פילדלפיה תפריש את הגופיה מספר 4 של שייס

שייס. כבוד שהגיע מאוחר מידי?
שייס. כבוד שהגיע מאוחר מידי? | צילום: Gettyimages

הסיקרס יכבדו את הכדורסלן היהודי בטקס לאחר מותו. ומה לגבי נואלס?

(גודל טקסט)

פילדלפיה הודיעה הלילה (שלישי) שהם יקיימו טקס מיוחד במחצית המשחק עם בוסטון ב-23/01, שם תועלה לתקרת האולם הגופייה מספר 4 של דולף שייס, שהלך לעולמו לפני כחודש. הוא יהיה השחקן התשיעי בהיסטוריה שזה בכבוד הזה. אגב, שחקן הקבוצה, נרלנס נואלס, ימשיך ללבוש את הספרה, אך לאחריו לא יורשו עוד שחקנים לבחור בה.

 

שייס, גדול שחקני הכדורסל היהודים בכל הזמנים ואחד החלוצים הגדולים שעזרו לפריחת ה-NBA, עשה את כל הקריירה באותו הפרנצ'ייז של הסיקסרס, עוד בימים בהם ישב בסירקיוז ונקרא הנשיונלס בין השנים 1948-1964. ב-1972 נכנס להיכל התהילה ובשנת 1997 הוא נבחר לאחד מ-50 שחקני ה-NBA הגדולים בכל הזמנים. הוא אימן לאחר פרישתו את הקבוצה במשך שלוש שנים וזכה ב-1966 בתואר מאמן העונה.

 

 

הוא היה אחד המהפכניים הגדולים של המשחק והוכיח יכולות מסירה גבוהות, למרות שתופקד ברוב הקריירה בעמדות הציר. הוא נבחר 12 פעמים לאולסטאר והוביל את קבוצתו לאליפות בשנת 1955. ביום פרישתו מהמשחק הוא הוביל את רשימת קלעי כל הזמנים של הליגה עם 18,438 נקודות.

 

נואלס. ימשיך ללבוש את הספרה 4 (AFP)

 

"אני מבין את המשמעות הגדולה בלבישת החולצה של אחד השחקנים הגדולים בהיסטוריה", אמר נואלס. "אני מבין את האחריות הגדולה בלבישת החולצה הזאת ומקווה שאוכל לכבד את אדון שייס בצורה הטובה ביותר".

 

"המשפחה שלנו מודה מאד לפילדלפיה ולא מקבלים את זה כמובן מאליו", אמר בנו דני ששיחק 18 שנים ב-NBA. "ננרלנס נואלס הוא כוכב עולה בליגה והמשפחה שלי שמחה שהוא ימשיך ללבוש את הספרה של אבא".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי