זניט בפלייאוף היורוליג לאחר ניצחון 83:112 על פנאתינייקוס וקטש

קווין פנגוס | Sergey Grachev/Euroleague Basketball via Getty Images

הרוסים גברו על המאמן הישראלי ושחקניו והבטיחו עלייה לשלב הבא במפעל הבכיר ביבשת לראשונה בתולדות המועדון. קווין פנגוס הוביל את המארחת עם 33 נקודות. ולנסיה תרד ליורוקאפ

(גודל טקסט)

שמונה העולות לפלייאוף היורוליג נקבעו הערב (שני) באופן סופי, כאשר זניט סנט פטרסבורג הביסה 83:112 את פנאתינייקוס ועודד קטש ובכך הבטיחה העפלה לשלב הפלייאוף לראשונה בתולדות המועדון, שעד העונה הקודמת מעולם לא שיחק ביורוליג והתמודד בעיקר במסגרת היורוקאפ.

כעת, לאחר שכלל קבוצות הצמרת השלימו את כל 34 משחקי העונה הסדירה (מלבד צסק"א מוסקבה שצריכה לשחק מול פנאתינייקוס במשחק השלמה), הושלמה תמונת העולות לשלב הבא. עם הניצחון הערב, זניט מסיימת את הקמפיין במקום השמיני כאשר היא מקדימה את ולנסיה בניצחון בודד, כשלזכותה 20 ניצחונות מול 19 של הספרדים.

כאמור, לפני פתיחת המשחק הרוסים ידעו שניצחון ביתי על המאמן הישראלי ושחקניו יעניק להם עלייה לשלב הבא, לאחר שוולנסיה גברה על באסקוניה והוציאה אותה מתמונת העלייה, ומשום שלצ'אבי פסקוואל וחניכיו יש מאזן ראש בראש עדיף נגד ולנסיה. יש לציין כי עם סיום דרכה במפעל, ולנסיה לא תשחק ביורוליג בשנה הבאה, אלא אם כן תפתיע ותזכה באליפות ספרד.

עודד קטש במהלך פסק זמן | Sergey Grachev/Euroleague Basketball via Getty Images

אחרי מחצית ראשונה יחסית צמודה, זניט יצאה לרבע השלישי בטירוף ופתחה יתרון שהתקרב ל-20 הפרש, שבסופו של דבר הספיק לה על מנת להכריע את ההתמודדות ונתן לה את האות לפתוח בחגיגות. את המנצחים הוביל קווין פנגוס המצוין עם 33 נקודות מתוכן שבע שלשות, וויל תומאס הוסיף 18 משלו. מן העבר השני, נמניה נדוביץ' הוליך את היוונים עם 20 נקודות ויואניס פאפאפטרו תרם 16 משלו שלא הועילו יותר מדי עבור קטש.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי