הפועל ירושלים גברה 85:88 על באמברג ועלתה לראשות הבית

אמארה סטודמאייר
אמארה סטודמאייר | אודי ציטיאט

ליגת האלופות: זה לא היה קל, אבל קבוצתו של עודד קטש עם הרבה אופי השיגה ניצחון חוץ יקר מול הקבוצה הגרמנית. פלדיין 17 נק', ואואנס 18 נק' הצטיינו בצד הישראלי. טייריס רייס שקלע 8 נק' החטיא שלשה על הבאזר

(גודל טקסט)

הפועל ירושלים, גברה 85:88 במשחק חוץ קשה על באמברג הגרמנית שהעלה אותה למאזן 1-6 בליגת האלופות ואל המקום הראשון בבית על חשבונה של א.א.ק אתונה היוונית.

הקבוצה הישראלית הייתה בפיגור בשלושת הרבעים הראשונים ונראה היה שהיא בדרך להפסד שני העונה בליגת האלופות, אבל ברבע המכריע קבוצתו של עודד קטש פתחה בריצה של 0:11 ועלתה ליתרון של שש נקודות על באמברג. המארחים הצליחו לצמצם את ההפרש למינוס שלוש עד הסיום ואף קיבלו הזמנות נהדרת לכפות הארכה כשגיבור הזכייה של מכבי תל אביב ביורוליג בשנת 2014, טייריס רייס, ניסה לקלוע מחוץ לקשת השלוש שנייה אל סיום המשחק, אבל זה לא הערב של הגארד הוותיק שהציג משחק חלש החטיא את הזריקה המכרעת והפועל ירושלים רשמה ניצחון שלישי ברציפות במפעל האירופי ורביעי בכל המסגרות.


ג'וש אואנס (צילום: Matthias Stickel)

רבע ראשון
המשחק נפתח באחוזים גבוהים בשתי המחנות, אלא שבסיום הרבע שבאמברג פתחה בריצה של 0:7 שהסתיימה בשלוש נקודות ראשונות של טייריס רייס. הפועל ירושלים הצליחו לצמצם את ההפרש לקראת סוף הרבע שהסתיים 24:27 לטובת באמברג.

רבע שני
תמיר בלאט הצליח להשוות את ל-29:29 כשתי דקות בתוך הרבע עם שלשה ששינתה מעט את המומנטום, ובמהשך עלתה ליתרון של לארבע נקודות בעקבות שני מהלכים נהדרים של ג'קובאן בראון שקלע בלייאפ ומסר אסיסט לג'וש אוונס שסיים ריצה של 0:7, אך כמו ברבע הראשון באמברג הצליחה לברוח פעם נוספת עם ריצת 0:9 משלה. תמיר בלאט עם מחצית נהדרת השווה פעם נוספת את התוצאה אחרי שדייק בפעמיים מהקו, ומיד לאחר מכן סטבן יובאץ', קלע מהעונשין וסיפק הפרש קטן לטובת באמברג שירדה מהמחצית ביתרון 41:43.

רבע שלישי
ג'ייקובן בראון היה בעל הבית של הקבוצה הישראלית בתחילת הרבע וההפרש ירד למינוס שלוש בלבד, אבל חוסר ריכזו בהתקפה גרם לקבוצה של עודד קטש לבחור זריקות לא נכונות ובאבמרג שמרו על הפרש של חמש נקודות עד לסיום הרבע שהסתיים בתוצאה 62:67 לטובתה של המארחת.


תמיר בלאט (צילום: Matthias Stickel)

רבע רביעי
סטודמאייר צימק את ההפרש לנקודה, והפועל ירושלים המשיכו להתפוצץ ברבע המכריע ועלו ליתרון 70:76 אחרי ריצה מרשימה של 0:11. לקראת סיום המשחק ההפרש הצטמצם עד למינוס שלוש והגרמנים קיבלו את הכדור לפוזשן אחרון, טייריס רייס קיבל הזמנות לכפות את המשחק להארכה, אבל הוא החטיא מקשת השלוש והאדומים רשמו ניצחון חוץ מרשים 85:88 שהעלה אותם אל המקום הראשון בבית ג' בליגת האלופות.


אמארה סטודמאייר (צילום: Matthias Stickel)


דשון באטלר (צילום: Matthias Stickel)


קלעו להפועל ירושלים
: ג'יימס פלדין 18 ג'וש אואנס 17, ג'ייקובן בראון 13, טיישון תומאס 12, אמארה סטודמאייר 11, תמיר בלאט 10 , כריס ג'ונסון 4, דשון באטלר 3.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי