הוציאה קיטור: מכבי ת"א דרסה 62:92 את חימקי מוסקבה

סקוטי ווילבקין, עוז בלייזר, סנדי כהן, אנטה זיזיץ' | דני מרון

במשחק הבית האחרון לעונת היורוליג, הצהובים ניצלו את חולשתה של המדורגת אחרונה בטבלה כדי לטייל לניצחון מוחץ שקטע רצף של שני הפסדים. ווילבקין וז'יז'יץ' הובילו שישה קלעים בספרות כפולות, עם 13 נקודות כל אחד

(גודל טקסט)

לאחר שני הפסדים רצופים, מכבי תל אביב חזרה לנצח ביורוליג הערב (שלישי) במשחק הבית האחרון שלה לעונת 2020/21, כאשר הביסה 62:92 את חימקי מוסקבה האחרונה בטבלה. לעיני הקהל הביתי שלא זכה לצפות בהרבה משחקים מהיציע העונה, הצהובים ניצלו את חולשת היריבה הרוסית כדי לספק מופע קליעות, הטבעות ומהלכים מרהיבים.

יאניס ספרופולוס, שלקח בחשבון כי קבוצתו שיחקה הערב בפעם הרביעית בשמונה ימים ועוד מצפה לה משחק נוסף בשישי הקרוב, ניצל את העובדה ששחקניו פתחו פער גבוה בשלב מוקדם כדי לבצע רוטציה ולהעניק דקות לשחקנים שמיעטו לשחק ביורוליג העונה, כדוגמת עוז בלייזר, סנדי כהן ודורי סהר. מי שירד למקלחת מוקדמת ועזב את ההיכל עוד לפני סיומו של המשחק הוא אנג'לו קלויארו, כיוון שאשתו ילדה הערב.

לאלופת המדינה נותר משחק יורוליג אחד שבו תתארח אצל זניט סנט פטרסבורג, הנלחמת על כניסה לפלייאוף. לאחר מכן, מכבי תל אביב תחזור להתמקד במאבקים בזירה המקומית, בתקווה לזכות בגביע המדינה לראשונה מאז 2017 ולזכות באליפות רביעית ברציפות.

קלעו למכבי תל אביב: סקוטי ווילבקין ואנטה ז'יז'יץ' (7 ריבאונדים) 13 כל אחד, דראגן בנדר (7 ריבאונדים) 12, עוז בלייזר 11, טיילר דורסי (6 אסיסטים) וג'ון דיברתולומאו 10 כל אחד, אלייז'ה בראיינט 9, כריס ג'ונס 8, דורי סהר ואנג'לו קלויארו 3 כל אחד.

ז'יז'יץ' מטביע. טיול קליל למכבי ת"א | דני מרון
ווילבקין להט בפתיחה והוביל ליתרון מוקדם | דני מרון
הקהל ביד אליהו זכה למופע | דני מרון
ספרופולוס ביצע רוטציה, קבוצתו לא התקשתה | דני מרון

מהלך המשחק

ג'ורדן מיקי חסם פעמיים בשתי הדקות הראשונות, סרגיי קראסב מסר לו אסיסט וקלע עוד שני סלים כדי לקבוע 2:6 מוקדם לרוסים. מכבי הגיבה בריצת 0:8 שכללה שלשות של ווילבקין וקלויארו, בדרך ל-6:10 שהזעיק פסק זמן של חימקי. ווילבקין הלוהט הוסיף עוד שתי שלשות וחדירה לסל קל, כדי להוביל את מכבי ל-9:20, מיקי צימק בשלשה ונקודות של אנטה ז'יז'יץ' סגרו את הרבע על 12:22 צהוב.

כבר בתחילת הרבע השני, המארחת הפכה את המשחק לגארבג' טיים. אלייז'ה בראיינט קלע ארבע נקודות מהירות, דראגן בנדר הוסיף מהלך של סל ועבירה וטיילר דורסי צלף שלשה שהעלתה ל-14:32. בראיינט דייק גם הוא מחוץ לקשת, כריס ג'ונס קלע פעמיים מקו העונשין ועוז בלייזר הוסיף סל שהגדיל את ההפרש ל-23 באמצע הרבע. קראסב ומיקי ניסו להעיר את חימקי, אבל אפילו דורי סהר הצעיר שעלה מהספסל הצטרף לחגיגה עם שלשה ראשונה בקריירה ביורוליג. בלייזר הרים את הקהל עם דאנק מרשים במתפרצת ואחרי שקראסב קלע מרחוק, ג'ון דיברתולומאו השיב בשלשה משלו כדי לקבוע 25:53 למכבי ת"א בהפסקה.

אפילו דורי סהר השתתף בחגיגה |
בלייזר היה נהדר ברבע השני | דני מרון

ז'יז'יץ' ודיברתולומאו קלעו את שמונה הנקודות הראשונות של הרבע השלישי והגדילו את הפער ל-36. מיקי תרם סל נדיר לאורחת, אבל ז'יז'יץ', בלייזר ודיברתולומאו בדקות מצוינות העלו ל-27:67. חימקי מזערה מעט את הנזק ונקודות של אריק מקולום קיזזו למינוס 33, בנדר הטביע באליי-הופ וג'ונס חתם את הרבע עם סל שקבע 38:73.

דורסי ובנדר שוב הציבו את מכבי בפלוס 40 בתחילת הרבע האחרון, כשהקרואטי אף קבע יתרון שיא של 44:85. מאותו רגע הצהובים הורידו את הרגל מהגז, היריבה ניצלה זאת כדי להפוך את התוצאה לקצת פחות משפילה מבחינתה ובסיום – 62:92 למכבי ת"א.

בנדר וג'ונס. ילבשו צהוב גם בעונת היורוליג הבאה? | דני מרון
גם סנדי כהן התעופף | דני מרון
שחקני מכבי תל אביב חוגגים | דני מרון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי