סילבר: זה לא הזמן המתאים לקבוצת NBA באירופה

המתכונת הנוכחית תימשך. סילבר
המתכונת הנוכחית תימשך. סילבר | צילום: AFP

לפני משחק הליגה בלונדון, הקומישינר התייחס גם לסכסוך בין פיב"א ליורוליג

(גודל טקסט)

בשנים האחרונות עורכות מדי פעם קבוצות מה-NBA משחקים סדירים ברחבי אירופה. אתמול היו אלה אורלנדו מג'יק וטורונטו רפטורס, שהמשחק המותח ביניהן הסתיים בניצחון הקנדיים 103:106 בהארכה.

 

באופן טבעי, יש גם הרבה באז תקשורתי שמלווה את המפגשים הללו, אולם במפגש שהתקיים ביום חמישי בערב בלט שוני אחד: היחס של הקומישינר של הליגה הטובה בעולם לקבוצות אירופאיות, לכדורסל האירופאי וגם לסוגיית יצירה/צירוף של קבוצה מהיבשת הסמוכה ל-NBA.

 

 

דייויד סטרן נהג לספר כי בחזונו הוא רואה קבוצת NBA  אירופית, ומחקרים ואנליזות שונות מתבצעים בכל הנוגע ללוגיסטיקה הכרוכה במהלך כה דרמטי. בתשובה לשאלה דומה שנשאלה לפני המשחק, הקומישינר הנוכחי, אדם סילבר, שלל אפשרות כזו והודה כי היא לא נראית בעתיד הקרוב לעין.

 

ביומבו עולה לסל בלונדון. המתכונת הזו תימשך (AFP)

 

"לא מתקיים כעת שום מהלך של יצירת קבוצת NBA באירופה או לחלופין אימוץ של קבוצה אירופאית קיימת", הודה סילבר. "זה כן משהו שהתעסקנו בו לאורך השנים, אבל כעת זה לא נראה לנו נכון לקדם את זה, בייחוד לאור המצב העדין ביבשת עם כל המתרחש בין היורוליג לפיב"א", הוסיף הקומישינר, בנוגע לסכסוך הידוע הקשור לסוגיות אי פתיחות היורוליג לקבוצות המעוניינות להיכנס אליו, גם אם עמדו בהישגים הספורטיביים במדינותיהן.

 

"אנחנו סבורים שנכון לעכשיו, המקום הטוב ביותר עבור ה-NBA באירופה הוא המתכונת הנוכחית, דוגמת המשחק שמתקיים בלונדון, או משחקי קדם העונה שמתקיימים ביבשת" המשיך סילבר, אך הבהיר: "אך נכון לעכשיו אנחנו לא מעוניינים בקבוצה אירופית".

 

בתשובה לשאלות אחרות, הדגיש הקומישינר את הצורך בהידוק היחסים בין הכדורסל האמריקאי לאירופאי, וקידום התיאום הטכנולוגי והחוקתי בין שני העולמות השונים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי