כפו משחק חמישי: זניט הביסה את ברצלונה, באיירן גברה על מילאנו

קווין פנגוס | Sergey Grachev/Euroleague Basketball via Getty Images

הרוסים עצרו את הקטלונים על 13 נקודות בשני הרבעים הראשונים ועל 12 בשלישי, נהנו מ-22 נק ו-8 אס' של פנגוס והשוו ל-2:2 בסדרה. האיטלקים הוליכו במינכן רוב המשחק, אבל נכנעו 85:82 ופספסו הזדמנות להצטרף לצסק"א

(גודל טקסט)

הסדרה הכי מטורפת בשלב ההצלבה ביורוליג הולכת למשחק חמישי ומכריע: אחרי שזניט ניצחה בברצלונה בפתיחת הסדרה ונכנעה לקטלונים בשני המשחקים האחרונים, בחוץ ובבית, הערב (שישי) הרוסים הביסו את החבורה של שרונאס יאסיקביצ'יוס, השוו ל-2:2 וכאמור כפו משחק חמישי על כל הקופה שייערך ביום שלישי ובסופו נדע מי מצטרפת לצסק"א מוסקבה בפיינל פור בעוד חודש. במקביל, גם באיירן מינכן תתחרה באיטליה מול אולימפיה מילאנו בקרב על הפיינל פור, לאחר שהערב ניצחה 82:85 וכפתה גם היא משחק חמישי וגורלי.

זניט גברה 61:74 על ברצלונה והשוותה ל-2:2

זניט השתלטה על המשחק כבר מדקות הפתיחה ובזכות ריצת 6:18 בחמש הדקות האחרונות של הרבע הראשון, ברחה ליתרון משמעותי של 13:25 לאחר 10 דקות. ברבע השני ברצלונה לא אפשרה לרוסים להמשיך לחגוג ועצרה אותם על 11 נקודות בכל הרבע, אבל הבעיה של הקטלונים הייתה שגם הם קלעו 13 נקודות בלבד ולהפסקה ירדו המקומיים ביתרון דו ספרתי של 10 נקודות, 26:36.

הרבע השלישי היה דומה מאוד ל-10 הדקות הראשונות ואחרי שברצלונה קלעה 13 נקודות בכל אחד משני הרבעים הראשונים, ברבע השלישי היא נעצרה על פחות – קלעה 12 בלבד מול 22 של זניט, למעשה, ברצלונה קלעה נקודות ראשונות ברבע השלישי לאחר שתיים דקות וחצי וזה כבר היה מעט מדי ומאוחר מדי – וגם כך זניט לא אפשרה לאורחת לחזור עד הסיום.

שרונאס יאסיקביצ'יוס | Mike Kireev/NurPhoto via Getty Images

ברצלונה הובסה גם בגלל שזניט הצליחה לעצור את ברנדון דייויס, אחד ממצטייני שלושת המשחקים הקודמים שקלע את הנקודה הראשונה שלו במשחק כשנותרו 2:13 דקות לסיום – וגם זו הייתה נקודה מקו העונשין. ניק קלאת'ס קלע 19 וקורי היגינס הוסיף 13, אבל כאמור זניט הוליכה כמעט לכל אורך המשחק בפער מבטיח בזכות 22 נקודות ו-8 אסיסטים של קווין פנגוס. 11 נקודות קלע טאריק בלאק וכמוהו גם אוסטן הולינס, 12 קלע אלכס פוית'רס.

טאריק בלאק | Maksim Konstantinov/SOPA Images/LightRocket via Getty Image

מילאנו נגעה בפיינל פור, באיירן מינכן חזרה

לא רק ברוסיה נרשמה דרמה גדולה, אלא גם בבוואריה. הגרמנים כבר פיגרו 2:0 בסדרה והאיטלקים ראו את עצמם חוזרים לפיינל פור לאחר 29 שנה, אבל פאול ציפסר עם 16 נקודות החזיר את באיירן מינכן מהקבר בדרך לניצחון 82:85 ומשחק חמישי ומכריע שייערך גם הוא ביום שלישי. הקלע המוביל של באיירן היה וייד בולדווין שקלע 18 נקודות וגם ולדימיר לוצ'יץ' בלט עם 12 נקודות חשובות. מלקולם דילייני עם 28 נקודות הצטיין נגד האקסית וכמעט סידר למילאנו ניצחון, גם שאבון שילדס עם 17 נקודות בלט.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי