"בלאט זוכה לכבוד כאן ויחזור להיות מאמן ראשי"

בלאט. הכוכבים תמיד יחזיקו ביותר כוח מאשר המאמן
בלאט. הכוכבים תמיד יחזיקו ביותר כוח מאשר המאמן | צילום: AFP

מארק סטיין, הפרשן הבכיר של ESPN בראיון: "דייויד גם נושא בחלק מהאשמה"

(גודל טקסט)

נראה שאין זווית שלא נחקרה ואבן שלא נהפכה בסיקור פיטוריו של דייויד בלאט מקליבלנד. לברון ג'יימס הושמץ וגם נוקה, הג'נרל מנג'ר דייויד גריפין הותקף וגם הוצדק, ובלאט הוצג גם כאשם וגם כקורבן.

 

עוד רבות ידובר בנושא, אולם עבור המאמן הישראלי, וגם עבור כל אחד אחר שקשור לפרשה, שום דבר כבר לא ישנה את השורה התחתונה: הקאבס המשיכו הלאה עם מינויו של טיירון לו, וכך גם  בלאט. השאלה היא לאן הוא הולך מכאן.

 

 

כתב ה-NBA הבכיר של אתר ESPN.COM, מארק סטיין, מאמין כי לא רחוק היום בו נראה שוב את בלאט מאמן קבוצה ב-NBA. "הוא יהיה מאמן ראשי שוב ביום מן הימים", אומר סטיין בראיון ל"מעריב-השבוע", "הוא זוכה להרבה כבוד בליגה ואנשים מבינים שמהרבה בחינות לא היה לו סיכוי מההתחלה. הקאבס החתימו אותו לפני שהם החזירו את לברון ושהוא מעולם לא היה מונה למשרה אם קליבלנד היו מחתימים את לברון ג'יימס קודם לכן".

 

לברון. "לא היה ממונה למשרה אם היו יודעים שיחתום" (AFP)

 

סטיין אמר שעל פי המידע שבידיו, בלאט נחוש לחזור לאמן ב-NBA. "הוא עשה הכול באירופה וזה יהיה נהדר לראות אותו במקום אחר בליגה מאמן בצורה אגרסיבית כפי שעשה בימיו הטובים במכבי תל אביב", הסביר.

 

בלאט פוטר ביום שישי שעבר למרות שהוביל את קליבלנד לגמר ה-NBA בשנה שעברה ולמקום הראשון במזרח העונה. הוא רשם אחוז הצלחה של 72.8 בעונה וחצי במועדון, אך סטיין טען כי הוא בהחלט יכול היה לעשות מספר דברים קצת אחרת על מנת להאריך את שהותו בקליבלנד. "אני בטוח שהוא מצטער שהוא לא אימן בצורה יותר כוחנית, דומה יותר לצורה בה אימן באירופה".

 

"גם דייויד נושא בחלק מהאשמה. אני יודע שרוב הישראלים היו ממנים אותו לראש ממשלה אם היו יכולים – ואני יכול להבין למה – אולם הוא גם עשה לא מעט טעויות שהקשו על עבודתו. מאמן צריך להרוויח את הכבוד משחקניו. במכבי ת"א, לדייויד היה את הכוח של מאמן ושל ג'נרל מנג'ר, אך ב-NBA הכוכבים מחזיקים ביותר כוח מאשר המאמן. כך זה תמיד היה וכך זה תמיד יהיה".

 

פופוביץ'. שיבח את בלאט (gettyimages)

 

הפיטורים של בלאט באמצע העונה הובילו למפגן תמיכה כמעט חסר תקדים מעמיתיו בליגה. מאמן סן אנטוניו גרג פופוביץ' שיבח את הישראלי על הצלחתו, בעוד שמאמן האלופה גולדן סטייט, סטיב קר, אמר שאולי כעת גם הוא צריך לחשוש למשרתו. המאמן של דטרויט, סטן ואן גנדי, תקף את הקאבס באופן חריף. "זה מביך עבור הליגה. אתה אמור לנצח, והוא ניצח, ועכשיו הוא מפוטר", אמר, "זה מטורף. אני כבר לא יודע אם מישהו יודע מה מצפים ממאמן. האם הוא הזמין את האוכל הלא נכון לארוחות אחרי המשחקים? האם הוא לא קנה מתנת כריסמס יפה מספיק לדיוויד גריפין? אם בלאט מפוטר אז איך לעזאזל לשאר המאמנים בליגה עדיין יש עבודה? זה בגלל שההנהלות שלנו לא מטורפות כמו שלהם".

 

בלאט מונה למאמן הקאבס במפתיע בקיץ שעבר עם חוזה לארבע שנים בסך כ-20 מיליון דולר, לאחר שהוביל את מכבי ת"א לזכיה באליפות היורוליג בעונת 2013/14. הוא אף הוביל את נבחרת רוסיה לתואר אלופת אירופה ב-2007 ולמדליית ארד אולימפית במשחקי לונדון 2012, אולם בקליבלנד הוא לא הצליח לשרוד.

 

סטיין חושב שייתכן והדבר הנכון עבור בלאט הוא לחזור לעניינים דרך משרת עוזר מאמן, למרות שהוא משוכנע שזה רק עניין של זמן עד שהישראלי ימצא את עצמו שוב באור הזרקורים של ה-NBA. "אני לא חושב שהוא צריך למהר לקבל החלטה", הבהיר סטיין, "אני מתאר לעצמי שהוא יחכה עד שתגיע הזדמנות בה כל התנאים יהיו לטובתו לאחר שכל כך הרבה דברים הלכו נגדו בקליבלנד".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי