קטש ניצח את מילאנו, אנדולו גברה על באסקוניה ובאיירן בפלייאוף

עודד קטש | Panagiotis Moschandreou/Euroleague Basketball via Getty Images

המאמן הישראלי הוביל את פנאתינייקוס ל-83:86 על האיטלקים אחרי שקבוצתו כבר פיגרה ב-20 הפרש. הטורקים השיגו 101:111 על הבאסקים. הבווארים הבטיחו את מקומם בשמינייה בזכות 70:71 על ז'לגיריס

(גודל טקסט)

המחזור הלפני אחרון של עונת היורוליג נפתח הערב (חמישי) עם משחקים שעשויים להשפיע על הרכב השמינייה שתמשיך לפלייאוף, ועל המיקומים בשלב הבא. במוקד, פנאתינייקוס של עודד קטש אירחה את ארמאני מילאנו וגברה עליה לאחר הארכה 83:86. גם אנדולו הזדקקה להארכה כדי לנצח בחוץ את באסקוניה 111:101 במפגש בין שתי הקבוצות הלוהטות במפעל. באיירן מינכן הבטיחה סופית את מקומה בפלייאוף בעזרת 70:71 על ז'לגיריס.

פנאתינייקוס – ארמאני מילאנו 83:86

עודד קטש וחניכיו, שאיבדו סיכוי להעפיל לשמונה האחרונות, אירחו את הקבוצה של אטורה מסינה שהבטיחה כבר במחזור שעבר את ההעפלה. פערי המיקום בטבלה היו ניכרים כבר במחצית הראשונה, אותו סיימו האיטלקים ביתרון 29:46. הירוקים נראו טוב ברבע השלישי, ולרבע המכריע עלו בפיגור 10.

ברבע הרביעי, פאו המשיכה לצמצם את הפער ושלשה של ארון וייט הקטינה את ההפרש ל-3 כשנותרו פחות משלוש דקות. בתחילת הדקה האחרונה, גאורגיוס פאפאיאניס השלים אלי-הופ גדול, הקטין לנקודה, והתחושה הייתה שהיוונים יכולים לרשום ניצחון מפתיע. הרכש הנוצץ של קטש, מריו הזוניה, השווה את התוצאה פחות משתי שניות לסוף עם חדירה נהדרת, ובניסיון האחרון של המילאנזים, מסירה רשלנית של סרחיו רודריגס גרמה לאיבוד כדור והמשחק הלך להארכה.

רודריגס מול וייט. דרמה באתונה | Panagiotis Moschandreou/Euroleague Basketball via Getty Images)

בהארכה, המומנטום היווני נשמר, ושלוש שלשות בפחות משתי דקות העניקו לשחקניו של קטש יתרון 73:81 עם 2:27 על השעון. האורחת מארץ המגף כבר הצליחה להקטין את ההפרש ל-3 בדקה האחרונה, אך זה לא הספיק כדי למנוע מהמאמן הישראלי ניצחון מרשים. מריו הזוניה הוליך את היוונים עם 17 נקודות, ולדימיר מיצוב הוביל מנגד עם 15 משלו.

באסקוניה – אנדולו אפס 111:101

הבאסקים שעדיין נאבקים על הבטחת המקום בשמינייה הגיעו למפגש בכושר נהדר עם תשעה ניצחונות בעשרת המשחקים האחרונים. הטורקים הגיעו בכושר לא פחות לוהט עם עשרה ניצחונות ב-11 המשחקים האחרונים, כולל 83:108 מדהים על ריאל מדריד במחזור אמצע השבוע. האורחת הובילה בסיום כל שלושת הרבעים הראשונים, אך ברבע המכריע היתרון החליף ידיים פעמים רבות. בדקה האחרונה, שלשה של שיין לארקין וסל של אדריאן מוארמן העניקו לאנדולו יתרון 3 כשנותרו עוד 18 שניות. אקילה פולונרה הקטין את ההפרש לנקודה עם סל מהיר, ושתי קליעות עונשין מדויקות של וסיליה מיצ'יץ' החזירו את ההפרש ל-3. לוקה וילדוסה הגיב עם שלשה גדולה שתי שניות לסיום ושלח את המשחק להארכה.

שיין לארקין לא נבהל, ופתח את ההארכה עם שלשה ועבירה. שלשות של לארקין וקרונוסלב סימון העלו את ההפרש ל-9, ועבירה טכנית של פולונרה גרמה לבאסקוניה לאבד באופן סופי את הסיכוי לצאת מהמשחק עם ניצחון. לארקין הוליך את קלעי הטורקים עם 30, סימון הוסיף 21. פולונרה היה הקלעי המוביל של באסקוניה עם 23, רוקאס גידראיטיס הוסיף 21.

לוקה וילדוסה. שלשה גדולה שלו לא הספיקה לבאסקים | Aitor Arrizabalaga/Euroleague Basketball via Getty Images)

באיירן מינכן – ז'לגיריס 70:71

העונה הסנסציונית של הבווארים המשיכה הערב עם כרטיס לשמינייה הראשונה בזכות ניצחון דרמטי במיוחד. באיירן מינכן הצליחה לעלות ליתרון שיא של 7 נקודות כשנותרו כ-6:30 דקות לסיום, הליטאים הפכו עם ריצת 2:12 אך המארחת השיגה את הניצחון המיוחל עם שתי קליעות עונשין מדויקות של ולדימיר לוצ'יץ' כשנותרו שתי שניות על השעון וכאמור, הבטיח את המקום בפלייאוף.

שחקני באיירן מינכן חוגגים | Christina Pahnke/Euroleague Basketball via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי