צסק"א בפיינל פור, ברצלונה ניצחה בזניט וקרובה להעפלה

ניק קלאת'ס | Sergey Grachev/Euroleague Basketball via Getty Images

הרוסים השלימו סוויפ על פנרבחצ'ה עם 68:85 מהדהד ועלו בפעם התשיעית ברציפות לארבע האחרונות. 70:78 לשאראס וחניכיו, שעלו ל-1:2 בסדרה. באיירן ניצחה את מילאנו וכפתה משחק רביעי

(גודל טקסט)

פלייאוף היורוליג נמשך במלוא המרץ, כאשר שלוש סדרות נערכו הערב (רביעי) ברחבי אירופה. בטורקיה, קיבלנו עולה ראשונה לפיינל פור לאחר שצסק"א מוסקבה פירקה את פנרבחצ'ה עם 68:85 והשלימה 0:3 חלק בסדרה. בסנט פטרסבורג, זניט המקומית אירחה את ברצלונה והפסידה לה 78:70 במשחק צמוד שהתוצאה מעט משקרת בו. בגרמניה, באיירן מינכן גברה 79:85 על מילאנו וכפתה משחק רביעי, אחרי שהאיטלקים הובילו 0:2 בסדרה.

זניט – ברצלונה 78:70

שאראס וחבורתו הגיעו למשחק השלישי ברוסיה לאחר דרמה גדולה במשחק מספר 2, שם הם ניצחו רק לאחר הארכה דרמטית ונמנעו מפיגור 2:0 בסדרה שהיה מסבך אותם מאוד ומקרב אותם להדחה סופר מפתיעה כבר בשלב רבע הגמר. למזלם, ברנדון דייויס הציל אותם והערב הם כבר החזירו את יתרון הביתיות לבירת קטאלוניה.

בתום משחק צמוד והפכפך, דקות טובות בהובלת ניק קלאת'ס באמצע הרבע הרביעי הכריעו את ההתמודדות והעניקו יתרון 1:2 משמעותי לקבוצת הכוכבים הספרדית. את המנצחת הוליך שוב דייויס שקלע 22 נקודות אליהן הוסיף 8 ריבאונדים, 19 של בילי בארון לא הועילו לצ'אבי פסקוואל, שינסה לנצח במשחק הבית הבא שייערך ביום שישי ולשלוח את הסדרה למשחק חמישי ומכריע בברצלונה.

ניקולה מירוטיץ', שאראס | Mike Kireev/NurPhoto via Getty Images

פנרבחצ'ה – צסק"א מוסקבה 85:68

הרוסים החזקים הם הראשונים להבטיח את העפלתם לפיינל פור המפעל שייערך בקלן שבגרמניה. לאחר שני ניצחונות ביתיים שהעלו אותה ליתרון 0:2 מבטיח, שחקניו של דימיטריס איטודיס לא רצו להסתבך הערב באיסטנבול וסגרו את העניין כבר ברבע השלישי. ריצת 3:21 מטורפת בפתיחת המחצית השנייה הכריעה את גורל ההתמודדות ובעצם גם את הסדרה כולה, ושלחה את האורחת לחגוג.

וויל קלייבורן הוליך את המנצחת עם 34 נקודות ו-7 ריבאונדים, 19 של נאנדו דה קולו לא עזרו מול האקסית. עם הניצחון הערב, האימפריה הרוסית עולה לאירוע השיא של הכדורסל האירופי בפעם התשיעית ברציפות, וה-17 מתוך 18 השנים האחרונות (!). מנגד, הטורקים לא יגיעו לשלב חצי הגמר לאחר שהעפילו לשם בחמש העונות האחרונות.

וויל קלייבורן, לורנזו בראון | Esra Bilgin/Anadolu Agency via Getty Images

באיירן מינכן – מילאנו 79:85

הקבוצה של אטורה מסינה קיוותה לגמור היום את הסיפור ולהשלים סוויפ אחרי שניצחה בשני המשחקים הראשונים בסדרה, אך תיאלץ להמתין כרגע. המארחת, בהנהגת ולדימיר לוצ'יץ', השיגה ניצחון נאה, כפתה משחק רביעי ומקווה להשוות ל-2:2 בקרב הבא. כבר ברבע הראשון היה ברור לאן המשחק הולך, כשהמארחת הובילה 9:23 בסיומו.

ברבע השני מילאנו חזרה לעניינים ואפילו עלתה ליתרון של נקודה שלא החזיק זמן רב, ולמחצית ירדה בפיגור 39:35. ברבע השלישי שוב באיירן כתשה, הגיעה ליתרון השיא שלה במשחק (18), וסיימה אותו ב-51:64. עד לסיום הקצב היה דומה והגרמנים השיגו את הניצחון. לוצ'יץ' סיים עם 27 נקודות והוביל את רשימת הקלעים במשחק.

קיילב טארזוסקי, ג'יילן ריינולדס | Tobias Hase/picture alliance via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי