צסק"א, אנאדולו, ברצלונה או מילאנו? פיינל פור היורוליג יוצא לדרך

פאו גאסול, ניק קלאת'ס | Alex Caparros/Getty Images

בשישי: קלן תארח את אירוע השיא של הכדורסל האירופי, בו ארבע אימפריות יתנגשו זו בזו. הרוסים יפגשו את הטורקים לשחזור משחק הגמר מ-2019, שאראס וסוללת הכוכבים שלו יתמודדו נגד מסינה והאיטלקים בקרב אדיר

(גודל טקסט)

לאחר כמעט חודש של המתנה מאז נגמרו סדרות רבע הגמר, פיינל פור היורוליג ייצא מחר (שישי) לדרך בקלן שבגרמניה לעיני יציעים ריקים, כאשר צמד משחקי חצי הגמר ישוחקו בזה אחר זה. ראשונות על הפרקט יעלו צסק"א מוסקבה ואנאדולו אפס לשחזור משחק הגמר מ-2019, כאשר אחריהן ישחקו ברצלונה ומילאנו למפגש מסקרן במיוחד. המנצחות ייפגשו בגמר המפעל שייערך ביום ראשון בערב.

צסק"א מוסקבה – אנאדולו אפס (19:00)

הרוסים, שסיימו את העונה הסדירה במקום השני בטבלה במאזן נפלא של 24 ניצחונות מול עשרה הפסדים בלבד, מעוניינים לשמור על התואר בו הם זכו ב-2019. כזכור, אשתקד לא הוכתרה אלופה בשל התפרצות נגיף הקורונה ברחבי העולם, מה שאיפשר לדימיטריס איטודיס וחניכיו להמשיך ולאחוז בתואר "אלופי אירופה" לשנה נוספת. למרות זאת, מרבית הסגל שהיה שותף לזכייה לפני שנתיים הספיק להתחלף, על אף העובדה שה-MVP בפיינל פור 2019, וויל קלייבורן, נשאר בקבוצה. במידה ותעלה לגמר, לצסק"א תהיה הזדמנות לזכות בשני תארי יורוליג רצופים, הישג שלא קרה מאז שאולימפיאקוס עשתה זאת בשנים 2012-2013.

מן העבר השני, אנאדולו תופיע בפיינל פור רביעי בתולדות המועדון על גלגוליו השונים. הטורקים יסתמכו כרגיל על צמד הגארדים הפנטסטי שלהם: ואסיליה מיצ'יץ' ושיין לארקין, כאשר רק אמש הסרבי בן ה-27 הוכרז כ-MVP של העונה הסדירה במפעל לאחר שהעמיד ממוצעים נפלאים של 16.3 נקודות ו-4.8 אסיסטים למשחק. חבורתו של ארגין עתמאן תחפש להעפיל לגמר שני בהיסטוריית הקבוצה, ובכך לעשות צעד נוסף לעבר זכייה ראשונה עבור המועדון מאיסטנבול. אגב, בשני המפגשים שנערכו העונה בין הקבוצות, כל אחת הביסה בביתה את יריבתה.

שחקני אנאדולו חוגגים | Onur Coban/Anadolu Agency via Getty Images

ברצלונה – מילאנו (22:00)

הקטאלונים חוזרים למעמד השיא של הכדורסל האירופי בפעם הראשונה מאז 2014, וכל תוצאה אחרת מלבד זכייה בגביע תיחשב לאכזבה עצומה עבור שאראס וחניכיו. מעבר לכך, מאז שהניפה את התואר ב-2010, בארסה לא הגיעה למשחק הגמר. כעת, לאחר 11 שנות בצורת, סוללת הכוכבים של המאמן הליטאי נחשבת לפייבוריטית לנצח את האיטלקים ולעלות למשחק הגמר שייערך בראשון. ניקולה מירוטיץ', ברנדון דייויס, ניק קלאת'ס, קורי היגינס וכמובן פאו גאסול – כל אלה הם רק רשימה חלקית מהסגל הבלתי נגמר של הבלאוגרנה, שיקוו לרשום ניצחון שלישי העונה על יריבתם לאחר שגברו עליה פעמיים במהלך העונה הרגילה, שאותה הם סיימו במקום הראשון בטבלה.

בצד השני יגיעו אטורה מסינה ושחקניו, שהחזירו את מילאנו לפיינל פור לאחר 29 שנים בהן היא לא הגיעה לשלב זה. הפעם האחרונה בה הקבוצה מבירת האופנה גם השתתפה במשחק הגמר הייתה ב-1988, אז היא זכתה בתואר לאחר ניצחון על מכבי ת"א. כאמור, על אף פרק הזמן הארוך שחלף מאז הפעם האחרונה בה השתתפה במעמד, למילאנו יש שחקנים מנוסים בסגל שכבר היו במשחקים מסוג זה בעבר: קייל היינס, ג'יג'י דאטומה וסרחיו רודריגס הם רק חלק מהשמות.

סרחיו רודריגס, מלקולם דילייני | Giuseppe Cottini/Euroleague Basketball via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי