לראשונה בתולדותיה: אנאדולו אפס אלופת אירופה אחרי 81:86 על ברצלונה

אנאדולו אפס אלופת היורוליג | INA FASSBENDER/AFP via Getty Images

הגביע לאיסטנבול: הטורקים השיגו זכייה ראויה ביורוליג בזכות ניצחון על שאראס ושחקניו בגמר הפיינל פור. מיציץ' ולארקין הובילו עם 25 ו-21 נקודות בהתאמה, 23 להיגינס אצל הבלאוגרנה. מילאנו סיימה שלישית

(גודל טקסט)

עונת 2020/21 ביורוליג הגיעה לסיומה הערב (ראשון), עם אלופת אירופה חדשה: אנאדולו אפס הטורקית זכתה בגביע לראשונה בתולדותיה, אחרי ניצחון על ברצלונה בגמר הפיינל פור. קבוצתו של ארגין עתמאן, שנכנעה לצסק"א מוסקבה בקרב על התואר ב-2019 ושלטה ביד רמה במפעל עד שהקורונה גדעה את העונה הקודמת, השיגה סוף סוף את מה שהיא ראויה לו בזכות כדורסל אדיר באיכותו בשלוש השנים האחרונות.

החבורה מאיסטנבול התגברה על פתיחת עונה מקרטעת שבה ניצחה רק שמונה משחקים מתוך 17 הראשונים, עם סיבוב שני שכלל 14 ניצחונות ושלושה הפסדים בלבד. משם אנאדולו המשיכה לדהור כל הדרך לגביע הנכסף, כאשר גברה 2:3 על ריאל מדריד בסדרת רבע הגמר וסגרה חשבון עם צסק"א בחצי גמר הפיינל פור שלשום. כעת היא צפויה להיפרד מה-MVP של עונת היורוליג, ואסילייה מיציץ', שככל הנראה יקבל חוזה ב-NBA. עתמאן והצוות שלו יקוו לשמור על השלד שהביא את הקבוצה לקדמת הבמה של הכדורסל האירופי.

מבחינת ברצלונה מדובר בהפסד הראשון אי פעם במעמד הגמר, לאחר ניצחונות בשתי ההופעות הקודמות ב-2003 וב-2010. יחד עם זאת, הקטלונים יכולים להתנחם בכך שחזרו למשחק המכריע בעונתו הראשונה של שרונאס יאסיקביצ'יוס בקבוצה ומי יודע, אם ניק קלאת'ס לא היה נפצע בחצי הגמר ומגיע ב-100% להערב, אולי זה היה נגמר בזכייה שלישית. פאו גאסול ערך אולי את הופעתו האחרונה בקריירת המועדונים ורשם הפסד מאכזב שמשאיר אותו ללא תארי יורוליג ברזומה, אך אין ספק שלסנטר הספרדי שחזר מה-NBA עם שתי טבעות אליפות – אין במה להתבייש. בארסה תקווה לחזור למעמד הפיינל פור בעונה הבאה ולעשות צעד אחד נוסף כדי לעמוד על ראש הפודיום.

מיציץ'. כוכב הזכייה ביורוליג הבכיר | INA FASSBENDER/AFP via Getty Images
לארקין ועתמאן מאושרים. הגביע לאיסטנבול | INA FASSBENDER/AFP via Getty Images
שחקני ברצלונה מאוכזבים | INA FASSBENDER/AFP via Getty Images
שאראס יקווה לתקן בעונה הבאה | INA FASSBENDER/AFP via Getty Images

הפתיחה הייתה צמודה וללא הרבה נקודות, כיאה למעמד הלחוץ, אבל לאחר שבע דקות ברצלונה סגרה את הרבע הראשון בריצת 2:10 שהעניקה לה יתרון 15:22 בתום 10 דקות. אנאדולו כבר נקלעה לפיגור דו ספרתי אחרי מהלך של שלוש נקודות של ליאנדרו בולמארו, אך מיד הגיבה בשתי ריצות שהעלו אותה על הגל: תחילה הטורקים קלעו תשע נקודות ללא מענה וצימקו ל-25:24, ולאחר שהבלאוגרנה הגדילו את ההפרש לחמש, קבוצתו של עתמאן הגיבה ב-0:12 ועלתה ליתרון בדרך ל-36:39 בהפסקה.

ואסילייה מיציץ' ושיין לארקין לחצו על הדוושה בפתיחת הרבע השלישי והריצו את אנאדולו ליתרון שיא, 44:55, לפני שקורי היגינס וניקולה מירוטיץ' מזערו נזקים בשלשות וקבעו 58:65 לחבורה מאיסטנבול כעבור שלושה רבעים. בולמארו, מירוטיץ' ודייויס דאגו למחוק את הפער והחזירו את בארסה ל-69:69, חמש דקות לסיום, אבל מיציץ', כריס סינגלטון ולארקין השאירו את ידה של אנאדולו על העליונה, 74:79 כ-150 שניות לסיום. בזמן שנותר, שני הגארדים הבכירים עמדו בלחץ מקו העונשין ושמרו על היתרון בדרך לניצחון ההיסטורי.

בובואה. אליפות אירופה מוצדקת לאנאדולו | INA FASSBENDER/AFP via Getty Images
בעונה הבאה ב-NBA? מיציץ' | INA FASSBENDER/AFP via Getty Images
גאסול. סיומת כואבת לקריירה מפוארת? | INA FASSBENDER/AFP via Getty Images
מירוטיץ'. בארסה לא עמדה במשימה | INA FASSBENDER/AFP via Getty Images
קלאת'ס, לצערו, הגיע פצוע לגמר | INA FASSBENDER/AFP via Getty Images

מילאנו סיימה שלישית אחרי ניצחון על צסק"א

אלופת אירופה היוצאת, שעברה עונה מטלטלת ובמהלכה נפרדה מהכוכב הגדול שלה, מייק ג'יימס, נאלצה להסתפק במקום הרביעי אחרי הפסד נוסף בקלן, 83:73 לאיטלקים. שחקניו של אטורה מסינה, שהצליחו סוף סוף להעפיל למעמד ארבע האחרונות ונכנעו לברצלונה רק אחרי קרב צמוד ביותר, יתנחמו במקום השלישי ויקוו לטפס ממנו בעונה הבאה. סרחיו רודריגס ו-ולדימיר מיצוב הובילו את קלעי מילאנו עם 14 נקודות כל אחד, שלושה שחקנים נוספים סיימו עם 11: שאבון שילדס, מייקל רול וריקרדו מוראסקיני. בצד השני, "טוקו" שנגליה קלע 18 והוריד 9 ריבאונדים עבור צסק"א, איפה לונדברג ויוהאנס פוגטמן הוסיפו 13 ו-12 נקודות בהתאמה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי