עוד קאמבק הירואי: ריאל מדריד השוותה ל-2:2 בסדרה מול אנאדולו אפס

אוסמן גארובה | Angel Martinez/Euroleague Basketball via Getty Images

הבלאנקוס פתחו ב-0:17, שמטו את היתרון ופיגרו ב-16 במחצית השנייה, אבל רצו 1:13 ברבע האחרון וכפו משחק חמישי ברבע גמר היורוליג. דאבל-דאבל אדיר לגארובה, הופעות גדולות של לארקין ובובואה לא הספיקו לטורקים

(גודל טקסט)

האם זו תהיה הבעיטה בדלי הכי מפוארת שנרשמה בתולדות פלייאוף היורוליג? אחרי שניצחה את שני המשחקים הראשונים בהפרש המצטבר הגבוה ביותר אי פעם לסדרת הצלבה, וספגה ריצת 4:21 שהובילה להפסד במשחק השלישי, אנאדולו אפס אפשרה הערב (חמישי) לריאל מדריד להשוות את סדרת רבע גמר היורוליג ל-2:2 אחרי ניצחון 76:82 אדיר, בסיום 40 דקות מטורפות לחלוטין.

הטורקים, שנכנעו לצסק"א מוסקבה בגמר 2019 ואשתקד נעצרו על ידי הקורונה כשהוליכו את טבלת המפעל ביד רמה, כבר ראו את עצמם מעפילים שלב בדרך למפגש עם הרוסים בפיינל פור. אלא שהבלאנקוס, שחוו עונה מאכזבת ביותר ונראו חסרי סיכוי בשני המשחקים הראשונים בסדרה, השלימו עוד קאמבק הירואי וקבעו כי ביום שלישי הקרוב ייערך משחק חמישי ואחרון, שיהיה בבחינת להיות או לחדול.

איזה משחק בלתי נתפס היה הערב במדריד. הקבוצה של פאבלו לאסו פתחה את ההתמודדות הערב ב-0:17 מטורף ומהמם, בזמן שלאורחת נדרשו כמעט שש דקות לקח בשביל לקלוע נקודות ראשונות, אבל עד סוף הרבע הראשון היא צימקה את ההפרש לשש בלבד וב-10 הדקות הבאות היא הפגיזה שבע שלשות, בדרך ליתרון שיא של 16 נקודות שהצטמטם ל-36:47 בהפסקה.

בעיטה מפוארת בדלי. שחקני אנאדולו אפס | Angel Martinez/Euroleague Basketball via Getty Images

שתי דקות בתוך הרבע השלישי התעורר לו הגיבור המפתיע של הערב מבחינת הבלאנקוס: אוסמן גארובה. שחקן הפנים בן ה-19, שקלע רק 5 נקודות במחצית הראשונה, העלה הילוך והוסיף שמונה מהירות כדי לצמק את הפער לארבע בלבד. שיין לארקין הנפלא הגיב עם ארבעה אסיסטים ושתי קליעות עונשין, שהובילו ריצת 0:11 והעניקו לאנאדולו יתרון 51:66 מבטיח, כשנותרו שלוש דקות לסיום הרבע השלישי. ריאל הספיקה להוריד לחד-ספרתי בזכות שלשות של אלברטו אבאלדה וטריי תומפקינס.

אחרי שלארקין פתח את הרבע האחרון עם שש נקודות שהגדילו את ההפרש ל-13, החל הקאמבק האחרון והמכריע במשחק. ג'יי סי קארול, סרחיו יוי וגארובה החזירו את החבורה ממדריד למשחק, לפני שאבאלדה ירה שלשה שסגרה ריצת 1:13 והעניקה לריאל יתרון 73:74, 1:49 לסוף. מאותו רגע ועד הבאזר האחרון, הבלאנקוס הכריעו מקו העונשין בדרך לניצחון ההירואי.

גארובה סיים את המשחק עם דאבל-דאבל אדיר של 24 נקודות ו-12 ריבאונדים, כאשר קארול הוסיף 20 נקודות, כולל 4/7 מחוץ לקשת. גם בצד השני היו רק שני קלעים בספרות כפולות: רודריג בובואה תרם 23, לארקין הוסיף 22 ו-8 אסיסטים.

גארובה. דאבל-דאבל אדיר | Angel Martinez/Euroleague Basketball via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי