טורקיה החטיאה 4 זריקות עונשין רצופות, ארה"ב ניצחה

קמבה ווקר
קמבה ווקר | HECTOR RETAMAL/AFP/Getty Images

משחק טוב של סקוטי וולבקין וצ'די אוסמן לא הספיק, וחניכיו של גרג פופוביץ' הצליחו לנצח 92:93 עמוק בתוך דקות הסיום של ההארכה. ג'ייסון טייטום ומיילס טרנר בלטו ומנעו הפסד ראשון במשחק רשמי מאז 2006

(גודל טקסט)
נבחרת ארצות הברית עלתה היום (שלישי) לפרקט למחזור השני במסגרת גביע העולם בכדורסל, ומטרתה הייתה להשלים ניצחון שני בטורניר. מולה עמדה נבחרת טורקיה המוכשרת, שעשתה לה חיים קשים מאוד, הובילה בדקות הסיום ונוצחה 92:93 רק לאחר ההארכה דרמטית.


כבר מהרבע הראשון היה ניתן לראות כי האמריקאים לא בשיאם. לאחר יתרון 2:10 בפתיחת המשחק, בזכות יכולת טובה של מיילס טרנר וג'ייסון טייטום, הטורקים החלו לנגוס ביתרון ולהתקרב ליריבתה. סל חשוב של צ'די אוסמן בסיום הרבע קבע כבר הוריד את היתרון של ארצות הברית לנקודה אחת, ואילו קמבה ווקר דאג לקלוע ולסיים את הרבע ב-21:26.


ברבע השני סקוטי וולבקין, שחקנה של מכבי תל אביב כיכב, ועם שבע נקודות השאיר את נבחרתו בתמונה, 42:47 לארצות הברית בהפסקה. הרבע השלישי היה בסימן טורקיה בלבד, שהצליחה להישאר צמודה כל הזמן לחבורה של גרג פופוביץ', אך לא לנטול את ההובלה. שלשה של קמבה ווקר על הבאזר קבעה 61:65 בתום שלושה רבעים.


סקוטי וולבקין מול קמבה ווקר. נציגה של מכבי ת
סקוטי וולבקין מול קמבה ווקר. נציגה של מכבי ת"א להט עם 12 נקודות (HECTOR RETAMAL/AFP/Getty Images)


הדרמה כולה התנקזה לרבע האחרון, כאשר סל חשוב של מליח מחמוטוגלו קבע שיוויון 71:71. המאבק הצמוד המשיך ופחות מדקה לסיום, ארסאן איליסובה קלע וכפה שיוויון נוסף, 79:79. אותו איליסובה עמד פעם נוספת מול הסל, והעניק לנבחרתו יתרון קריטי, 79:81, כשעל השעון היו רק 12 שניות. טייטום סחט שלוש זריקות סופר חשובות, קלע שתיים מתוכן וכפה ההארכה. 81:81 בתום הרבע הרביעי.


ההארכה המשיכה את הסיפור של הרבע הקודם, וארה"ב לא הצליחה בניסיונותיה לברוח לטורקים, שהחזירו בעזרת קליעות חשובות של אוסמן, שביחד עם וולבקין, חדר את ההגנה החזקה מולם והצליח להפוך את התוצאה פעם נוספת, 91:92. תשע שניות לסיום, ג'ו האריס ביצע עבירה בלתי ספורטיבית, אותה לא ניצלו הטורקים ודורגוס בלבאיי החטיא פעמיים מהקו. מיד לאחר מכן גם אוסמן הלך לקו, וברשלנות רבה פספס את שתי הזריקות.


מנגד, כריס מידלטון חדר לסל היריב, סחט עבירה דרמטית ובניגוד ליריביו לא התבלבל מהקו. שתי הקליעות החשובות החזירו בצורה הכי דרמטית שיש את היתרון לארה"ב, 92:93, כשנותרו שתי שניות על השעון, שנגמרו בהחטאה מחוץ לקשת של טורקיה וניצחון דרמטי של המועמדת הבכירה לזכייה.


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי