גל מקל: "ממה שאני יודע, הסיכויים שהיורוליג תחזור קלושים"

גל מקל
גל מקל | דני מרון

בראיון מספרד, סיפר כדורסלן מלאגה ב-103FM על הניסיון לחזור לשגרה: "מחכים לסוף מאי כדי לראות אם יחליטו לחדש את העונה". על עתיד היורוקאפ והיורוליג: "רוב הקבוצות שלחו את השחקנים הביתה"

(גודל טקסט)
בתחילת חודש מרץ, ממש עם התפשטות נגיף הקורונה בכל רחבי אירופה, החליט גל מקל לסיים את תקופתו ברג'יו אמיליה האיטלקית בזכות הצעה שקיבל ממלאגה הספרדית. אמנם גם ספרד סבלה ועודנה סובלת מהנגיף, אבל מקל קיבל את אישור קבוצתו ועבר בהשאלה לספרד, לקבוצה ששואפת להגיע רחוק ככל שאפשר ביורוקאפ, מפעל שהמשך העונה שלו צפוי להיות זהה לשל היורוליג לאור העובדה שמדובר בשתי תחרויות תחת אותו גוף.

הערב (שני), בראיון בתוכנית הספורט ב-103FM, נשאל מקל אם לדעתו תתחדש הליגה הספרדית: "הכל תלוי אם יתנו לנו אישור להתאמן עד סוף מאי עם מגע. התחלנו להתאמן לפני 10 ימים באופן אישי, היום כבר הרשו לנו להתאמן בקבוצות קטנות, עדיין בלי מגע וכולם מחכים לסוף מאי כדי לראות מה יחליטו. אם הליגה תתחדש, אז זה אמור לקרות ב-20 ביוני, משהו כזה".

המעבר מאיטליה לספרד: "לא חששתי, אבל אלה לא היו חודשיים פשוטים. אני גם פה לבד כי המשפחה בארץ, אז להיות פה בין ארבע קירות זה לא פשוט. זה גם היה סגר-סגר, לא כמו שמפה נראה מה שהיה בארץ. כל פעם שאני יוצא מהבית לסופר עוצרות אותי שלוש ניידות, אבל דברים מתחילים להשתחרר והיום פעם ראשונה שמלאגה עברה מהשלב הראשון לשלב השני, כך שאפשר להסתובב בחוץ בכל שעה שרוצים, בתי קפה פתוחים עד 30 אחוז קיבולת ולאט לאט חוזרים".


גל מקל. "לאט לאט חוזרים" (עדי אבישי)


מצב הכדורגל בספרד: "אין לי מושג מה קורה. אני גם לא יודע אם הקבוצה חזרה להתאמן, אבל אני כן יודע שיש לחץ חזק על הממשלה פה בעיקר מאנשי הכדורגל. ממה שהבנתי, הכדורסל והכדורגל שילבו כוחות ומפעילים לחץ כדי לחזור בעיקר מההיבט הכלכלי".

מה הוא שומע חזרת היורוליג: "הסיכוי קלוש. לארגן כל כך הרבה קבוצות מכל כך הרבה מדינות…רוב הקבוצות כבר שלחו את השחקנים הביתה. הקבוצות הספרדיות עוד במצב הכי טוב, כי כל הזרים נשארו בספרד, כולם, אז קל להחזיר אותם לאימונים כי הם נמצאים בהישג יד. אנחנו עלינו לרבע גמר היורוקאפ והיורוליג והיורוקאפ זה אותו דבר, אז ממה שאני יודע הסיכויים לחזור קלושים".

עזיבת רג'יליו אמיליה ועתידו במלאגה: "הושאלתי ויש לי חוזה לעוד שנה שם, אבל האופציה היא שלי ולכן אני מחליט על הגורל שלי. כבר אמרתי שאשמח להישאר במלאגה. השנה הסכמנו שאם הליגה תתחדש אנחנו מקצצים 10 אחוזים ואם לא אז 17 אחוזים. לגבי השנה הבאה, אשמח להישאר וגם הם התחילו לדבר עם הסוכן, אבל במצב שאנחנו נמצאים אי אפשר להתקדם".

בדיקות קורונה: "אנחנו עושים כל כמה ימים, גם היום נבדקנו ואחרי זה התחלנו להתאמן בפעם הראשונה בקבוצות קטנות. עשו לנו גם בדיקות דם לפני שבוע כדי להבין באיזה מצב גופני אנחנו ואם תחזור הליגה מבחינתי זה כמו להיערך לאליפות אירופה, חודש וחצי של הכנה לקראת טורניר".   

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי