היסטוריה: עירוני נס ציונה בשלב הבתים של היורופקאפ

דקוואן קוק
דקוואן קוק | FIBA

הכתומים הצליחו לשמור על יתרון 13 הנקודות מהמשחק הראשון ולמרות הפסד 89:88 בקלוז' ישחקו לראשונה במפעל. יפגשו את סראטוב הרוסית, פראדוביצה הצ'כית ויריבה נוספת שתגיע מהמוקדמות

(גודל טקסט)

בפתיחת שלב המוקדמות של היורופקאפ לא הרבה חשבו שבסיומו עירוני נס ציונה תהיה הקבוצה הישראלית הרביעית במפעלים האירופים העונה, אך אחרי ארבע תצוגות נהדרות בשני הסיבובים, השחקנים של נדב זילברשטיין עשו זאת והעפילו לשלב הבתים, שם יפגשו את סראטוב הרוסית, פראדוביצה הצ'כית ויריבה נוספת שתגיע מהמוקדמות ועדיין לא נקבעה. נס ציונה אמנם הפסידה הערב 89:88 ברומניה לקלוז', אבל עלו לשלב הבא לאור הניצחון בהפרש דו ספרתי במשחק הראשון שנערך בישראל.

גולן גוט, שבשלושת המשחקים הקודמים לא בלט, המשיך את הכושר הטוב ממשחק הליגה נגד מכבי ראשון לציון, צלף שש שלשות (סיים עם 18 נקודות) והיה האקס פקטור לצד המצטיין דקוואן קוק, שערב המשחק בכלל היה פצוע והוחלט שישחק רק בסמוך למועד המשחק, שקלע 19 נקודות. ביכולת הזו, לא בטוח שהדרך של נס ציונה תסתיים בשלב הבתים. כידוע המפעל מחולק לשמונה בתים של ארבע קבוצות, מתקיימים שני סיבובים של ביתחוץ ובסיומם שתי הראשונות מכל בית מעפילות לשלב הבא.

סדר המשחקים של נס ציונה:
17.10: סראטוב (חוץ)
24.10: יריבה מהמוקדמות (בית)
31.10: פראדוביצה (בית)
7.11: סראטוב (בית)
14.11: יריבה מהמוקדמות (חוץ)
21.11: פראדוביצה (חוץ)


ג'ראלד לי עולה גבוה מעל השומר בדרך לשלב הבא (FIBA)

מהלך המשחק
הקבוצות פתחו את המשחק בהססנות וכעבור חמש דקות לוח התוצאות הראה 9:9. בנקודה הזו השופטים גילו טעות ברישומים שלהם לעומת לוח התוצאות באולם והמשחק הופסק לחמש דקות. אחרי ההפסקה הקצרה נס ציונה העלתה הילוך ובמטווח שלשות של גולן גוט ודקוואן קוק עלתה כבר ל-16:21. עד לסיום הרבע הרומנים הצליחו לצמצם נזקים ולהפסקה שבין הרבעים האורחים ירדו ביתרון מינימלי 24:25. גם הרבע השני היה צמוד, אבל נס ציונה הצליחה להישאר ביתרון לכל אורכו וירדה למחצית ביתרון 42:43. המשחק המשיך להיות צמוד ברבע השלישי ובידיעה שהיא חייבת הרבה נקודות ומהר, קלוז' זרקה לשלוש בכל הזדמנות, אך זה לא עזר לה לברוח ולהפסקה לפני הרבע האחרון הקבוצות ירדו ביתרון 61:63 מקומי. קלוז' הייתה ביתרון לכל אורך הרבע הרביעי, אך נס ציונה הצליחה להראות אופי ולשמור על הפער ככזה שיאפשר לה לעלות לשלב הבתים. בסיום 88:89 לרומנים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי