לילה בלי כוכב: מכבי תל אביב הפסידה 76:64 לכוכב האדום

אלייז'ה בראיינט, כריס ג'ונס, טיילר דורסי, יאניס ספרופולוס | Srdjan Stevanovic/Euroleague Basketball via Getty Images

דווקא אחרי הניצחון על ברצלונה, הצהובים שוב הציגו משחק חלש והזכירו מדוע הם נמצאים הרחק מהשמינייה הראשונה. תצוגה טובה של דורסי (14) ובראיינט (12) לא הספיקה לספרופולוס, עוד ערב רע לווילבקין

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב תסיים באופן רשמי את עונת היורוליג שלה בעוד כשבוע ימים ולמרות שהיא כבר מודעת לעניין שלא תהיה חלק מהשמינייה הראשונה, כך היא לא תרצה לסיים את העונה. הערב (חמישי) הצהובים קיוו למנף את היכולת הטובה מול ברצלונה ולהשיג לראשונה העונה ניצחון יורוליג שלישי ברציפות על חשבונה של הכוכב האדום בלגרד, אך היריבה הסרבית שלא הפסידה בביתה מול הצהובים מאז 2013 שמרה על הרצף, גברה 64:76 על מכבי תל אביב ובעיקר גרמה ליריבתה להיראות חסרת אונים.

מכבי תל אביב דווקא פתחה את המשחק בצורה טובה ועלתה ליתרון דו ספרתי במהלך הרבע השני, אבל מאז רק הכוכב האדום הופיעה כאשר הצליחה להשלים מהפך בתחילת השלישי, לעלות ליתרון דו ספרתי בתחילת הרביעי ולרשום ניצחון יורוליג עשירי בסך הכל מתחילת העונה.

מי שבלט במשחק בצד הצהוב, או יותר נכון ברבע האחרון, הוא טיילר דורסי שניסה להחזיר את הצהובים למשחק ללא הצלחה עם 14 נקודות, כמוהו גם אלייז'ה בריאנט (12) ואנטה ז'יז'יץ' (10 ו-6 ריבאונדים) סיימו בספרות כפולות. סקוטי ווילבקין שוב הציג משחק רע וחסר אחריות עם 6 נקודות ו-2 מ-8 מחוץ לקשת והדבר רק מעלה את סימני השאלה לגבי השתלבותו בעונה הבאה.

אצל המנצחת אקס הפועל אילת ג'ורדן לויד בלט עם 21 נקודות (7 ריבאונדים ו-4 אסיסטים), אוגנג'ן דובריץ' תרם 13 ודייאן דוידובאץ לו היה חלק משמעותי מהריצה ברבע השלישי הוסיף 11.

קלעו למכבי תל אביב: טיילר דורסי 14, אלייז'ה בריאנט 12, אנטה ז'יז'יץ' 10, דרגאן בנדר 9, כריס ג'ונס 6, סקוטי ווילבקין 6 (2 מ-8 ל-3), ג'ון דיברתולומאו 3, עוז בלייזר 2, עומרי כספי 2.

קלעו לכוכב האדום בלגרד: ג'ורדן לויד 21, 7 ריבאונדים ו-6 איבודים, אוגניין דובריץ' 13, דיאן דוידובאץ 11, לנדרי אנונקו 10 ו-11 ריבאונדים, מרקו סימונוביץ' 6 ו-11 ריבאונדים, אלקסה אושקוקוביץ' 6, לנגסטון הול 5, מרקו יגודיץ'-קורדיז'ה 2, ברנקו לאזיץ' 2.

רבע ראשון

אחרי שלוש דקות של כדורסל וריצת 0:6 למארחת, מכבי תל אביב סוף סוף עלתה על הלוח לאחר האלי הופ של ווילבקין לז'יז'יץ. ווילבקין המשיך להיות השחקן החם והעלה את הצהובים ליתרון ראשון במשחק של 9:10 הודות לזריקה מדויקת מחוץ לקשת. בנדר גם נכנס לעניינים עם 5 נקודות ו-3 ריבאונדים שעזרו למכבי תל אביב לצאת למיני בריחה לסיים את הרבע הראשון ביתרון 15:21.

רבע שני

הצהובים המשיכו את המומנטום הנהדר. שתי נקודות מהפינה של בלייזר ועוד לייאפ של ג'ונסהעלו את מכבי תל אביב ליתרון דו ספרתי, 15:25. בהמשך ג'ורדן לויד החזיר את הכוכב האדום למשחק אחרי שצמצם את הפעם ל-4, אבל שלשה של דורסי ועוד ארבע נקודות של בראיינט וז'יז'יץ' החזירו את היתרון הדו ספרתי לצד הצהוב. מכאן יצאה הכוכב האדום לריצת 2:12, צמצמה את הפער לנקודה בלבד וירדה להפסקה בפיגור מינימלי של 34:33, ספרופולוס בהחלט יכול להיות מאוכזב.

אלייז'ה בריאנט, ג'ורדן לויד | Srdjan Stevanovic/Euroleague Basketball via Getty Images
מרקו יאגודיץ'-קורידזה, אנטה ז'יז'יץ' | Srdjan Stevanovic/Euroleague Basketball via Getty Images

רבע שלישי

לאנדרי נוקו קלע את הנקודות הראשונות במחצית הראשונה והחזיר את היתרון לצד הסרבי, 34:35. ברייאנט וג'ונס ונתנו מעט אוויר לצהובים כאשר קבעו יתרון של 4, אבל אז הסרבים יצאו לריצת 0:10 בהובלתו של דיאן דוידובאץ' וגרמו לספרופולוס לקחת פסק זמן. אחרי שלשה נוספת של דוידובאץ', צמד הקרואטים של מכבי תל אביב עצר את הריצה. בנדר קלע פעמיים מהקו, ז'יז'יץ' דייק מהקו אחרי סל ועבירה והפער צומצם ל-44:40. הדקות האחרונות של הרבע היו שייכות לכוכב האדום, דוידובאץ' עם שתי נקודות חשובות על הבאזר קבע 45:53 לפני הרבע האחרון.

ג'ורדן לויד, סקוטי ווילבקין | Srdjan Stevanovic/Euroleague Basketball via Getty Images

רבע רביעי

הכוכב האדום שוב עלתה לראשונה במשחק ליתרון דו ספרתי והגדילה את היתרון עד ל-13, דורסי ובראיינט הורידו את הפער ל-7 וגרמו לדיאן ראדוניץ' להזעיק פסק זמן. דורסי המשיך להיות האיש של מכבי תל אביב ויצא למטווח שלשות שצמצם את הפער ל-6, אבל לאנדרי החזיר את היתרון ל-10,ממנו מכבי תל אביב כבר לא חזרה. זה נגמר בהפסד 76:64 כואב במיוחד.

ג'ון דיברתולומאו, סקוטי ווילבקין | באדיבות הכוכב האדום בלגרד
סקוטי ווילבקין | באדיבות הכוכב האדום בלגרד
ג'ון דיברתולומאו | באדיבות הכוכב האדום בלגרד
כריס ג'ונס, עוז בלייזר | באדיבות הכוכב האדום בלגרד

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי