פליפה רייס נפרד מריאל ופרש בגיל 41: "מדריד היא הבית שלימד אותי הכל"

פליפה רייס | ANDREJ ISAKOVIC/AFP via Getty Images

הקפטן ששיחק במדים הלבנים במשך 17 עונות חתם קריירה נפלאה במסיבת עיתונאים מרגשת: "ריאל הפכה אותי לשחקן טוב יותר, אך קודם כל לאדם טוב יותר". היה שותף לשתי זכיות ביורוליג ובמדי נבחרת ספרד זכה בעשר מדליות

(גודל טקסט)

עידן מפואר מסתיים לו בקבוצת הכדורסל של ריאל מדריד: פליפה רייס נפרד מהלבנים אחרי 17 עונות והיום (חמישי) הוא כינס מסיבת עיתונאים בה הודיע על פרישה מכדורסל בגיל 41. למען האמת, הפורוורד-סנטר הוותיק מיעט לשחק בשנתיים האחרונות, ובשתי עונות היורוליג האחרונה הוא נטל בחלק ב-12 משחקים בלבד.

"מדריד היא הבית", אמר הקפטן במסיבת העיתונאים, "אני רוצה להודות לריאל מדריד. היא לימדה אותי הכל. למדתי שהערכים גדולים מהתארים. ריאל הפכה אותי לשחקן טוב יותר, אך קודם כל לאדם טוב יותר. בשנים האחרונות ניסיתי להעביר את הערכים לדור הצעיר, ואני מקווה שהצלחתי".

בספרד מדווחים כי הפורש הטרי עשוי להמשיך מקצועי במועדון, ועל כך רייס אמר כי "אני חש תשוקה רבה למועדון ושום דבר לא יעשה אותי שמח יותר מלעבוד עם צעירים, אבל זה לא הזמן". כשנשאל לגבי הרהורי הפרישה, בן ה-41 סיפר כי הוא קיבל את ההחלטה ללא ספקות: "השנה שעברה הייתה אמורה להיות האחרונה שלי, אך בגלל הקורונה הקבוצה נתנה לי הזדמנות להיפרד מול האוהדים. אין בי ספקות כי זו החלטה שחשבתי עליה הרבה".

במהלך התקופה הארוכה והמוצלחת במדים הלבנים, רייס זכה פעמיים ביורוליג (2015 ו-2018), פעם אחת ביורוקאפ (2007), שבע פעמים באליפות ספרד ושש פעמים בגביע. בנוסף, הוא שותף לדור הזהב של נבחרת ספרד, לצד שחקנים גדולים כמו האחים פאו ומארק גאסול, חואן קרלוס נבארו, רודי פרננדס, סרחיו יול וסרחיו רודריגס. במדי ה"לה רוחה", רייס זכה באליפות העולם ב-2006, שלוש מדליות אולמפיות (שתיים מכסף, אחת מארד) ובשש מדליות אליפות אירופה, כאשר בשלוש מהן הנבחרת עמדה על ראש הפודיום.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי