"שווי המניות של מכבי תל אביב ביורוליג – 35 מיליון יורו"

שמעון מזרחי, יאניס ספרופולוס | אודי ציטיאט

ביוון חשפו כי מזכ"ל המפעל, ג'ורדי ברתומאו, הציג בפני הקבוצות נתונים לפיהם ערך השוק השל הליגה הוכפל בשש השנים האחרונות. המרוויחות הגדולות: הקבוצות המשוריינות, ביניהן אלופת ישראל

(גודל טקסט)

חמש שנים חלפו מאז החל הפורמט החדש של היורוליג, שמעניק ל-11 קבוצות כרטיס חופשי למפעל, ועל פי דיווחים ביוון, המהלך מסתמן כמוצלח במבחן הזמן, לפחות מבחינה כלכלית. אתר "SDNA" היווני חושף כי שווי המניות של קבוצות היורוליג הוכפל תוך שש שנים. הנתונים הללו הוצגו לקבוצות היורוליג בישיבת ההנהלה האחרונה על ידי המזכ"ל ג'ורדי ברתומאו. אותם נתונים מעודדים נאספו באמצעות מחקר של פירמת הייעוץ וראיית החשבון, "דלויט".

מהמחקר של "דלויט" עולה כי השווי של מניות הנסחרות בבורסה נסק מ-276 מיליון יורו בשנת 2015 ל-518 מיליון יורו השנה. מי שאמורות להיות המרוויחות הגדולות מהמצב הן 11 הקבוצות המשוריינית במפעל: מכבי תל אביב, ברצלונה, ריאל מדריד, באסקוניה, צסק"א מוסקבה, פנרבחצ'ה, אנדולו אפס, ז'לגיריס, מילאנו, פנאתינייקוס ואולימפייקוס.

לפי הפרסום ביוון, כל אחת מהקבוצות מחזיקות ב-6.9% אחוז מהמניות של הליגה, ושווי המניות של כל קבוצה בנפרד עומד על 35 מיליון יורו. לא מדובר בשווי של הקבוצות במקרה של מכירה אלא בערך הכספי של המניות ביורוליג בלבד. כזכור, השבוע פורסם לוח המשחקים לקראת העונה הקרובה במפעל, ונקבע כי הצהובים יארחו במחזור הפתיחה את באיירן מינכן, שקיבלה רישיון זמני מהמפעל. הקבוצות הנוספות שייקחו חלק העונה במפעל הבכיר ביבשת הן אלבה ברלין, זניט, וילרבאן, מונאקו, הכוכב האדום בלגרד ואוניקס קאזאן.

שמעון מזרחי | מאור אלקסלסי

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי