אנאדולו חוגגת: "ידענו שנזכה במידה ולא יעצרו אותנו שוב"

וסיליה מיצ'יץ' | INA FASSBENDER/AFP via Getty Images

לאחר שזכו ביורוליג לראשונה בתולדותיהם, הטורקים סגרו מעגל לאחר העונה שבוטלה אשתקד בה הם היו בדרך לתואר. עתמאן אמר: "סיימנו את מה שהתחלנו בעונה שעברה". מנגד, בספרד תקפו את מירוטיץ', שאראס זעם על השופטים

(גודל טקסט)

אם יש מגיע בספורט, אז לאנאדולו אפס מגיע. לאחר שהפסידו בגמר לפני שנתיים ואשתקד רק נגיף הקורונה עצר אותם בשיאה של עונה מפלצתית, הטורקים עשו אמש (ראשון) צדק ושמו חותמת רשמית להיותם הקבוצה הטובה באירופה בשלוש השנים האחרונות, כאשר ניצחו 81:86 בגמר היורוליג את ברצלונה וזכו בתואר ראשון בתולדות הקבוצה מאיסטנבול.

"אני בטוח שנסיים את מה שהתחלנו בעונה שעברה ומישהו עצר לנו את ההיסטוריה. אנחנו נעשה את זה על המגרש במידה ואף אחד לא יעצור אותנו שוב פעם". את הדברים האלה אמר ארגין עתמאן, מאמן אנאדולו, בפברואר מוקדם יותר השנה, לאחר שחניכיו גברו על אותה ברצלונה במשחק חוץ שנערך במסגרת העונה הרגילה. כעת, מספר חודשים לאחר ההצהרה הזו, אפשר לומר שהמאמן הטורקי בן ה-55 ידע על מה הוא מדבר.

כוכב המשחק, ואולי גם העונה כולה של אנאדולו, הוא וסיליה מיציץ'. גארד הטורקים נבחר לאחרונה ל-MVP של העונה הסדירה ביורוליג, בזכות העובדה שהוליך את קבוצתו למקום השלישי בטבלת המפעל בתום העונה הסדירה. כעת, לאחר שסיים כקלע המוביל בגמר עם 25 נקודות, ובעיקר הודות להופעת קלאץ' במחצית השנייה והדרמטית, הסרבי קטף גם את תואר ה-MVP של הפיינל פור.

עתמאן. הפגין ביטחון לכל אורך הדרך | INA FASSBENDER/AFP via Getty Images

"בתחילת העונה, לא הסכמתי עם עתמאן כשהוא אמר שאנו הולכים לזכות השנה, כי אני תמיד נשאר עם הרגליים על הקרקע. למרות זאת, אני שמח מאוד עבור כולנו שהשגנו את המטרה הזו. הוכחנו לעצמנו שאנחנו מספיק טובים כדי לזכות ביורוליג", אמר מיצ'יץ', שבעונה הבאה ישחק במדי אוקלהומה סיטי ת'אנדר מה-NBA, שמחזיקה בזכויות עליו וצפויה לצרף אותו לסגל לקראת השנה הבאה.

בהתחשב בדרך אותה עברה עד הזכייה, התואר של אנאדולו מקבל מימד נוסף של עוצמה קבוצתית. בסדרת ההצלבה הטורקים גברו 2:3 על ריאל מדריד בסדרה צמודה ומותחת, וגם בחצי הגמר הם שרדו קאמבק מאוחר של האלופה היוצאת, צסק"א מוסקבה. בגמר, כאמור הם גברו על סוללת הכוכבים של הקטאלונים, שעל אף הסגל המרשים שלה, לא הצליחה לשים סוף לבצורת בת 11 שנים מאז התואר האחרון בו זכתה.

עם פאו גאסול, ניק קלאת'ס, ברנדון דייויס, קורי היגינס, קייל קוריץ' ועוד מספר שחקני על, נדמה כי ברצלונה לא מצליחה לממש את מלוא הפוטנציאל שלה. שחקן נוסף של הבלאוגרנה, שלא מופיע למשחקי ההכרעה עוד מתקופתו בריאל מדריד, הוא ניקולה מירוטיץ'. המונטנגרי/סרבי של שאראס אומנם קלע 11 נקודות, אך שוב כשל ברגע האמת ולא הצליח להוביל את חבריו לניצחון.

מירוטיץ'. אכזבה נוספת של הכוכב הספרדי | INA FASSBENDER/AFP via Getty Images)

"מירוטיץ' עדיין ללא תואר יורוליג אחרי ששוב איכזב במשחק גדול", נכתב ב"מארקה הספרדי. "כוכב ברצלונה, שהוא המשתכר הגבוה ביותר בתולדות הכדורסל האירופי, היה הרבה מתחת למצופה ממנו ולא הצליח לזכות בתואר הנכסף גם בפיינל פור הרביעי אליו הוא מגיע", סיכמו בעיתון.

ומה יגיד שאראס להגנתו? המאמן הליטאי הובא בקיץ האחרון מז'לגיריס קובנה על מנת ללכת עד הסוף ולזכות ביורוליג, ולזכותו ייאמר שהוא החזיר את הקבוצה למעמד היוקרתי לאחר מספר שנים בהן היא נכשלה בשיטתיות, על אף סגלים איכותיים שעמדו לרשות אלה שאימנו את המועדון. לאחר סיום המשחק שאראס התייחס לאירועים ואמר: "פרטים קטנים מכריעים משחקים גדולים. נתנו לאנאדולו יותר מדי נקודות קלות ולא עקבנו אחר תוכנית המשחק שלנו בשלבים רבים מדי של המשחק".

לאחר מכן, הוא התפנה לתקוף את צוות השיפוט במהלך שכנראה יעלה לו ביוקר בהמשך: "אני לא רוצה להיקלע לצרות, אבל יש כל מיני דברים שקרו היום ואני מאוד לא שמח לגביהם. עוד ישמעו מאיתנו לגבי זה, לא ניתן ליורוליג להניח לזה כפי שזה כעת".

שאראס | INA FASSBENDER/AFP via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי