בלאט: "ארה"ב לא הגיעה מוכנה, ההדחה לא מפתיעה"

דיוויד בלאט
דיוויד בלאט | Doug Pensinger/Getty Images

מאמן אולימפיאקוס התראיין ב-103FM ונשאל על אליפות העולם: "מופתע שאנשים לא ראו את זה מגיע, כל ההבדל בינם לבין הכדורסל באירופה זה 15 שחקנים שלא הגיעו". וגם: לקראת עונת היורוליג והתמודדותו עם המחלה

(גודל טקסט)

דייויד בלאט ואולימפיאקוס ממשיכים בהכנות לקראת עונת 2019/20, במהלכה כידוע יתמודדו רק במסגרת היורוליג לאחר שהאדומים מפיראוס הורדו לליגת המשנה ביוון ומבחינתם חזרה לליגה הבכירה כלל לא מעסיקה אותם. הערב (חמישי) התראיין המאמן בתכנית הספורט ב-103FM וסיפר על ההכנות לעונה, מצבו הבריאותי לאחר שחשף את העובדה שחלה בטרשת נפוצה וגם על ההדחה של ארה"ב מאליפות העולם בכדורסל, שכלל לא הפתיעה אותו.

 
לקראת העונה שבפתח אמר בלאט: "אנחנו עובדים טוב ויפה, אבל העובדה שחסרים לנו שישה שחקנים בגלל אליפות העולם וגם בעקבות מספר פציעות קטנות, מקשה עלינו לקבל תמונה אמיתית. ככה זה לפעמים ואנחנו מחכים לחבר'ה שיחזרו בקרוב – אתן להם חמישה ימי חופשה ונצפה לחזרתם".

מה השתנה מהרגע שהודיע על מחלתו: "אני עושה התאמות להתנהלות שלי, אני עובד על זה ומקווה שאני עובד טוב. זה עוזר לי בדברים מסוימים, אבל יש לי תהליך לעבור – להגיד שהייתי מוכן לזה אני לא יכול. אני חושב שאני מתנהל בצורה הכי טובה וחכמה שאני יכול".


בלאט. "חושב שאני מתנהל בצורה הכי טובה וחכמה" (אודי ציטיאט)


הירידה לליגה השנייה ביוון: "זה לא היה על הפרק שאאמן בליגה השנייה. יש לי שחקן סרבי צעיר, עדיין לא בן 18, שלהערכתי בעוד שנתיים ייבחר בדראפט והוא יהיה בקבוצה השנייה כי מותר לשחק שם רק עם זר אחד. הוא יתאמן איתנו. לעלות ליגה? אם וכאשר ישנו את ההתנהלות של האיגוד, אז נרצה לחזור בעתיד. כרגע לא בונים קבוצה בשביל לעלות ליגה, אלא כדי להישאר".


שני ההפסדים הרצופים של ארה"ב באליפות העולם:
"זה לא מפתיע אותי, אלא זה שאנשים מופתעים בכלל מההופעה שלהם. זו קבוצה שמראש לא הייתה מוכנה לאליפות הזו. אמרתי לא פעם ולא פעמיים כשהגעתי ל-NBA שהמשחק באירופה שונה לגמרי, זה לא אותו דבר בכלל, ואתם ואולי עכשיו גם האמריקאים מבינים את זה. זה משהו אחר לגמרי. ה-15 שחקנים הכי טובים בעולם זה כל ההבדל והם לא הגיעו, לכן התוצאה הזו בכלל לא מפתיעה אותי".


כיצד פופוביץ' לקח על עצמו את התפקיד ללא השחקנים הטובים ביותר בסגל
: "הוא אדיר גם כמאמן וגם כאדם. אני מניח שהוא לא תיאר לעצמו ש-15 השחקנים הכי טובים מסיבות אגואיסטיות ואנוכיות לא יופיעו. לאולימפיאדה הם יגיעו עם כל הספונסרים".

פופוביץ' ושחקני ארה"ב. בלאט לא הופתע מההפסד ברבע הגמר (Lintao Zhang/Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי