פרידה מאגדה: ואסיליס ספאנוליס הודיע על פרישה מכדורסל בגיל 38

ואסיליס ספאנוליס | Panagiotis Moschandreou/Euroleague Basketball via Getty Images

אחד מגדולי השחקנים באירופה פרסם הודעה בה הוא נפרד מהמשחק: "המסע היה ייחודי. הייתי ילד שחלם לשחק כדורסל". הקלעי המוביל בתולדות היורוליג זכה בשלושה גביעי אירופה ונכלל בנבחרת העשור. קבוצות המפעל בירכו

(גודל טקסט)

סיומה של קריירה מפוארת: ואסיליס ספאנוליס, מהשחקנים הגדולים ביותר בתולדות הכדורסל האירופי, הודיע היום (שבת) על פרישה מכדורסל בגיל 38. הגארד ששיחק באולימפייקוס ב-11 העונות האחרונות פרסם הודעה בחשבון האינסטגרם בה הוא מסביר את ההחלטה לתלות את הנעליים.

"לפני זמן קצר הודעתי לראשי המועדון שהגיע הזמן לסגור את הפרק הגדול בחיים שלי והודתי להם על מה שעשינו ביחד", פתח ספאנוליס. "זו הייתה החלטה קשה אבל אני לא עצוב. הכדורסל נתן לי מסע ייחודי מלא ברגעים גדולים וברגשות. הוא העניק לי הכל ואני נתתי לו הכל בחזרה. אני עוזב כשאני גאה במה שהשגנו ביחד באולימפייקוס אבל גם בדברים שהפסדנו אחרי קרב עיקש".

היווני המשיך: "מעומק ליבי, אני רוצה להודות למי שהיה לצידי בכל השנים האלה: הנשיאים, מאמנים, חברים לקבוצה, יריבים, ומעל הכל לאוהדים על האהבה שלהם שנתנה לי את הכוח לעבוד יותר קשה בכל יום. תודה מכל הלב, ואסיליס ספאנוליס, ילד שחלם לשחק כדורסל".

אחרי שהחל את דרכו בקבוצות קטנות ביוון, ספאנוליס הצטרף לפנאתינייקוס בשנת 2005, אך עזב כעבור עונה אחת ליוסטון רוקטס מה-NBA. התקופה שלו בארצות הברית לא הייתה מוצלחת במיוחד, והוא שב ב-2007 לקדנציה נוספת אצל הירוקים. בקבוצה הנוצצת של ז'ליקו אוברדוביץ', היווני זכה ביורוליג בשנת 2009 ונבחר ל-MVP של הפיינל פור, ובנוסף זכה גם בארבע אליפויות יוון.

בשנת 2010, ספאנוליס עשה את אחד המעברים הכי מתוקשרים שידע הכדורסל האירופי כאשר חתם ביריבה השנואה אולימפייקוס. על אף שהצליח אצל פאו, אצל האדומים הוא הפך לסמל של ממש ולאחד השחקנים הגדולים בתולדות המפעל. ב-11 עונות בפיראוס, ספאנוליס זכה פעמיים ביורוליג (2012,2013) והפסיד פעמיים בגמר. מבחינה אישית, הוא נבחר פעמיים ל-MVP של הפיינל פור ונבחר ל-MVP של העונה ב-2013. בזירה המקומית הוא זכה שלוש פעמים באליפות במדים האדומים.

לפני כשנה, ספאנוליס נבחר לאחד מעשרת השחקנים הגדולים של העשור ביורוליג. בנוסף, ספאנוליס סיים את הקריירה המפוארת כקלע המוביל בתולדות היורוליג, כאשר הוא מוביל גם בדירוג האסיסטים ההיסטורי. בשבועות האחרונים דווח כי ספאנוליס יעשה קאמבק לנבחרת יוון אחרי שש שנות היעדרות, אך פציעה מנעה ממנו להשתתף בטורניר המוקדמות לאולימפיאדה. במדי הנבחרת, ספאנוליס זכה במדליית זהב באליפות אירופה ב-2005, בארד ב-2009, ובכסף באליפות העולם ב-2006.

לאחר ההודעה הרשמית, כמה מקבוצות היורוליג חלקו כבוד ונפרדו מהיווני האגדי:

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי