דדאס: "נתנו כבר שני גביעים במתנה למכבי ת"א, הפעם אסור לפספס"

שחקני הפועל חולון חוגגים | דני מרון

מאמן הפועל חולון הבהיר אחרי העלייה לגמר הבלקנית: "לא נזלזל בפלובדיב, נתכונן כאילו זו ברצלונה". ססטינה: "להיות במשחק על תואר זה משהו ענק". בגלבוע התלוננו על השיפוט, זיו: "הם קיבלו לא מעט מתנות"

(גודל טקסט)

העונה המוצלחת של הפועל חולון עשויה להניב תואר ראשון מחר (חמישי), כאשר קבוצתו של סטפאנוס דדאס תפגוש את אקדמיק פלובדיק בגמר הליגה הבלקנית לאחר שניצחה 77:81 את גלבוע/גליל בחצי הגמר אתמול. הסגולים-צהובים שמטו יתרון של 15 נקודות בו החזיקו ברבע השני, אך למרות שקלעו רק 8 ברבע השלישי ובסיומו פיגרו ב-4 הפרש, הם ידעו להתעשת ב-10 הדקות האחרונות ולהשיג את הניצחון לעיני הקהל הביתי בהיכל טוטו.

בחולון בוודאי לא יתלוננו על כך, אך המשחק שהתווסף ללו"ז בשל ההעפלה לגמר יהיה השישי של הקבוצה ב-13 ימים, כל זאת כאשר במוצאי שבת תחכה להם הפועל תל אביב ובחמישי יגיע רגע השיא של דדאס ושחקניו העונה – המפגש עם סן פאבלו בורגוס ברבע גמר ליגת האלופות. לשמחתו של המאמן, בליגה הבלקנית הוא יכול לשתף את כל ששת הזרים שלו ומי שסיפק תרומה מצוינת מהספסל אתמול היה נייט ססטינה, שחקן הפנים האמריקאי הצעיר שקלע 9 נקודות והוריד 5 ריבאונדים בקצת יותר מ-17 דקות משחק.

"להיות במשחק על תואר זה דבר ענק. זה מסוג הדברים שניקח איתנו להמשך החיים", אמר ססטינה. "כשחקן צעיר אתה רוצה להגיע עם הרבה אנרגיות וכשאתה עולה מהספסל, אתה לא רוצה שיהיה הבדל בינך לבין השחקנים שפותחים בחמישייה. האוהדים היו פשוט מעולים הערב ואני מתרגש לקראת יום חמישי". הפורוורד/סנטר התייחס לעובדה שקבוצתו תפגוש את פלובדיב בפעם השלישית העונה, לאחר שגברה עליה בשני המשחקים הקודמים: "קשה לנצח קבוצה שלוש פעמים. למדתי את זה בעיקר במכללות. אתה צריך להיות מפוקס ולהתכונן קודם כל מנטלית ופיזית. אני חושב שאם נביא את אותה אנרגיה, נוכל להשיג את הניצחון".

דדאס אמר לקראת הגמר: "לא נזלזל בפלובדיב, נתכונן כאילו אנחנו משחקים נגד ברצלונה. כבר נתנו שני גביעים במתנה למכבי תל אביב העונה ואמרתי לשחקנים שאת ההזדמנות הזו אסור לפספס, למרות העייפות". על המשחק נגד גלבוע הוסיף היווני: "ידענו שהוא יהיה קשה. זו הפעם הרביעית שאנחנו פוגשים אותם ותמיד המשחקים היו צמודים. לפעמים אני מתרכז יותר מדי בשופטים, זה היה משחק אינטנסיבי וקשה לשיפוט. היו שריקות לטובת שני הצדדים".

דדאס לא רוצה לפספס עוד תואר | דני מרון

בצד של גלבוע/גליל, נושא השיפוט עורר תסכול רב לאורך כל הערב ובמיוחד לאור תוצאת הסיום. כבר ברבע הראשון הסתבך צמד שחקני הפנים, קרי בלקשיר וג'הייבה פלויד, בבעיית עבירות כאשר לחובתו של הראשון נשרקו שלוש כאלה ואילו חברו ביצע שתיים. אחת השריקות נגד פלויד הייתה תמוהה במיוחד, לאחר מה שנראה כמו חסימה ברורה שלו על אייזיאה מיילס. מעבר לכך, לחובתו של יפתח זיו נפסקה עבירה שנויה במחלוקת שהעניקה לחולון שלוש זריקות עונשין בתוך הדקה האחרונה של הרבע הרביעי, במהלך שלמעשה סגר את סיפור ההתמודדות.

זיו, שהוביל את הקלעים במגרש עם 22 נקודות והראה יכולת מצוינת, הביע תסכול מהשריקות בסיום המשחק: "זה אחד המשחקים היותר מתסכלים שיצא לי לחוות. לצערי כל המשחק רדפנו אחריהם, השחקנים הכי טובים שלנו היו בבעיית עבירות. היו שריקות לא נכונות, דברים שהוציאו אותנו מהקצב שלנו ולצערי גם ההחלטה הזו בסוף – די חרצה את גורלו של המשחק. היא לא הייתה צריכה להיות, היינו צריכים לדבר על המגרש ולתת למי שיותר טוב לנצח. לצערי הם קיבלו לא מעט מתנות שנתנו להם הרבה נקודות".

אבישי גורדון העדיף להימנע מתלונות: "האווירה הייתה מדהימה. לחזור לכאן ולראות את הקהל, זה מאוד מיוחד עבורי ומחזיר אותי לזכרונות", אמר המאמן שזכה באליפות עם הפועל חולון כשחקן, "ידעתי שהמשחק יהיה צמוד עד הסוף והדברים הקטנים הכריעו אותו. צריך להחמיא לחולון, זו קבוצה סופר מוכשרת, מאומנת ומיוחדת. צריך לדעת גם להפסיד, אני מאוד גאה לאמן את הקבוצה הזאת ולהיות חלק ממנה, ולראות את ההתקדמות של חלק מהשחקנים – בראשם יפתח זיו".

יפתח זיו כיכב, אך יצא מתוסכל | דני מרון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי