אנאדולו פירקה את ריאל ועלתה ל-0:1, ניצחון מטורף למילאנו על באיירן

אדריאן מוארמן, טריי תומפקינס | Aykut Akici/Euroleague Basketball via Getty Images

פלייאוף היורוליג נפתח: הטורקים רמסו 63:90 את הבלאנקוס באיסטנבול, בובואה הוביל עם 19 נקודות. האיטלקים חזרו ממינוס 19, לידיי קלע על הבאזר וקבע 78:79 לקבוצתו, ששמרה על הביתיות

(גודל טקסט)

לאחר עונה סדירה ארוכה שכללה 34 משחקים, שלב הפלייאוף של היורוליג נפתח הערב (שלישי), כאשר אנאדולו אפס הטורקית אירחה את ריאל מדריד וכתשה אותה בדרך ל-63:90 אדיר שהעלה אותה ליתרון 0:1 בסדרת רבע הגמר. לאחר מכן, ארמאני מילאנו שמרה גם היא על יתרון הביתיות, בזכות 78:79 מטורף לחלוטין על באיירן מינכן.

אנאדולו אפס – ריאל מדריד 63:90

החבורה של פאבלו לאסו רשמה עונה סדירה לא טובה במונחי מועדון העל מבירת ספרד, כאשר סיימה במקום השישי בלבד עם מאזן של 20 ניצחונות ולא פחות מ-14 הפסדים. הערב היא קיוותה לשים את הכל בצד ולפתוח את הפלייאוף ברגל ימין, אך מנגד עמדה החבורה הפנטסטית של ארגין עתמאן שלא הותירה לבלאנקוס סיכוי ורמסה אותה עם ניצחון גדול שייתן לה הרבה ביטחון לקראת המשך הסדרה.

המחצית הראשונה דווקא הייתה צמודה, כאשר המארחת ירדה לחדרי ההלבשה ביתרון מינימלי של 40:44. למחצית השנייה הטורקים כבר יצאו כמו מלוע של תותח, ודקות ספורות בתוך הרבע הרביעי ההפרש הגיע ל-25 נקודות, מה שגרם לגארבג' טיים ארוך עד תום ההתמודדות. את הביתיים הוליך לניצחון רודריג בובואה עם 19 נקודות ו-5 ריבאונדים, כאשר שיין לארקין סיפק משחק סולידי של 14 נקודות ו-5 אסיסטים. מנגד, מלבד טריי תומפקינס שקלע 13 נקודות ואדי טבארס שהוסיף 10 משלו, אף שחקן בלבן לא הגיע לספרות כפולות.

סרחיו יול | Aykut Akici/Euroleague Basketball via Getty Images

ארמאני מילאנו – באיירן מינכן 78:79

איזו דרמה אדירה התרחשה הערב באיטליה. הקבוצה האורחת לחצה על הגז אחרי רבע ראשון וצמוד וברחה ליתרון שיא של 19 נקודות מעט לפני הירידה להפסקה, אבל שחקניו של אטורה מסינה סירבו לוותר. ברבע השלישי ההפרש עוד נותר דו ספרתי, אולם לקראת סיומו מילאנו פתחה בריצת 3:16 שנמשכה אל תוך הרבע האחרון וקירבה אותה למינוס שתיים.

שלשה של סרחיו רודריגס, שקלע 11 מתוך 13 הנקודות שלו ב-10 הדקות האחרונות, העניקה למארחת יתרון 74:77 כשנותרו 36 שניות. ווייד בולדיין קיזז עבור באיירן עם שתי קליעות עונשין ואחרי שמלקולם דילייני החטיא מחוץ לקשת, ג'יימס גיסט סחט עבירה כשנותרו 1.2 שניות על השעון ודייק גם הוא פעמיים מהקו, כדי לקבוע 77:78 לגרמנים. אלא שהמילה האחרונה הייתה של זאק לידיי: דילייני הוציא את כדור החוץ ומסר לאקס גלבוע/גליל, שתפס באוויר וקלע את סל הניצחון על הבאזר.

לידיי היה גם הקלע המוביל במילאנו, עם 17 נקודות בנוסף לשבעה ריבאונדים. קווין פאנטר תרם 11 ודילייני 10. בשורות הבווארים, מיודענו די ג'יי סילי הוביל עם 23 נקודות, בולדווין וג'ג'ואן ג'ונסון הוסיפו 10 כל כאחד.

קייל היינס, זאק לידיי | Giuseppe Cottini/Euroleague Basketball via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי