ספרופולוס לצסק"א? "לא האופציה הכי טובה, אבל שווה לשקול אותה"

יאניס ספרופולוס | דני מרון

אחרי הדיווח על מועמדותו של מאמן מכבי תל אביב לאימפריה הרוסית, בתקשורת המקומית ניתחו את האפשרות ולצד מחמאות, הייתה גם ביקורת: "תחתיו מכבי התקדמה בליגה, אך העונה הייתה אחת המאכזבות ביורוליג"

(גודל טקסט)

התוצאות שתשיג צסק"א מוסקבה בפיינל פור היורוליג בסוף החודש צפויות להשפיע ישירות על עתידו של המאמן דימיטריס איטודיס. לאחר שבשבוע החולף דווח כי אנדראה טרינקיירי ויאניס ספרופולוס מועמדים לרשת את מקומו, ברוסיה ניתחו אתמול (שישי) את אופציית המאמן של מכבי תל אביב כמחליף אפשרי לבן ארצו על הקווים של האדומים ממוסקבה.

באתר "צ'מפיונאט" נכתב כי לאחר ששיקם את מכבי תל אביב מתחתית היורוליג והוביל אותה להבטחת המקום בפלייאוף אשתקד, לפני שעונת 2029/20 נקטעה בשל הקורונה, בעונה הנוכחית ספרופולוס נכשל עם הצהובים. "מכבי לא עלתה לפלייאוף והייתה אחת המאכזבות הגדולות של העונה. היעילות ההגנתית כאילו התפוגגה, מנהיג הקבוצה סקוטי ווילבקין סבל מנסיגה וספרופולוס לא הצליח להביא סגל מוכשר לפלייאוף. המון משחקים צמודים הסתיימו בהפסד, באשמה לא קטנה של המאמן", ביקרו ברוסיה.

ספרופולוס מכיר היטב את המערכת במועדון הפאר ממוסקבה, אך הזיכרון המשותף של האדומים עם המאמן היווני לא בדיוק מתוק. מי שמדריך את אלופת ישראל בהווה, שימש בעונת 2011/12 כעוזרו של יונאס קזלאוסקאס הליטאי בצסק"א, כאשר הקבוצה שהגיעה לגמר הפיינל פור בכיכובו של אנדריי קירילנקו שמטה באותו משחק יתרון בן 19 נקודות והפסידה לאולימפיאקוס על הבאזר.

על אף כל מה שהוזכר עד לכאן, ברוסיה ידעו גם לתת את הכבוד לספרופולוס כמאמן עם רזומה מכובד: "הוא רשם ארבע שנים מוצלחות באולימפיאקוס והוביל קבוצה בתקציב נמוך לגמר היורוליג ב-2017, אחרי שניצח את צסק"א בחצי גמר הפיינל פור. בשנתיים וחצי שלו במכבי היה יותר חיובי מאשר שלילי, כי בכל זאת, ספרופולוס הגיע למועדון שלא מתפקד. מכבי לא שלטה אפילו בזירה המקומית לפניו, ותחתיו היא עשתה צעד קדימה. יאניס הוא אחד המאמנים המכובדים ביורוליג. זו לא האופציה הכי טובה, אבל שווה לשקול אותה אם צסק"א תחפש מאמן חדש".

איטודיס. ייפרד מצסק"א בסיום העונה? | דני מרון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי