דייויד WHO? על השוני ביחס בין בלאט לגרנט

בלאט
בלאט | צילום: Gettyimages

מאמן הקאבס לשעבר זכה לתמיכה גורפת, לא כפי שקרה עם אקס צ'לסי

(גודל טקסט)

"כשיש לך סגל שחקנים כמו שלנו", אמר פעם אריק קאנטונה, "אין מנג'ר בעולם שיכול ללמד אותם כדורגל. תאמין לי, הם יודעים כדורגל. אחרת הם לא היו במנצ'סטר יונייטד. כל אחד מהם כוכב בנבחרת הלאומית שלו, עם אגו ענק, וכדי להצליח כמנג'ר במועדון כזה צריך להיות פסיכולוג ולנהל את חבורת האגואים המטורפת הזאת. וזו הגדולה של סר אלכס".

מה שנכון לליגה הטובה בעולם בכדורגל, נכון כנראה גם לליגה הטובה בעולם בדבר ההוא, נו, כדורסל. ודייויד בלאט נכשל בדיוק בזה. אם אלכס פרגוסון העיף נעל לפרצוף של דייויד בקהאם, הרי שעל ישבנו של דייויד בלאט עדיין חרוטה דוגמת סוליית הנעל של לברון ג'יימס.

לא שקל לנהל חבורת אגואים כזו. למונח "פרנצ'ייז פלייר" אין תרגום ישראלי (וכנראה גם לא אנגלי), ולא בכדי: זה מונח אמריקאי מובהק. פירושו המילולי הוא "שחקן זכיון" או "שחקן מותג"; פירושו הלא מילולי הוא "שחקן שסביבו נבנית קבוצה"; והפירוש המעשי שלו הוא "שחקן שיכול להעיף את המאמן מתי שבא לו". מייקל ג'ורדן החליף מאמנים בשיקגו כמו גרביים, עד שהגיע מישהו שבא לו טוב. כן, צריך להיות מומחה זן כדי לשרוד את האגו של כוכבי NBA. או פסיכולוג ממש ממש טוב.


קיבל שיעור לחיים. בלאט (צילום: gettyimages)

גם מי שחושב שהוא יודע לנהל אגואים בישראל, מתפלא לגלות שהאגואים בחו"ל קצת יותר גדולים. אברם גרנט מספר שכשהגיע למכבי חיפה, אמרו לו שאחד מכוכבי המועדון הגדולים בכל הזמנים מסרב להקיף את מגרש האימונים ביחד עם כל הקבוצה בתחילת כל אימון כושר. מה עשה גרנט? קרא לאותו כוכב לשיחה, קישקש איתו על הא ועל דא, ובסוף אמר לו כבדרך אגב: "בואנ'ה, סיפרו לי שיש אצלנו שחקן שלא מוכן להקיף את המגרש בתחילת אימון. יכול להיות דבר כזה?". הכוכב שתק, יצא, ומאותו יום הקיף את המגרש כמו ילד טוב. האם היכולת הבאמת מרשימה הזו של אברם עמדה לו בסטמפורד ברידג'?

בכלל, אפשר לראות לא מעט נקודות דמיון בין הסיפור של אברם לזה של בלאט. שניהם הגיעו מישראל אחרי הצלחה מטאורית באירופה (כן, לעשות קמפיין ללא הפסד עם נבחרת ישראל זה הצלחה מטאורית) למקום שבו ישראל לא נחשבת מעצמה עולמית. שניהם עשו קדנציה מוצלחת – כמעט מושלמת – מה שלא עזר להם להחזיק במשרתם. האמת, לשניהם מראש לא היה כל סיכוי. אבל ראו את ההבדל ביחסה של התקשורת: בגרנט נהנו כולם להתעלל. מאחורי בלאט נעמדת מדינה שלמה. למה? את ההסבר היחיד יכול גם כאן לספק אריק קאנטונה. וזה לא יכול להיות שום דבר חוץ מ"כשהשחפים מלווים את ספינת הדייג, זה מפני שהם חושבים שכמה סרדינים יושלכו לים".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי