בתום מותחן כפול בקלן: אנאדולו וברצלונה עלו לגמר פיינל פור היורוליג

וסיליה מיציץ' | INA FASSBENDER/AFP via Getty Images

בשחזור הגמר האחרון, אז צסק"א זכתה בגביע, סגנית האלופה ניצחה 86:89. קאמבק גדול של הרוסים ברבע האחרון לא הספיק, מיצ'יץ' להט עם 25. הקטאלונים גברו 82:84 על מילאנו הודות לסל ניצחון ענק של היגינס

(גודל טקסט)

סוף השבוע הגדול של הכדורסל האירופי יצא לדרך היום (שישי) בקלן עם חצאי גמר הפיינל פור. בחצי הגמר הראשון, אנדולו אפס ניצחה 86:89 את צסק"א מוסקבה בשחזור הגמר האחרון והעפילה למעמד הגמר בפעם השנייה ברציפות. יריבתה של הטורקיים תהיה ברצלונה שהשיגה ניצחון דרמטי לא פחות של 82:84 על מילאנו בשנייה האחרונה ועלתה למשחק הגמר לראשונה מאז 2010.

צסק"א מוסקבה – אנאדולו אפס 89:86

שתי הקבוצות נפגשו בגרמניה לחצי הגמר הראשון, שנתיים לאחר שהרוסים גברו על הטורקים בגמר הפיינל פור האחרון (כזכור, בעונה שעברה המפעל לא הגיע לסיומו עקב מגיפת הקורונה). הטורקים היו נחושים לנקום באדומים, ועלו ליתרון עשר כבר ברבע הראשון, שהסתיים 15:25. שלשה של ה-MVP הטרי של המפעל, ואסיליה מיצ'יץ', הגדילה את ההפרש ל-15 באמצע הרבע השני, אך הרוסים הצליחו להישאר עם הראש מעל המים ומנעו מההפרש לצמוח עוד יותר. יתרון השיא הגיע כבר ל-16 נקודות בדקה האחרונה של המחצית, אך שני סלים רצופים של וויל קלייברון הקטינו וקבעו 37:49 במחצית.

הקבוצה של ארגין עתמאן לחצה על הדוושה ברבע השלישי ועלתה ליתרון 21., אך גם הפעם הקבוצה של דימיטריס איטודיס הצליחה לסיים את הרבע בצורה טובה. בסוף שלושה רבעים, היתרון של אנאדולו עמד על 55:71. המומנטום הרוסי נמשך אל תוך הרבע האחרון, וכחמש דקות לסיום, דניאל האקט הקטין את ההפרש לשמונה. לאחר מכן, הגארד האמריקאי-איטלקי הוסיף פעולה נהדרת נוספת שהסתיימה בסל ועבירה, והקטינה את ההפרש לחמש.

דניאל האקט, שיין לארקין | INA FASSBENDER/AFP via Getty Images

הטורקים ספגו מכה קשה, כשאיבדו את מיצ'יץ' שיצא בחמש עבירות לאחר עבירות תוקף. קלייבורן והאקט המשיכו להוביל את הרוסים, וכדקה לסיום ההפרש עמד על נקודה בלבד. הדקה האחרונה הייתה מסורבלת ומלאה בהחטאות, ושיין לארקין הלך לשתי זריקות מקו העונשין כשנותרו עוד שבע שניות. האמריקאי קלע רק את הזריקה השנייה, קבע הפרש של שתי נקודות, והמשחק הלך להתקפה המכריעה לאחר פסק הזמן של איטודיס. וויל קלייבורן הגיע למצב נוח מחוץ לקשת, אך לא הצליח להעניק לקבוצתו את היתרון. לארקין שב לקו העונשין כחצי שנייה לסוף וחתם את תוצאת המשחק.

ואסיליה מיצ'יץ' הוביל את המנצחת לגמר בתצוגה אדירה של 25 נקודות ו-6 אסיסטים, בעוד הסנטר הטורקי, סרטאץ' שאנלי, הוסיף 19. שיין לארקין הסתפק ב-11 נקודות. וויל קלייבורן, שזכה בתואר ה-MVP של הפיינל פור הקודם, הוביל את קלעי המפסידה עם 26 נקודות, כאשר דניאל האקט תרם 17 משלו.

שיין לארקין | INA FASSBENDER/AFP via Getty Images

ברצלונה – מילאנו 82:84

ברצלונה פתחה את המשחק עם 2:7 בהובלתם של ניק קלאת'ס וקורי היגינס, אך מלקולם דילייני הפך את התוצאה וגרם שאראס להזעיק פסק זמן. פאו גאסול נכנס וקלע שלשה ראשונה, ומילאנו מצידה לא נתנה לברצלונה לברוח ונותרה בפיגור קל של 27:24 בתום הרבע הראשון.  גאסול המשיך לבלוט והגיע במהלך הרבע השני לעשר נקודות וקלאת'ס המשיך להגדיל את ההפרש. בסיום המחצית הקטאלונים ירדו לחדר ההלבשה ביתרון מבטיח של 42:51 כאשר ניקולה מירוטיץ' בלט עם 11 נקודות.

מילאנו התחילה לנגוס בהפרש ברבע השלישי עד ששאבון שילדס השלים מהפך. קייל קוריץ' חטף עבירה טכנית וסרחיו רודריגס העלה את היתרון ל-59:67. עד לסיום הרבע השלישי קלאת'ס צימק את ההפרש לפני הרבע האחרון – 67:71 למילאנו. ברצלונה החזירה לעצמה את היתרון, אך חטפה מכה קשה 3:30 דקות לסיום כאשר קלאת'ס נחת לא טוב על הרגל ולא חזר לפרקט עד הסיום. פאנטר קבע 82:82 עם שלשה גדולה, אך היגינס העניק לברצלונה את הניצחון עם ווינר שוט מדהים כשנותרו 0.8 שניות לסיום המשחק והעלה את הקטאלונים לגמר ראשון מאז 2010, אז גם זכתה בתואר לאחר ניצחון על אולימפיאקוס. המשחק נגמר בניצחון 82:84 לברצלונה.

מירוטיץ' הוביל את רשימת הקלעים של ברצלונה עם 21 נקודות, קלאת'ס הוסיף 17 והיגינס תרם 11, כולל כמובן שתי הנקודות החשובות במשחק. אצל מילאנו שקיוותה להגיע לגמר ראשון מאז 1988, בלט קווין פאנטר עם 23 נקודות.

ניק קלאת'ס | INA FASSBENDER/AFP via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי