דני אבדיה: "אני לא מתעסק בסקאוטים שצופים, רק רוצה לנצח"

דני אבדיה
דני אבדיה | דני מרון

כוכב העתודה סירב לדבר על נציגי קבוצות מרחבי העולם שצופים בו באליפות אירופה, ים מדר הודה: "יש לנו עוד לאן להשתפר". נועם אביבי נשאל על השינוי בחצי השני: "התחלנו קצת רדום, לא אשקר שהמאמן העיר אותנו"

(גודל טקסט)

אליפות אירופה לנבחרות עתודה אולי נפתחה עבור ישראל עם הפסד לסרביה, אבל בשני המשחקים האחרונים, בימים ראשון ושני, כבר הגיעו ניצחונות מרשימים על איטליה ואתמול על אוקראינה, 74:93 גדול שסידר לאריאל בית הלחמי ולשחקניו את המקום השני בבית ומפגש מול מונטנגרו בשלב שמינית הגמר כבר מחר, יום רביעי.

אלופת אירופה אמנם פיגרה ב-15 נקודות הפרש אחרי רבע וחצי בהתמודדות מול האוקראינים, שהצליחו להפתיע את סרביה שלשום, אך דני אבדיה במשחק ענק עם דאבל-דאבל של 21 נקודות ו-10 ריבאונדים, הקפטן יאיר קרביץ שקלע 18 נקודות וים מדר שחילק לא פחות מ-9 אסיסטים בנוסף ל-12 הנקודות, הובילו לריצה אדירה וניצחון מרשים.

המאמן אריאל בית הלחמי לקח אחריות על פתיחה חלשה שכמעט עלתה בהפסד: "אני לוקח עליי את הרבע הראשון, כולל את הדקות הראשונות של הרבע השני כי עצרתי את הקבוצה עם השטויות שלי. בסוף עשינו את העבודה ואני אומר עוד פעם שאנחנו עדיין לא משחקים בהנאה שאנחנו צריכים לשחק בה. אני מחכה שהעסק ישתחרר, כי החבר'ה מאוד לחוצים. יש לנו שחקנים טובים עם אופי טוב, שנלחמים ולא מוותרים גם במינוס רציני, מגיע כל הכבוד לכולם חוץ מלמאמן".


"לא מוותרים גם במינוס רציני" (דני מרון)

החמישייה שפתחה ושוב נקלעה לפיגור: "אני אוהב סדר והחמישייה הזו תישאר. שיחקנו היום בצורה קבוצתית יותר, אבל מה שגרם לי לצאת משוויון הנפש שלי זה השטויות שעשינו בהגנה אחרי שדיברנו עליהן. ברגע שכל שחקן טועה, גם אני מתחיל לטעות".

לקראת מונטנגרו: "ראינו אותם היום ואנחנו לא יכולים להקל ראש באף נבחרת. זה יהיה משחק על כל הקופה, למזלנו אנחנו ננוח מחר והשחקנים ילכו למשפחות שלהם לכמה שעות ונחזיר אותם לכלוב".

כאמור כוכב המשחק היה דני אבדיה, שחקן מכבי תל אביב שבסיום נשאל על הסקאוטים שהגיעו לצפות בו: "אני לא מתייחס לזה, אלא רק מתעסק באיך לגרום לחבר'ה לנצח את המשחק. זו לא הפעם הראשונה שצופים בי".


"לא הפעם הראשונה שצופים בי". אבדיה זוכה לאהבת הקהל (דני מרון)

כיצד מתמודדים עם הלחץ והעייפות: "זה הכל מעורבב. יש המון אמוציות וזה לא פשוט לשחק נגד קהל כזה, אבל אני משתדל לא להתעסק יותר מדי במסביב וגם אם אני מאבד כדור אני אומר לעצמי שאין מה לעשות וצריך להתקדם למהלך הבא".

נועם אביבי שקלע 15 נקודות הוסיף: "התחלנו קצת רדום את המשחק, לא אשקר, אבל במחצית המאמן העיר אותנו. אריאל אמר לנו שאם אנחנו רוצים לעשות משהו באליפות אז צריך לשחק יותר חזק ואני שמח שהתעוררנו". 

על מונטנגרו, לה יתרון גובה משמעותי: "נחפה אחד על שני, נשחק יותר איזורית ונעשה רוטציות. יש לנו קהל מדהים ואנחנו מקווים שנזכה לאותה תמיכה גם במשחק הבא".


אביבי ואבדיה. "המאמן העיר אותנו במחצית" (דני מרון)


ים מדר
 שסיים עם 9 אסיסטים והיה מהבולטים בחצי השני הוסיף: "התעוררנו בהגנה, התחלנו ללחוץ ולחטוף כדורים ורצנו יותר. עשינו סלים קלים ששחררו אותנו. אנחנו צריכים להיכנס למשחק יותר בתחילת המשחק, כבר פיגרנו ב-14-15 נקודות וזה לא משהו שצריך לקרות. עלינו ללמוד מזה ולשפר את זה למשחקים הבאים".

אם הוא מרגיש שיפור: "כן, אפשר לראות שאנחנו נכנסים לזה יותר ויותר ממשחק למשחק, לומדים מהטעויות ומשחקים יותר טוב. יש לנו עוד לאן להתקדם".

הקפטן יאיר קרביץ סיכם: "היה תענוג ברבע האחרון עם איך ששיחקנו. שטפנו את המגרש ועם הקהל המדהים שלנו אין לי מילים. הקהל זה השחקן השישי שלנו. הנקודות שלי הן עבודת צוות של כל השחקנים, ונעשה התאמות לקראת המשחק הבא. משחק הלחץ זה ה-DNA שלנו. אנחנו מתחילים מלחץ אינטנסיבי ואז ההתקפות זורמות לנו".


"הלחץ זה ה-DNA שלנו". קרביץ (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי