"הכו אותנו ולא הגבנו": מכבי ת"א מתאוששת. כספי נפצע

ג'ון דיברתולומאו, סקוטי ווילבקין | באדיבות הכוכב האדום בלגרד

הצהובים קיוו למנף את היכולת מהניצחון על ברצלונה, אך לבסוף נכנעו 76:64 לכוכב האדום ויסיימו בשבוע הבא את העונה האירופית. יאניס: "נגמר לנו הדלק". הפורוורד סובל ממתיחה בשריר הירך האחורי וייעדר 3-4 שבועות

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב קיוותה אתמול (חמישי) למנף את היכולת מהניצחון המפתיע על ברצלונה בהיכל מנורה מבטחים לניצחון נוסף, הפעם על הכוכב האדום בחוץ. היריבה הסרבית לא הפסידה לצהובים בביתה מאז 2013, והרצף נמשך גם אמש, כאשר חניכיו של יאניס ספרופולוס נכנעו 76:64 ונראו חסרי אונים. לאחר המשחק התברר כי עומרי כספי שנפצע סובל ממתיחה בשריר הירך האחורי. הפורוורד יחל בטיפולים כאשר ההערכה הראשונית היא היעדרות של בין 3 ל-4 שבועות.

זה היה ברור שסיכוי להגיע לפלייאוף כבר אין עוד לפני המשחק, אך במכבי ת"א הצהירו פעם אחר פעם במסיבות העיתונאים כי המטרה שלהם היא לסיים בטעם הכי טוב שאפשר. אבל זהו, העונה האירופית תסתיים בקרוב מאוד – עם שני משחקי בית בתחילת השבוע הבא, נגד וילרבאן ביום ראשון ונגד חימקי מוסקבה ביום שלישי. המשחק האחרון של הצהובים העונה ביורוליג ייערך ביום שישי הבא, מול זניט בסנט פטרסבורג.

מכבי ת"א דווקא פתחה את המשחק בצורה טובה ועלתה ליתרון דו ספרתי במהלך הרבע השני, אבל מאז רק הכוכב האדום הופיעה והצליחה להשלים מהפך בתחילת השלישי, לעלות ליתרון דו ספרתי בתחילת הרביעי ולשייט לניצחון. מי שבלט במשחק בצד הצהוב, או יותר נכון ברבע האחרון, הוא טיילר דורסי, שלא השלים עם ההפסד וניסה להחזיר את הקבוצה למשחק ללא הצלחה עם 14 נקודות (11 מהם ברבע האחרון). סקוטי ווילבקין שוב הציג משחק רע וחסר אחריות עם 6 נקודות ו-2 מ-8 מחוץ לקשת והדבר רק מעלה את סימני השאלה לגבי השתלבותו בעונה הבאה.

עומרי כספי | Srdjan Stevanovic/Euroleague Basketball via Getty Images

דורסי, שכאמור היה הבולט במכבי ת"א, אמר בסיום המשחק: "לא הצלחנו למצוא את הקצב שלנו בהתקפה. הובלנו ב-11 הפרש, אבל אפשרנו להם לחזור למשחק ואז הם קלעו זריקות והפעילו עלינו לחץ. הם שלטו בריבאונד והגיע להם לנצח".

אלייז'ה בראיינט, שסיים עם 12 נק', סיכם את ההפסד: "היינו חסרי אנרגיות היום. לא מצאנו את האנרגיות כדי לעשות ריצות ולקלוע נקודות במתפרצת, וזה פגע בנו. הם היכו אותנו ברבע השני ולא הגבנו אחרי זה. מגיע להם קרדיט. אנחנו ממשיכים קדימה".

ספרופולוס אמר: "היה ברור שכל עוד היו לנו אנרגיות, היינו במשחק. אני חושב ששלטנו במחצית הראשונה מלבד 5-4 הדקות האחרונות. הנענו את הכדור, שיחקנו הגנה טובה, פתחנו את המשחק מאוד מרוכזים. אבל ככל שהמשחק התקדם, והיה מאוד פיזי, לא היה לנו כוח. זה בגלל שהוצאנו כל כך הרבה אנרגיות בהארכה כדי לנצח במשחק הקודם, ואני חושב שנגמר לנו הדלק".

המאמן היווני המשיך לנתח את ההפסד: "ברבע השלישי הכוכב האדום עלו חזק יותר מאשר בסוף המחצית הראשונה. לא תפקדנו טוב בהתקפה, הכוכב האדום ניצלו את המומנטום אחרי איבודי כדור והחטאות שלנו וקלעו סלים קלים. ניסינו לחזור למשחק, זה היה יכול ללכת יותר טוב, אבל האחוזים שלנו לא היו טובים היום".

אלייז'ה בראיינט, כריס ג'ונס, טיילר דורסי, יאניס ספרופולוס | Srdjan Stevanovic/Euroleague Basketball via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי