנה ותורם. בשביל זה אני פה".

"השאיפה – לזכות ביורוליג". גאסול | Alex Caparros/Getty Images

על הציפיות הגבוהות להמשך העונה: "כשאתה בברצלונה תמיד יש לחץ וציפיות. אף אחד לא מעניק לך תארים. כשמגיע הרגע, תצא ותזכה בתואר. אני אסייע בדרך שצוות האימון יקבע. יש פה קבוצה מעולה עם אווירה נהדרת. זו הזדמנות לחתום עונה מיוחדת. אני מאושר ואני מקווה שאוכל לתרום"

האם ימשיך מעבר לעונה הנוכחית: "אני לא שולל כלום. הנסיבות (לשחק ללא קהל) לא אידיאליות, אבל אני אשתדל ליהנות מהן. אני מתרכז בכל יום ביומו. אני אמשיך עד לתום העונה, אבל לדבר כרגע על העונה הבאה יהיה נמהר מצדי".

על המגעים לחזור לקבוצה: "הכל התחיל משיחות שהיו לי עם חואן קרלוס נבארו, אחד החברים הטובים שלי. דיברנו על האפשרות שאני אחזור לאירופה וספציפית לברצלונה. צריך להודות לו, אך גם למאמן שאראס שחשב שזה יהיה צעד חיובי לצרף אותי לקבוצה. אני לא התחריתי שנתיים. לאחר מכן דיברנו עם ההנהלה, כי היה חשוב להשיג את תמיכתם. אני מתקרב לרגע בו אוכל להתחרות ולעזור לקבוצה לנצח".

הניסיון שיתרום לחדר ההלבשה: "יש לי הרבה ניסיון, תארים שזכיתי בהם, וחוויתי הרבה רגעים מיוחדים. היה לי את המזל להתחרות ברמות גבוהות. לדבר עם השחקנים ועם הצוות זה גם חלק מהתפקיד שלי. ב-20 השנים האחרונות צברתי המון ניסיון ובגרות. אין לי את אותן תכונות של שחקן צעיר, אך עדיין אני מלא בתשוקה, התלהבות, ושאפתנות כדי להמשיך להנות".

אדם האנגה, שאראס, פאו גאסול, פייר אוריולה, ניקולה מירוטיץ' | Pedro Salado/Quality Sport Images/Getty Images

הקשיים בשנתיים האחרונות בעקבות ההיעדרות מהמגרשים: "זה היה תהליך קשה מאוד. כשנראה שדברים מתחילים להשתבש, אתה צריך להיות תחרותי ולהמשיך קדימה עד שאתה לא יכול יותר. כשעברתי למילווקי, דברים לא הסתדרו. לאחר מכן חתמתי בפורטלנד, אבל הרגל לא הייתה במצב טוב והייתי צריך לעשות ניתוח נוסף, כשהייתי בן 39. בכל זאת רציתי הזדמנות נוספת. בזכות התשוקה שלי והרצון להתחרות אני כאן היום. הייתה לי קריירה נפלאה, ועכשיו זה הדובדבן שבקצפת. אלה היו שנתיים מאוד קשות. המגפה הייתה מאוד מורכבת. איבדתי חברים. מצד שני, הפכתי לאבא ואני נהנה מזה בכל יום. אני לא לוקח שום דבר כמובן מאליו".

לבסוף, הסנטר בן ה-40 השיב לשאלה הגדולה מכולן – מתי תיערך הופעת הבכורה המחודשת: "יש לנו כיוון, אבל לא קבענו משחק ספציפי. אתמול היה לי אימון טוב, היום אתאמן שוב ונראה איך השבוע מתקדם ולפי זה נקבע את המשחק בו יהיה הכי הגיוני לחזור. הקבוצה טובה ואנו מתקרבים לרגעים החשובים. אני צריך להיכנס לקצב כדי שאוכל להפגין את היכולות שלי".

בסיום מסיבת העיתונאים, גאסול קיבל פוסטר עם התמונה שפורסמה ברשתות החברתיות של המועדון על מנת לבשר על חזרתו, אותה העניקו לו שאראס ושחקני הקבוצה, ניקולה מירוטיץ', פייר אוריולה ואדם האנגה. ביום שלישי, מכבי תל אביב תארח את הקטאלונים. האם הקהל הצהוב יזכה לראות את גאסול בהופעות בכורה?

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי