חמק מידי מכבי ת"א: תומאס ווקאפ חתם לשלוש עונות באולימפיאקוס

תומאס ווקאפ | Alius Koroliovas/Euroleague Basketball via Getty Images

גארד ז'לגיריס, שכבר סיכם אצל הצהובים אך התחרט לאור ההסלמה במצב הביטחוני, חתם רשמית במועדון היווני עד 2024 וישלים קו אחורי מרשים עם קוסטאס סלוקאס. וגם: סנטר אלופת היורוליג עבר לברצלונה

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב קיוותה כבר כמה חודשים להנחית ביד אליהו את גארד ז'לגיריס קובנה, תומאס ווקאפ, אך בתקופה אחרונה גם היא הבינה שבעונה הבאה הוא יגיע לתל אביב רק כיריב. לפני ימים ספורים דווח כי אולימפיאקוס סימנה את השחקן בן ה-28, והיום (שישי) היוונים הודיעו באופן רשמי כי הוא חתם לשלוש עונות במועדון מפיראוס.

כפי שדווח ביוון, ווקאפ היה קרוב לסיכום במכבי תל אביב, אך המצב הביטחוני שהחמיר בעקבות מבצע "שומר החומות", גרם לו לשנות את דעתו. אחרי שלוש שנים בליטא, הגארד יגיע לתחנה חדשה ויחבור לקוסטאס סלוקאס לקו אחורי נוצץ במיוחד, שכל מטרתו תהיה להשיב את אולימפיאקוס לפלייאוף היורוליג לאחר שבעונה החולפת היא סיימה במקום ה-12 בלבד.

מאז שלא הצליח להיבחר בדראפט בשנת 2016, ווקאפ שיחק במדי קבוצת ליגת הפיתוח של שיקגו בולס ושנה לאחר מכן הוא הגיע לאירופה וחתם במדי לודוויסבורג הגרמנית. בתום עונה אחת הוא השתדרג לרמת היורוליג כאשר חתם בז'לגיריס קובנה ושיחק תחת שרונאס יאסיקביצ'יוס בקבוצה שהגיעה לפיינל פור חודשים ספורים קודם לכן. בעונה האחרונה במדי הקבוצה הליטאית, השחקן העמיד ביורוליג ממוצעים של 8.2 נקודות, 3 ריבאונדים ו-4.5 אסיסטים ב-24 דקות לערב.

בגזרה אחרת ביורוליג, מעבר מאוד מעניין צפוי לצאת לפועל בקרוב. סרטאץ' שאנלי, הסנטר שפרץ בעונה החולפת במדי אנאדולו אפס וזכה עמה בגביע אירופה, סיכם לשנתיים בקבוצה שאותה ניצח בגמר: ברצלונה. על פי דיווחו של כתב "beIN Sports" איסמעיל שנול, שאנלי בן ה-29, המתנשא לגובה 2.12 מטרים, קיבל הצעה אסטרונומית מהבלאוגרנה ואמור לחתום ביומיים הקרובים על חוזה לשנתיים, שיהפוך אותו למשתכר הטורקי הגבוה ביותר בכדורסל האירופי.

שאנלי החל את העונה האחרונה כאופציה שלישית בעמדת הסנטר בסגל של אנאדולו, אך הוכיח את עצמו והתברג בחמישייה הראשונה, כשהדקות שלו הלכו וגדלו ככל שהעונה התקדמה ובפיינל פור הוא תרם 15 נקודות, 5 ריבאונדים ו-2 חסימות בממוצע כדי לעזור לקבוצה מאיסטנבול לזכות ביורוליג.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי