גל מקל: "אני נהנה באיטליה, כשיגיע זמני אחזור לארץ"

גל מקל
גל מקל | עדי אבישי

הרכז החדש של רג'ו אמיליה התראיין ברדיו 103FM ודיבר על שובו לכדורסל האיטלקי: "הליגה כאן חזקה מאוד, במשחקים שלנו האולם מפוצץ". וגם: הציפיות, החתימה של כספי במכבי ת"א והעתיד של אבדיה וזוסמן

(גודל טקסט)
גל מקל עדיין לא מוכן לוותר על הקריירה האירופית שלו. אחרי עונה וחצי במכבי תל אביב, הרכז בן ה-31 הושאל לגראן קנאריה ומשם עבר לזניט סנט פטרסבורג שקבילה הקיץ את הכרטיס ליורוליג. הקיץ שב לכדורסל האיטלקי כאשר חתם ברג'ו אמיליה. הערב (רביעי) דיבר בתוכנית הספורט של רדיו 103FM והתייחס לכדורסל האיטלקי ההולך ומתפתח, על אפשרות לשוב לישראל וגם על החלטתו של עומרי כספי.


גל מקל פתח את דבריו ואמר: "כיף לחזור לאיטליה, בטח השנה, הליגה מאוד חזקה בטח אחרי שאטורה מסינה הגיע לאולימפיה מילאנו ומילוש תאודוסיץ' לבולוניה. התחלנו בשני הפסדים מעצבנים לקבוצות יורוקאפ, משחקים שהיו בידיים שלנו. זה קרה בגלל קצת חוסר מזל וגם חוסר חיבור. אנחנו קבוצה חדשה, אבל אנחנו נלך מאוד חזק בליגה השנה. אנחנו לדעתי עשרה שחקנים חדשים וזה ייקח קצת זמן להתחבר".


לאחר החתמת הכוכבים, האם גם הקהל מצביע ברגליים: "עד עכשיו שיחקנו פעמיים ואוכל לומר לך שהאולם היה מפוצץ, אצלינו יש קצת פחות מ-5,000 מקומות, אבל יש אווירה נהדרת, בטח בהשוואה לרוסיה בשנה שעברה".




"הליגה מאוד חזקה בטח אחרי שאטורה מסינה הגיע לאולימפיה מילאנו" (OZAN KOSE/AFP/Getty Images)


האם תשוב לישראל בקרוב: "לארץ תמיד תהיה לי נגיעה, זו ליגה שגדלתי בה ומתישהו אני כן ארצה לסגור מעגל ולחזור, אבל בינתיים אני לא שמה. שיחקתי בליגות הכי חזקות באירופה וגם השנה אני נהנה מהתחרות ומתי שיגיע הזמן, אני אחזור לארץ".


האם הרזומה שלך משחק תפקיד: "זה כיף שיש את זה ובאמת ברוך השם, הייתי ברמות הכי גבוהות, ועדיין אני ברמות גבוהות, אבל אני מתרכז רק בעכשיו. זה לא תורם כלום מלבד זיכרונות יפים".


מה הציפיות של הקבוצה: "קודם כל פלייאוף, זה קבוצה שבעשר השנים האחרונות הייתה בצמרת של הכדורסל האיטלקי, לפני שנתיים היינו בחצי גמר יורוקאפ. עם זאת, בשנה שעברה לא הייתה עונה טובה ובגלל זה אנחנו לא במפעל אירופי. מבחינתי בראייה שלי חתמתי לשנתיים וגם נולד הילד הראשון, ואחרי הקור של רוסיה, מתאים לי להגיע לקבוצה עם משחק אחד בשבוע בשאיפה להגיע לאירופה בשנה הבאה".



גל מקל במדי מכבי תל אביב. עדיין לא חושב על חזרה לישראל (אודי ציטיאט)


מה התקציב של הקבוצה: "אני לא באמת יודע, אנחנו כמו קבוצת יורוקאפ רגילה טיפוסית. הערכה גסה התקציב בין חמישה לשבעה מיליון יורו".


מה דעתך על ההחלטה של עומרי כספי למכבי תל אביב: "אני יכול להבין מדוע כספי חזר לארץ, נראה שמבחינתו זו האלטרנטיבה הכי טובה שהייתה לו, בנוסף הוא חזר לישראל אחרי 10 שנים ב-NBA שזה דבר גדול. האם הוא לא מצליח? העונה עדיין לא התחילה, הוא הגיע אחרי כמה חודשים שהוא לא שיחק. אני בטוח שמבחינת כישרון ויכולת הוא אחד ברמות הגבוהות של אירופה ואם יהיה בריא, אני בטוח שיצליח".


האם דני אבדיה ויובל זוסמן יכולים לחלום על ה-NBA: אוי ואביו אם הם לא יחלמו, יש בישראל הרבה נשמות טובות שרוצות להוריד את השחקנים לקרקע. לא היה לנו כישרון כמו אבדיה וזה מאוד מעניין ומרגש לראות מישהו משלנו עושה דברים כאלה, וגם יובל שחקן מצוין. עדיין מאוד צעיר ויש לו מה לעבוד אם תגיע הצעה מה-NBA, אז למה לא".




 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי