אבדיה כיכב עם דאבל דאבל, העתודה הביסה 74:93 את אוקראינה

נבחרת העתודה
נבחרת העתודה | דני מרון

שחקן מכבי ת"א קלע 21 נקודות וגם קטף 10 כדורים חוזרים, החבורה של בית הלחמי נחלצה מפיגור של 15 נקודות ברבע השני ותפגוש את מונטנגרו בשמינית גמר אליפות אירופה. חמישה שחקנים קלעו בספרות כפולות

(גודל טקסט)

ככה נראית אלופת אירופה. נבחרת העתודה של ישראל ניצחה הערב (שני) 74:93 את אוקראינה במשחק השלישי והאחרון במסגרת שלב הבתים, ניצחון שהבטיח לאריאל בית הלחמי וחניכיו הצעירים את המקום השני בבית והגרלה נוחה יותר בשלב הבא – ישראל תפגוש ביום רביעי הקרוב את נבחרת מונטנגרו בניסיון לשמור על גביע אירופה בתל אביב.

כזכור, ישראל פתחה את התחרות עם הפסד לסרביה (92:81) וניצחון על איטליה (75:85), אבל הערב מול אוקראינה המפתיעה – שרק אתמול ניצחה את סרביה החזקה – היא הייתה זקוקה לניצחון כדי להימנע ממפגש מול אחת מבין צרפת או טורקיה החזקות. המקום הראשון לא היה בהישג יד עקב כך שסרביה גברה 69:73 על איטליה ובדקות הפתיחה של ההתמודדות בהחלט היה חשש מהפסד, אבל לא פחות מחמישה שחקנים שסיימו את המשחק בספרות כפולות הובילו לניצחון שני ברציפות והבטחת המקום השני – כל זאת על אף שכבר מצאו את עצמם פיגור 15 נקודות בעיצומו של הרבע השני.

מעל כולם היה דני אבדיה שבנוסף לדאבל-דאבל של 21 נקודות ו-10 ריבאונדים גם הוסיף חמישה אסיסטים, שלוש חסימות ושתי חטיפות, אבל תרומה מאוד משמעותית הייתה גם לקפטן יאיר קרביץ עם 18 נקודות, נועם אביבי קלע 15 וגם רז אדם וים מדר קלעו 12 כ"א, האחרון גם הוסיף 9 אסיסטים. לעומת זאת, יוסוף סאנון, הכוכב האוקראיני, נעצר על 11 נקודות בלבד וארבעה איבודים, כשאת האוקראינים הוביל הסנטר אנדריי ווינאלוביץ' שקלע 22 נקודות.

קלעו לנבחרת ישראל: דני אבדיה 21 נקודות (10 ריבאונדים, 5 אסיסטים), יאיר קרביץ 18, נועם אביבי 15, רז אדם 12, ים מדר 12 (9 אסיסטים), אופק מלכה ועמית זיס 6 כ"א, שחר אמיר 2, תומר פורת 1.


אביבי ואבדיה. היריבה הבאה: מונטנגרו (דני מרון)

מהלך משחק
הדקות הראשונות היו בשליטה מוחלטת של האוקראינים, שבמהרה מצאו את עצמם ביתרון דו ספרתי 4:14, כאשר הסנטר ווינאלוביץ' הגיע ל-9 נקודות ברבע הראשון, כל הדרך ל-17:29 צהוב-כחול בסופו. גם ההמשך לא נראה היה מעודד וישראל כבר נקלעה לפיגור של לא פחות מ-15 נקודות לאחר שוואדים קוזאק צלף ארבע שלשות,  אלא שדני אבדיה עם 11 נקודות משלו ב-20 הדקות הראשונות הוביל את ישראל לריצה מטורפת שהסתיימה ב-45:43 בלבד עם הירידה להפסקה.

ברבע השלישי הסיפור השתנה. בסיוע הקהל שנכנס לעניינים לאור החזרה למשחק, אלופת אירופה הצליחה להעביר הילוך וכשכבר נקלעה לפיגור 54:51 אחרי עוד שלשה של קוזאק, עמית זיס קבע שוויון עם שלשה, יאיר קרביץ' קלע 2 מ-2 מהקו ובמהלך לאחר מכן אבדיה חסם, נועם אביבי קלע בליי-אפ והנבחרת מצאה את עצמה למעשה ביתרון השיא שלה, 54:59. דווקא אז החל משחק מסורבל מאוד מצד שתי הקבוצות, ישראל רשמה לא פחות משישה איבודים תוך חמש דקות, אלא אבדיה שב ממנוחה קצרה מהספסל, סיפק חסימה מופלאה ועם סל ועבירה בשניות הסיום קבע 61:66 לקראת 10 הדקות האחרונות.


אבדיה. תרומה התקפית והגנתית כאחד (דני מרון)

יוסון סאנון, הכוכב האוקראיני שרק בסוף השבוע עוד שיחק בליגת הקיץ בלאס וגאס עם וושינגטון וויזארדס ובניצחון המפתיע על סרביה אתמול קלע 30 נקודות, נקלע לארבע עבירות כבר באמצע הרבע השני והתקשה להציג את יכולתו, כלל לא הצליח לחצות את רף 10 הנקודות עד תחילת הרבע הרביעי, אבל גם כשהצליח הגיע שיתוף פעולה נהדר בין ים מדר לאבדיה שהסתיים בסל ועבירה של האחרון, כך שישראל שבה ליתרון של שש נקודות הפרש, 65:71 כשעל השעון נותרו שמונה דקות לסיום.


שת"פ נהדר עם אבדיה. מדר מוביל כדור (דני מרון)

בעוד סאנון התקשה להשתלט על המשחק והידית של קוזאק מחוץ לקשת התקררה, ווינאלוביץ' שמר על האוקראינים בתמונה כשהיה הראשון מבין שתי הנבחרות להגיע ל-20 נקודות כשנותרו למעלה משבע דקות לסיום, אבל בכל פעם שאוקראינה התקרבה הגיעה תגובת נגד מקומית – אבדיה חטף כדור, הפעם מדר סיפק אסיסט לאביבי וישראל ביתרון השיא שלה כשנותרו שש דקות לסיום, 68:77.

שתי דקות ללא סל שדה ישראלי הסתיימו בארבע נקודות רצופות של מדר, קרביץ חטף לסאנון וסידר לאבדיה סל נוסף במתפרצת וישראל מצאה את עצמה לראשונה במשחק ביתרון דו ספרתי, 73:84 שאילץ את אוקראינה לקחת פסק זמן כשעל השעון נותרו 2:39 דקות לסיום. מכאן אוקראינה כבר לא הייתה יכולה לחזור, הפער רק הלך וצמח ובסופו של דבר ישראל הבטיחה את המקום בשמינית הגמר מהמקום השני בבית עם 74:93.


אביבי. העלה את ישראל ליתרון שיא כל הדרך לניצחון (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי