"השיטה של יאניס ספרופולוס לא מתאימה לסקוטי ווילבקין"

סקוטי ווילבקין | דני מרון

ב"יורוהופס" פרסמו כתבה נרחבת על כוכב מכבי ת"א, בה ניתחו את הירידה ביכולתו והצביעו על סגנון המשחק של המאמן כאחת הסיבות לכך, בנוסף לקושי בהנהגת קבוצת צמרת ולאופי: "דומה למייק ג'יימס, שניהם בעייתיים"

(גודל טקסט)

מאז שנחת במכבי תל אביב לפני כמעט שלוש שנים, סקוטי ווילבקין הפך לפנים של המועדון, לטוב ולרע. היכולת של כוכב הצהובים נבחנת בזכוכית מגדלת וכאשר התוצאות לא מגיעות והקבוצה לא עומדת ביעדיה, הסקורר הופך להיות האיש שחוטף את מירב האש והביקורת.

ב"יורוהופס" ניתחו את יכולתו של ווילבקין בעונת היורוליג שתסתיים ביום שישי הקרוב וניסו לבחון מקרוב מדוע הדברים לא הסתדרו לגארד האמריקאי, ששיחק גם בנבחרת טורקיה עד ששיין לארקין תפס את משבצת המתאזרח במקומו: "להוביל קבוצה, במיוחד כזו שמתיימרת להיות בצמרת הכדורסל האירופי, זה לא דבר שכל אחד בנוי בשבילו. למרות שעשה התקדמות אדירה ברמת המשחק שלו, יכול להיות שווילבקין מיצה את הפוטנציאל הטמון בו כשחקן שיכול להוביל קבוצת צמרת ביורוליג".

עוד נכתב כי "האופי של ווילבקין מעט דומה לזה של מייק ג'יימס מצסק"א מוסקבה. לשניהם יש צדדים בעייתיים. לדוגמה, הביקורת שלו על השופטים בליגה הישראלית אשתקד. זה משהו שאתה מצפה שיבוא משחקן רוטציה בקבוצה, אבל כשזה מגיע מהכוכב שלך זה מקבל משמעות קצת יותר בעייתית".

סקוטי ווילבקין | דני מרון

"העובדה שהעונה ג'ון דיברתולומאו ביצע קפיצת מדרגה, כריס ג'ונס מוכיח שהוא שחקן יורוליג לגיטימי, טיילר דורסי נותן משחקים גדולים ואלייז'ה בראיינט מדויק מאוד, הורידה מעט מהאחריות של ווילבקין. הוא מקבל פחות את הכדור, דבר שהוא לא היה רוצה. כרגע, הוא לא השחקן המוביל במכבי, אלא רק זה שלובש את הגופייה של הקלע המוביל בקבוצה", המשיכו בניתוח של הגארד.

לגבי השפעתו של יאניס ספרופולוס על יכולתו של השחקן המוביל, ב"יורוהופס" נכתב: "הדברים לא עובדים השנה כמו שהם עבדו אשתקד עבור יאניס ושחקניו. הרייטינג ההגנתי שלהם, שהיה הגבוה ביורוליג בעונה שעברה, צנח לתחתית הליגה. ההתקפות המהירות והלחץ על הכדור לא מצליחים השנה לספרופולוס. כתוצאה מכך, הקבוצה ממוקמת אחרונה בכמות הנקודות שהיא קולעת כתוצאה מחטיפות, נתון שמשפיע ישירות על המספרים של ווילבקין".

למרות הביקורת, כוכב הצהובים גם זכה למילות עידוד: "מכבי לא הגיעה השנה לפלייאוף כי היא לא שיחקה כדורסל ששווה את המקום בשמונה האחרונות, לא כי ווילבקין לא הנהיג אותה. יכול להיות שכבר בעונה הבאה נראה אותו לוקח על עצמו יותר, בדומה למה שיאן וסלי עושה בפנרבח'צה למשל. אבל אין ספק שסקוטי צריך לשנות משהו בהמשך הקריירה שלו".

סקוטי ווילבקין, יאניס ספרופולוס
סקוטי ווילבקין, יאניס ספרופולוס | אודי ציטיאט

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי