היסטוריה מעבר לפינה: בלאט קרוב לאימון באולסטאר

יעשה היסטוריה? בלאט
יעשה היסטוריה? בלאט | צילום: AFP

הישראלי מוליך את המזרח בבטחה. חוסר בהירות לגבי המאמן שיעמוד מולו

(גודל טקסט)

33 ימים נותרו עד האולסטאר הראשון שייערך אי פעם מחוץ לגבולות ארצות הברית, ומסתמן כי גם מבחינתה של מדינת ישראל טורניר זה ייחקק בהיסטוריה, לאחר שדייויד בלאט מתקדם בצעדי ענק לכיוון עמידה על הקווים.

 

לפי נהלי הטורניר היוקרתי, מאמני שתי הנבחרות שיתחרו זו בזו באירוע השיא של האולסטאר הם מאמני שתי הקבוצות שמוליכות את המחוזות ב-31 בינואר. נכון לעכשיו קליבלנד, קבוצתו של הישראלי, מוליכה בבטחה את המחוז המזרחי עם מאזן 9:26, כאשר הבאות אחריה נמצאות הרחק מאחור: טורונטו (15:24), שיקגו (14:22) ואטלנטה (15:23).

 

 

אם ינצחו הקאבאלירס שבעה מתוך 11 משחקיהם הם יבטיחו את המקום הראשון, אולם גם עם פחות ניצחונות קיים סיכוי גבוה שהפסגה תישאר שלהם ובלאט יזכה לעשות היסטוריה. בשנה שעברה, אגב, עמד על הקווים מייק בודנהולצר מאטלנטה, שצעדה בבטחה בראשות המזרח ואף סיימה באותו מקום בסיום העונה הסדירה. כזכור, יתרון הביתיות לא עזר לה יותר מדי בגמר המזרח והיא הובסה 4:0 על ידי בלאט ולברון ג'יימס.

 

יסחב את בלאט לאימון האולסטאר? לברון ג'יימס (AFP)

 

בחוף השני, כבר כעת ברור כמעט לחלוטין כי גולדן סטייט תצעד בראשות המערב בסוף החודש, אולם זהות המאמן טרם הוכרעה. הסיבה לכך היא שסטיב קר, המאמן המושבת של הווריורס, אימן גם בשנה שעברה את נבחרת המערב באולסטאר ועל פי תקנון ה-NBA אין לאמן את הנבחרת בשנים עוקבות.

 

הנהלת ה-NBA טרם הבהירה אם לוק וולטון, שמאמן בפועל את הקבוצה מאוקלנד, יורשה לעמוד על הקווים או שמא הזכות בכלל תעבור למאמן הקבוצה הבאה בתור, שצפויה להיות סן אנטוניו ספרס, כלומר גרג פופוביץ' האגדי.

 

תחום נוסף שנותר בערפל הוא כמות ההצבעות שקיבלו המועמדים ללבוש את מדי הנבחרות, לאחר שיטה ההצבעה המהפכנית שהנהיגה הנהלת הליגה הטובה בעולם, במסגרתה מצביעים הגולשים באמצעות "האשטאגס".

 

בפעם האחרונה שפרסמה ההנהלה את התוצאות הזמניות עמרי כספי לא נכלל ב-15 הפורוורדים המוליכים במערב, אולם יחד עם זאת ההתגייסות הישראלית לדחיפתו של כספי זכתה לתהודה רבה בארה"ב, ולא מן הנמנע שעם כמות גדולה של הצבעות מכיוון ארץ הקודש הוא יצליח לעשות את הבלתי ייאמן ולהשתחל לנבחרת. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי