בהובלת מכבי תל אביב: קבוצות היורוליג ידיחו את המנכ"ל מתפקידו?

שמעון מזרחי | ברני ארדוב‎

שבעה מועדונים מתוך 11 המשוריינים במפעל, בראשם הצהובים, לא מרוצים מההתנהלות הכלכלית של המפעל ושוקלים להחליף את ג'ורדי ברתומאו. פגישה מכרעת בנושא תיערך בברצלונה. כל הפרטים בפנים

(גודל טקסט)

נציגי 11 הקבוצות המשוריינות ביורוליג ייפגשו היום (שני) בברצלונה על מנת לבחון שינויים אפשריים במדיניות הכלכלית של המפעל, כאשר בנוסף תעלה לדיון שאלת המשך כהונתו של הנשיא והמנכ"ל ג'ורדי ברתומאו בראשות הארגון, תפקיד שהספרדי ממלא מאז שנת 2000. על פי הדיווחים, מכבי תל אביב היא זו שמובילה את הניסיון לבצע רפורמה וזאת בשיתוף עם שש קבוצות נוספות, שאינן מרוצות ממידת השליטה שלהן בניהול הפיננסי של היורוליג ומהעבודה שברתומאו לא משתף אותן במספיק מידע בנושאים הקשורים בכסף.

הכל התחיל בתחילת החודש הנוכחי, כאשר ראשיהן של שבע קבוצות מתוך ה-11 שמחזיקות ברישיון A (משמע בעלות מניות ומשוריינות ל-10 עונות בליגה) נפגשו בסתר באתונה שביוון, כפי שדיווח העיתונאי הליטאי דונאטס אורבונאס. בנוסף למכבי תל אביב, בוועידה נכחו נציגים מטעם אולימפיאקוס, פנאתינייקוס, צסק"א מוסקבה, ארמאני מילאנו, ז'לגיריס קובנה ואנאדולו אפס.

מי שלא הוזמנו לאותה פגישה וכן יצטרפו לישיבה בברצלונה היום, שלוש הנציגות הספרדיות ביורוליג: ריאל מדריד, באסקוניה וברצלונה, יחד עם פנרבחצ'ה הטורקית. הסיבה לכך היא שאותן קבוצות נהנות מהכנסותיהן של מחלקות הכדורגל במועדונים שלהן ולכן לא סובלות מבעיות כלכליות גדולות כמו השבע האחרות.

ראובן ריבלין , שמעון מזרחי , ג'ורדי ברתומיאו
ברתומאו (משמאל) בחגיגות ה-80 לשמעון מזרחי | עדי אבישי

מכבי ת"א, היווניות ויתר "המורדות", מודאגות בעיקר מנזקי משבר הקורונה. כבר לפני שבועיים, כל אחת מהן העבירה לברתומאו מכתב ובו הודיעו כי בכוונתן למנוע את החידוש האוטומטי של כהונתו כמנכ"ל היורוליג, שהיה אמור להיכנס לתוקף בחודש מאי, כאשר בנוסף הן שוקלות להדיחו מהתפקיד. מנגד, על פי "מונדו דפורטיבו", שלוש הספרדיות יצרו חזית מאוחדת וצפויות לתמוך המשך דרכו של ברתומאו, באופן לא מפתיע לאור העובדה שהאחרון שימש כמזכ"ל וכסגן-נשיא הליגה הספרדית, בטרם מונה לתפקידו הנוכחי ביורוליג.

כך או כך, הנציגה הישראלית ושותפותיה למאבק מאמינות כי גודל ההכנסות השנתיות שלהן מהיורוליג אינו תואם את פוטנציאל המפעל. לפי הדיווחים, המועדונים מתחלקים בסכום של כ-37 מיליון יורו מדי שנה, כשהחלוקה נעשית על סמך הישגים ושווי זכויות השידור של כל אחת. הקבוצות חותרות לחלוקה שונה של הרווחים, כזו שתקנה לכל אחת מהן נתח גדול יותר מהעוגה ותקטין את החלק שנכנס לקופת היורוליג.

מעבר לכך, סיבה נוספת לחוסר שביעות הרצון של מכבי תל אביב ויתר הקבוצות, היא היעדר הסכם שכר מול ארגון השחקנים במפעל. ביורוליג התחייבו לנהל את המשא ומתן להשגת הסכם שכזה, אולם המועדונים שרויים בחוסר ודאות בכל הנוגע לעניין ועל אף שכן סוכמה הפחתה בשכר בעונה שעברה, בעונה הזו המועדונים נאלצו לכבד את החוזים שנחתמו עוד לפני פרוץ משבר הקורונה.

שחקני מכבי ת"א. הבוסים לא מרוצים | דני מרון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי